Trei din cele patru trimestre ale anului curent s-au încheiat, iar mărcile auto îşi numără performanţele atât la nivel global, cât şi în Moldova. Piataauto.md a realizat o analiză a vânzărilor de automobile noi în Republica Moldova.
Vânzările au crescut. În 2019 s-au vândut cu 5.8% mai puține maşini noi decât în 2018
În primele 9 luni ale anului 2019 vânzările de automobile noi au continuat trendul de creştere manifestat şi în anul trecut — o creştere modestă în raport cu mărimea pieţei autohtone, dar totuşi e o creştere sănătoasă. În total, în 9 luni ale acestui an s-au vândut 4,786 automobile noi, faţă de 4,524 automobile în perioada similară a anului trecut, ceea ce constituie o creştere de 5.8%.
Care segmente au crescut cel mai mult?
Cea mai mare creştere e înregistrată de segmentul vehiculelor comerciale uşoare, de genul lui Dacia Dokker Van şi Renault Kangoo. În acest segment vânzările aproape că s-au dublat, iar judecând după faptul că aceste vehicule sunt cumpărate de obicei de companii pentru activităţile lor operaţionale, asta poate semnifica şi o sporire a încrederii companiilor faţă de asemenea achiziţii.
Un alt segment cu o creştere importantă, de peste 30% e cel al SUV-urilor subcompacte premium, adică a celor mai mici SUV-uri premium. Anterior, acest segment era foarte redus în cifre absolute, însă se pare că şi cumpărătorii din Moldova încep a înţelege că un SUV mai compact se poate dovedi mult mai practic în viaţa de zi cu zi decât unul uriaş, mai ales când vorbim de al doilea vehicul într-o familie. Aici cele mai mari vânzări le-au înregistrat noul Volvo XC40, Jaguar E-PACE şi Range Rover Evoque, toate trei testate anterior de redacţia noastră.
Au crescut sau au rămas relativ neschimbate aproape toate segmentele de SUV-uri, premium şi non-premium, cu excepţia celor mari şi luxoase, segment care a scăzut cu 35%. Aici viabilitatea a fost menţinută de Range Rover şi BMW X7, în timp ce scăderea segmentului vine de la schimbarea generaţiilor Mercedes-Benz GLS, noul model încă neajungând în ţara noastră.
Paradoxal sau nu, dar aproape toate celelalte segmente de automobile, care nu sunt SUV-uri sau destinate uzului comercial în principal au scăzut — hatchback-uri de diferite dimensiuni sedanuri, break-uri. Iar asta face ca per general cota SUV-urilor în vânzările de automobile noi în Moldova să de depăşească deja valoarea de 55%!
Care mărci au vândut cel mai mult?
Dacia este liderul detaşat al clasamentului, cifra de vânzări trecând deja de 1,000 de unităţi în cele 9 luni. SUV-ul Duster are în acest an o performanţă fenomenală, marcând 340 unităţi vândute, dar Logan e în continuare un pic mai bine vândut în gama Dacia — cu 394 unităţi.
Skoda ocupă poziţia a doua a clasamentului şi înregistrează o creştere importantă de peste 16% faţă de perioada similară a anului trecut, vânzând aproape 600 de automobile noi în cele 9 luni. Skoda Octavia e în continuare cel mai bine vândut model — cu 187 unităţi, dar locul doi e deja ocupat de SUV-ul Skoda Kodiaq, care a cunoscut o adevărată explozie de vânzări din momentul în care a fost lansat în ediţii cu echipări de top, precum Laurin & Klement. Acesta s-a vândut în 112 unităţi în primele 9 luni ale anului.
Citește mai departe pe piataauto.md.
Vezi și aceste știri
Advertoriale

Microinvest susține agricultorii din Moldova cu CREDITE AGRO de până la 7 000 000 lei

Scopul și valorile reînnoite ale maib prezentate întregii echipe
