AGORA amintește că la începutul anului, licitația de achiziționare a celor 31 de autobuze a fost câștigată de compania Unipay Danismanlik Yazilim Teknolojileri Ltd. Compania offshor era înregistrată în regiunea separatistă Cipru de Nord, deși fondatorii erau de origine turcă. În timpul licitației aceștia au oferit atunci cel mai mare preţ – 78,08 milioane de lei (fără TVA) însumat pentru toate autobuzele. Mai multe semne de întrebare au apărut și la capitolul transfer de bani așa cum regiunea este cu statut necunoscut asemănător cu Transnistria. 

Ruslan Codreanu care era pe atunci primar interimar al capitalei și care a participat la procedura de selectare a companiei ce a livrat autobuzele, a declarat ulterior că nu cunoștea faptul că compania ar fi aparținut unei zone offshore.

Compania BMC Truck & Bus, care a rămas păgubaşă, a încercat anterior de câteva ori să obţină dreptul de a livra autobuze în Chişinău, dar de fiecare dată nereuşit. Ea a câştigat şi o licitaţie, care, în urma unei contestații a concurenților, a fost anulată de către Agenţia Naţională pe Soluţionarea Contestațiilor. Motivul ar fi fost termenii de livrare – până la 120 de zile.

Scriem pentru tine. Vrei să ne susții? Sprijinul cititorilor noștri este esențial pentru a putea face în continuare jurnalism independent, iar noi vrem să continuăm cu același curaj și dedicație. Susține redacția AGORA cu o donație pe contul nostru de PayPal sau Patreon. Îți mulțumim!