Potrivit unui comunicat emis de Telestar Media, printre motivele care au condus la această decizie se numără presiunile înregistrate în ultimul timp în raport cu posturile de televiziune afiliate cu General Media Grup.

„Din informațiile de care dispunem se va încerca inclusiv preluarea abuzivă a frecvenței naționale de la „Canal 2” în favoarea unui alt post de televiziune, care promovează interese străine țării noastre. În aceste condiții, compania Telestar Media a luat decizia de a renunța la frecvența națională. Totodată, îndemnăm Guvernul și instituțiile responsabile din domeniu ca această frecvență să fie returnată Societății Române de Televiziune, deținătorul anterior al acestei fecvențe, pentru difuzarea în Republica Moldova a postului TVR-Moldova”, se arată în comunicat.

Amintim că Oleg Cristal a devenit proprietarul postului de televiziune Canal 2 în mai 2017, după ce fostul lider al Partidului Democrat Vlad Plahotniuc a decis să-i cesioneze drepturile de proprietate. Decizia a venit ca urmare a modificărilor la Codul Audiovizualului, care stipulau că un singur om nu poate fi acționar majoritar în mai multe de patru canale media (două posturi TV și două posturi radio). Tot atunci, Plahotniuc i-a cedat lui Cristal și postul de televiziune Canal 3. Compania TELESTAR MEDIA (căreia i-au fost transmise drepturile de proprietate) a fost fondată cu doar două săptămâni înainte de anunțarea acestei decizii, iar adresa sa juridică este Ghioceilor 1, tot acolo unde au adresa juridică și alte media ale lui Plahotniuc. 

Anterior, Oleg Cristal, a muncit director al departamentului știri al Publika TV, după care a devenit redactor șef al General Media Grup, unde a lucrat până la finele anului 2016. 

Scriem pentru tine. Vrei să ne susții? Sprijinul cititorilor noștri este esențial pentru a putea face în continuare jurnalism independent, iar noi vrem să continuăm cu același curaj și dedicație. Susține redacția AGORA cu o donație pe contul nostru de PayPal sau Patreon. Îți mulțumim!