Richard Gingras, vicepreşedinte al Google responsabil cu informaţiile, a explicat pe blogul Google că vor fi prioritizate sursele originale ale unei informaţii, articolele care necesită multă muncă sau competenţele unui investigator experimentat.

Astfel, articolele care prezintă o muncă de investigaţie originală şi minuţioasă vor primi cea mai mare notă posibilă din partea unui grup de utilizatori.

Membrii acestui grup, de aproximativ 10.000 de persoane ale căror opinii ajută Google să îşi stabilească algoritmul, vor stabili reputaţia unor mass-media în materie de reportaje şi conţinut original prin promovarea celor care au primit prestigiosul Premiu Pulitzer.

Schimbările vin după ce mai multe surse mass-media au acuzat Google şi algoritmul său misterios, care clasează conţinutul pe motorul de căutare, că evidenţiază aşa-zisul "click-bait", informaţii atrăgătoare şi nu întotdeauna de încredere, care captează atenţia internauţilor, în detrimentul articolelor serioase, originale şi verificate produse de mass-media. 



Scriem pentru tine. Vrei să ne susții? Sprijinul cititorilor noștri este esențial pentru a putea face în continuare jurnalism independent, iar noi vrem să continuăm cu același curaj și dedicație. Susține redacția AGORA cu o donație pe contul nostru de PayPal sau Patreon. Îți mulțumim!