„Trebuie să mai deschidem unul sau două aeroporturi internaționale. Unul la nord și unul la sudul țării. Joi, în cadrul Consiliului Suprem de Securitate va fi examinată situația de la Air Moldova, situația Aeroportului Mărculești și subiectul aviației în Moldova”, a declarat Dodon.

Totodată, președintele a subliniat că este de părere că Aeroportul Internațional Chișinău a fost cedat ilegal în concesiune.

AGORA amintește că Guvernul a abrogat mai multe hotărâri, aprobate în perioada 2012-2013, care au condus la concesionarea Aeroportului Internațional Chișinău. Este vorba de documentul prin care a fost inițiat proiectul de parteneriat public-privat pentru concesionare, hotărârea prin care s-a aprobat concesionarea activelor, cea cu privire la aprobarea raportului privind derularea și rezultatele concursului închis de selectare a concesionarului, dar și hotărârea cu privire la reconfirmarea aprobării concesionării activelor.

Aeroportul Internațional Chișinău a fost concesionat pentru o perioadă de 49 de ani în toamna anului 2013. Concesionarul a devenit firma Avia Invest, președintele consiliului de directori al căreia este Ilan Șor. Iar pe 29 august 2019, firma familiei Rotschild, NR Investments Ltd, a anunțat că a finalizat tranzacția de cumpărare a 95% din compania concesionară a Aeroportului Internațional Chișinău

Scriem pentru tine. Vrei să ne susții? Sprijinul cititorilor noștri este esențial pentru a putea face în continuare jurnalism independent, iar noi vrem să continuăm cu același curaj și dedicație. Susține redacția AGORA cu o donație pe contul nostru de PayPal sau Patreon. Îți mulțumim!