„Un discurs, rostit de la înalta tribună ONU, în care, așa cum am presupus, nu am auzit solicitarea de retragere a trupelor străine de pe teritoriul țării noastre, nu am auzit niciun cuvânt despre rezoluția promovată anul trecut de delegația noastră – prima de acest fel din istoria țării noastre, care cere expres retragerea forțelor militare și a munițiilor străine din Moldova, nu am asistat la un gest de cumsecădenie diplomatică prin exprimarea recunoștinței față de toate statele membre ONU care au susținut anul trecut acest efort, nu am auzit condamnarea agresiunii militare străine, anexarea teritoriilor și încălcarea hotarelor recunoscute internațional în state suverane, inclusiv în state vecine”, a scris Pavel Filip pe Facebook.

„Am asistat la un act rușinos care a demonstrat un singur lucru: Guvernul de la Chișinău a pierdut definitiv controlul asupra politicii externe, iar acest discurs penibil a fost scris nu la Chișinău și nu în limba română. Felicitări, blocul ACUM, felicitări, dnă prim-ministru, ați readus Republica Moldova în rândul țărilor care vorbesc în limba rusă la tribuna ONU. Apreciem dedicația cu care munciți la realizarea promisiunilor electorale ale PSRM. „Guvernul e prea ocupat” ca să se ocupe de politica externă a țării”, a adăugat democratul.

Precizăm că doi lideri din cadrul blocului ACUM, Alexandru Slusari și Mihail Popșoi, s-au arătat nemulțumiți de discursul lui Igor Dodon, în special de faptul că nu a anunțat tranșant despre necesitatea retragerii trupelor rusești din Transnistria, dar și pentru că a vorbit și în limba rusă. „Poziția este a președintelui, nicidecum a majorității parlamentare sau a Guvernului”, a precizat Popșoi.

Scriem pentru tine. Vrei să ne susții? Sprijinul cititorilor noștri este esențial pentru a putea face în continuare jurnalism independent, iar noi vrem să continuăm cu același curaj și dedicație. Susține redacția AGORA cu o donație pe contul nostru de PayPal sau Patreon. Îți mulțumim!