Participanții la campanie au fost îndemnați să-și împărtășească experiențele prin video-uri și fotografii pe rețelele de socializare Facebook și Instagram, utilizând hashtag-urile #hailamineacasa și #beourguest.

În puțin peste o lună, în cadrul campaniei s-au generat peste 600 de poze și videoclipuri, iar ambasadorii acesteia - Nata Albot, Mișa Turcanu și Adrian Ursu au oferit zeci de sfaturi și recomandări de experiențe turistice în Moldova, care au adus campania la peste 300 mii de interacțiuni directe. Mai multe instituții media locale s-au aliniat campaniei și au publicat articole despre program și destinațiile turistice.

Juriul, format din ambasadorii campaniei, reprezentanții Asociației Națională de Turism Receptor și Intern și ai Proiectului de Competitivitate din Moldova finanțat de USAID, Guvernul Suediei și UK aid, au ales 12 cei mai creativi, activi și pasionați participanți, care vor fi premiați cu cadouri cu logo-ul Moldovei, „Pomul Vieții”, vinuri legendare și noi experiențe.

Marea câștigătoare a fost desemnată Olga Bostan, care a primit premiul mare: un weekend pentru 2 persoane la orice vinărie din țară* cu cazare, activități turistice și mese incluse. Vedeți mai jos filmulețul ei.

Olga locuiește la moment în Olanda și în august a invitat doi prieteni pentru a vizita Moldova natală: belarusul Ilya și italianul Matia. Aventurile lor în Moldova au început cu un master-class în pregătirea colțunașilor cu cartofi, ghidat de mama Olgai, mâncatul fructelor din gradina bunicii, degustări de băuturi tradiționale. Apoi a urmat o vizită în Gagauzia, la Vinăria Comrat, explorarea Transnistriei, și, la încheiere, o plimbare cu kayak-ul pe râul Nistru. Din mărturiile oaspeților nu a fost loc pentru plictiseală în agenda turistică oferită de câștigătoarea campaniei.


Diana Lazăr, vice director, Proiectul de Competitivitate din Moldova al USAID, Guvernul Suediei și UK aid: „Rezultatele campaniei au depășit așteptările noastre, demonstrând o participare activă a cetățenilor din diasporă în promovarea țării noastre ca destinație turistică. Rolul pe care îl joacă acești ambasadori în promovarea potențialului turistic emergent al Moldovei ne-a convins să continuăm această campanie și în cadrul Zilei Naționale a Vinului, un eveniment emblematic pentru Moldova.”

Emilian Dzugas, Președinte ANTRIM: „Această campanie s-a dovedit a fi un succes al parteneriatul civic dintre sectorul de turism, formatorii de opinie, diasporă și autorități. Rolul Poliției de Frontieră în informarea diasporei și a turiștilor străini despre destinațiile turistice din Moldova a fost unul substanțial, contribuind la sporirea vizibilității acestei campanii. Pe viitor, ne propunem să diversificăm ghidul turistic, disponibil acum în versiunile română, rusă și engleză, și în alte limbi, îl vom promova on-line pentru a atrage și a facilita accesul turiștilor la informații despre atracțiile turistice din Moldova.”

Alți 11 participanți, autorii celor mai interesante postări, vor primi seturi-cadou: Elena Trifan, Tatiana Vârlan, Daria, Natalia Chicu, Marina Cebanu, Liudelu, Catalina Albu, Loredana Gamurari, Balatel Elana, Simion Croitoru.

Mulțumim tuturor participanților pentru promovarea Moldovei în străinătate și vă invităm să explorați postările acestora prin căutarea hashtag-ului #hailamineacasa.

Campania „Hai la mine acasă!” este o completare a campaniei internaționale de promovare a Republicii Moldova ca destinație turistică „Be Our Guest”/„Fii Oaspetele Nostru”, realizate sub egida brandului național turistic „Pomul Vieții”, fiind inițiată de Asociația Națională pentru Turism Receptor din Moldova (ANTRIM), în colaborare cu Poliția de Frontieră, cu sprijinul partenerului strategic al industriei de turism, Proiectul de Competitivitate din Moldova, finanțat de USAID, Guvernul Suediei și UK aid.

P.

Acest material este un Advertorial comercial și nu prezintă punctul de vedere al redacției AGORA. Instituția nu poartă responsabilitate pentru conținutul textului de mai sus.