Cei de la Interne își doresc Urgențele. MAI cere, printr-un document, controlul asupra Serviciului 112

Cei de la Interne își doresc Urgențele. MAI cere, printr-un document, controlul asupra Serviciului 112

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) iniţiază consultarea publică a unui proiect care prevede preluarea Serviciului naţional unic pentru apelurile de urgenţă 112 din sfera de competenţă a Ministerului Economiei și Infrastructurii în gestiunea sa. Inițiativa se bazează pe argumentul că Ministerul reprezintă principalul organ ce organiează și asigură ordinea şi securitatea publică, prevenirea şi lichidarea consecinţelor situaţiilor de urgenţă şi excepţionale, apărarea împotriva incendiilor şi acordarea primului ajutor calificat, se arată în proiectul de lege.

MAI își motivează intenția prin faptul că are două servicii specializate de urgență: Inspectoratul General al Poliției și Inspectoratul General pentru Situații de Urgență, cel din urmă având în componență Serviciul mobil de urgenţă reanimare şi descarcerare - SMURD.

„Prin urmare, transmiterea Serviciului 112 în sfera de competenţă a Ministerului Afacerilor Interne ar optimiza funcționalitatea acestuia, prin asigurarea dispecerizării integrate a serviciilor specializate de urgenţă”, se arată în proiectul hotărârii Guvernului.

Publicitate

Mai devreme, ideea era promovată de șeful de la MAI, Andrei Năstase. „Aceasta ar însemna mai multă operativitate, intervenții mai rapide și ca cetățeanul să beneficieze de servicii la momentul potrivit. Este o practică la nivel internațional”, a declart, anterior, ministrul de Interne Andrei Năstase.

În proiectul de lege este menționat că modificările nu vor pesupune cheltuieli suplimentare din bugetul de stat.

Serviciul național unic pentru apelurile de urgență 112 a devenit operațional în Republica Moldova în iulie 2018. Acesta asigură recepţionarea apelurile de urgenţă, localizarea terminalului apelantului în baza informaţiei comunicate de apelant, procesarea informației obținute, prin intermediul Sistemului informaţional automatizat al Serviciului 112, şi transmiterea datelor către dispeceratele serviciilor specializate de urgenţă ale Ambulanței, Poliției și Pompieri.

Numărul 112 este gratuit şi poate fi apelat 24 din 24 de ore, de pe orice telefon fix sau mobil în Moldova şi întreaga Uniune Europeană.

Agora

AGORA își propune să devină cea mai credibilă instituție media din Republica Moldova prin calitatea și diversitatea conținutului, să fie prima alegere a cititorilor pentru știrile și analizele online.

REȚELE SOCIALE

  • Facebook
  • Instagram
  • Youtube
  • Twitter
  • Telegram
  • RSS Feed

APLICAȚIE

  • App Store
  • Google Play
© 2023 Interact Media SRL
  • Mastercard
  • Visa
  • PayPal