Andrian Candu afirmă că în Europa sunt peste 30 de aeroporturi concesionate.

„Uitați-vă cum arată aeroportul nostru astăzi și cum arăta cu 10 ani în urmă. Dacă nu se făceau investiții - acest aeroport pierdea competiția cu alte aeroporturi internaționale”, a spus Andrian Candu în cadrul emisiunii „Cutia Neagră” de la TV8.

Concesionarea aeroportului nu este în dezavantajul statului, mai crede Andrian Candu.

Precizăm că Aeroportul Internațional Chișinău a fost vândut de Avia Invest unei companii deținute de familia Rothschild. Noul proprietar a anunțat luni, 16 septembrie că este gata să modernizeze AIC doar dacă statul „ia mâinile” de pe Avia Invest: „Suntem siguri că nu există temei legal pentru a contesta contractul”. Compania miliardarului spune că înainte de a investi bani în aeroport, aceasta „trebuie să aibă încredere că drepturile contractuale ale Avia Invests nu vor fi supuse rezilierii”.

Amintim că pe 12 septembrie compania concesionară a Aeroportului Internațional Chișinău, Avia Invest, a fost chemată în judecată de către Agenția Proprietății Publice.

Potrivit autorităților de la Chișinău nu a existat nicio consultare între Guvern și NR Investments Ltd. Pe 23 august, președintele Igor Dodon a spus că anunțul despre tranzacționarea de către NR Investments Ltd a 95% din compania concesionară a Aeroportului Internațional Chișinău a fost făcut prea devreme, pentru că tranzacția nu a avut loc, iar compania lui Nat Rotschild a fost preîntâmpinată că statul intenționează să rezilieze contractul de concesionare a aeroportului. 

Peste o zi, pe 24 august, Maia Sandu a anunțat că procuratura a pus sechestru pe proprietățile companiei Avia Invest, cea care administrează Aeroportul Internațional Chișinău, motiv pentru care nimeni nimeni nu poate să preia contractul de concesiune. 

În pofida acestui anunț și a acțiunilor statului, pe 29 august, firma familiei Rotschild a anunțat că a finalizat tranzacția de cumpărare a 95% din compania concesionară a Aeroportului Internațional Chișinău.

Pe 30 august, ministrul Economiei, Vadim Brînzan, a declarat că în momentul în care procurorii a pus sechestru pe capitalul social al Avia Invest, compania miliardarului a mers „pe ușa din spate”, achiziționând o firmă offshore care deține majoritatea activelor Avia Invest.

La scurt timp, pe 4 septembrie, Guvernul a abrogat mai multe hotărâri, aprobate în perioada 2012-2013, care au condus la concesionarea Aeroportului Internațional Chișinău.

Scriem pentru tine. Vrei să ne susții? Sprijinul cititorilor noștri este esențial pentru a putea face în continuare jurnalism independent, iar noi vrem să continuăm cu același curaj și dedicație. Susține redacția AGORA cu o donație pe contul nostru de PayPal sau Patreon. Îți mulțumim!