Curtea Supremă de Justiție a impus Consiliul Audiovizualului să monitorizeze programele de știri la cele șapte posturi de televiziune în baza sesizării depuse de Asociația Obștească Comunitatea pentruadvocacy şi politici publice „WatchDog.md”. Perioada care urmează să fie monitorizată este 23 septembrie - 6 octombrie. 

Decizia este irevocabilă. 

Potrivit Asociației WatchDog, posturile AccentTV și NTV Moldova se plasează pe al doilea loc la capitolul tendențiozitate, cu un grad de dezechilibru al știrilor mare, după PrimeTV și PublikaTV. Dacă NTV Moldova și AccentTV se regăsesc în topul televiziunilor cu cele mai multe știri pozitive despre Ion Ceban, atunci Prime și Publika sunt în topul posturilor cu cele mai multe știri negative la adresa lui Andrei Năstase, într-o măsură mai mare și a lui Ion Ceban, într-o măsură mai mică.

Pe parcursul săptămânii 21-27 octombrie 2019, la zece posturi TV au fost constatate 155 mențiuni ale celor doi candidați pentru fotoliul de primar al Municipiului Chișinău. Cel mai mediatizat candidat a fost Andrei Năstase (85 mențiuni), după ce Ion Ceban s-a plasat pe primul loc în perioada 7-15 octombrie. De data aceasta Ion Ceban a fost reflectat în 70 de știri.

Andrei Năstase are, ca și în săptămânile precedente, cel mai mare număr de apariții în context negativ (26 mențiuni). Ion Ceban a obținut de două ori mai puține mențiuni în context negativ (11). Totodată, Ion Ceban este candidatul care a acumulat cel mai mare număr de apariții pozitive (15 mențiuni). Iar Andrei Năstase a obținut 10 mențiuni în context pozitiv.

Scriem pentru tine. Vrei să ne susții? Sprijinul cititorilor noștri este esențial pentru a putea face în continuare jurnalism independent, iar noi vrem să continuăm cu același curaj și dedicație. Susține redacția AGORA cu o donație pe contul nostru de PayPal sau Patreon. Îți mulțumim!