Oamenii nu vor locui niciodată pe altă planetă, spune astrofizicianul premiat cu Nobel în 2019

Foto: space.com

Michel Mayor, unul dintre laureații premiului Nobel pentru Fizică în 2019, spune că oamenii distrug Pământul și orice ipoteză despre colonizarea altei planete asemănătoare este în cel mai bun caz optimistă, informează Live Science, citat de digi24.ro. Astrofizicianul Michel Mayor este unul dintre laureații premiului Nobel pentru Fizică din 2019. El a descoperit prima planetă care se învârte în jurul unei stele asemănătoare cu Soarele în afara sistemului nostru solar.

„Dacă ne referim la exoplanete, lucrurile trebuie să fie clare: nu vom migra pe una dintre ele", a declarat Mayor pentru Agence France-Presse (AFP). Acesta a spus că simte nevoia „să demonteze toate declarațiile care spun că, atunci când viața pe Pământ nu va mai fi posibilă, vom merge pe altă planetă locuibilă".

Toate exoplanetele cunoscute, sau planetele aflate în afara sistemului nostru solar, sunt prea îndepărate pentru a putea călători pe ele. „Chiar și în cel mai optimist caz, al unei planete locuibile nu foarte îndepărtate - să zicem la câțiva zeci de ani-lumină, adică în zonă, timpul petrecut pentru a ajunge acolo este considerabil", a spus Mayor.

Michel Mayor a împărțit jumătatea sa din premiul Nobel pentru Fizică din 2019 cu Didier Queloz, cei doi descoperind o exoplanetă în octombrie 1995. Împreună, au descoperit o planetă asemănătoare cu Jupiter, pe care au numit-o 51 Pegasi b.

Cealaltă jumătate a premiului Nobel pentru Fizică din 2019 a fost acordată lui James Peebles, pentru studiu materiei întunecate și a energiei întunecate.

Din 1995 până acum, peste 4.000 de exoplanete au fost descoperite în Calea Lactee, însă la niciuna dintre ele nu se poate ajunge în mod fezabil.

Stephen Kane, profesor de astrofizică la Universitatea din California, este de acord cu Mayor.

Citește continuarea pe digi24.ro.

Susține AGORA

AGORA arată realitatea în care trăim, fără a o distorsiona sau a ascunde adevărul. În fiecare zi îți oferim știri adevărate și echidistante. Susține-ne să îți livrăm conținutul relevant, de care ai nevoie. Durează doar 1 minut.

Ai deja cont? Autentifică-te aici.

Chironda explică din ce motive sunt defrișați arborii de pe strada Bănulescu-Bodoni: „Nu ne permitem să irosim banii pe lucrări necalitative”