În același timp, BNM a solicitat băncilor licențiate să asigure, în cadrul prestării serviciilor, informarea clienților despre riscurile aferente.

Potrivit legislației în vigoare, Banca Națională a Moldovei este responsabilă de reglementarea prudențială a băncilor și nu reglementează cerințele specifice, tehnice, de securitate etc., acestea încadrându-se la modul general în categoria de riscuri operaționale.

Actele normative emise de BNM prevăd că băncile trebuie să elaboreze politici interne pentru a gestiona eficient riscurile operaționale la care se expun, inclusiv cele de fraudă internă sau externă, precum și tentativele de fraudă. Aplicarea acestor norme este indispensabilă pentru protecția eficientă a activelor băncilor.

Cererea BNM vine la câteva luni după spargerea care a avut loc la o filială a Moldova-Agroindbank şi de unde au dispărut bani și obiecte de valoare din safeurile închiriate clienților particulari. Consiliul MAIB a decis să despăgubească fiecare client vizat în spargere cu până la jumătate de milion de lei, doar că unele persoane sunt nemulţumite şi pretind sume mai mari.

Astfel de spargeri au mai avut loc şi în trecut. Una dintre cele mai mari spargeri de acest fel din istoria Moldovei s-a produs aproape trei ani în urmă, când din cutiile de valori ale unei filiale FinComBank din sectorul Râșcani au dispărut bani și bunuri de preț în valoare de câteva zeci de milioane de lei

Scriem pentru tine. Vrei să ne susții? Sprijinul cititorilor noștri este esențial pentru a putea face în continuare jurnalism independent, iar noi vrem să continuăm cu același curaj și dedicație. Susține redacția AGORA cu o donație pe contul nostru de PayPal sau Patreon. Îți mulțumim!