Merele, prunele și strugurii moldovenești au străbătut mii de kilometri ca să ajungă la sfârșitul lunii octombrie la o expoziție internațională desfășurată la Madrid, Spania. Evenimentul a deschis calea către noi piețe de desfacere pentru producătorii de fructe de pe ambele maluri ale Nistrului, care au participat la eveniment cu un stand comun.
Fructele proaspete prezentate la expoziție de membrii asociațiilor producătorilor de fructe de pe ambele maluri ale Nistrului – „Moldova Fruct” și respectiv „Dnestrovskii Fruct” – au fost pe placul comercianților din mai multe țări, inclusiv cele de pe continentul african, India și Arabia Saudită.
„Standul nostru comun a fost vizitat de peste 130 de importatori, care s-au arătat încântați de gustul și calitatea produselor noastre. Cu mulți dintre ei am stabilit contacte și chiar am ajuns la anumite înțelegeri. Astfel, comercianții din Africa de Nord ne-au propus să le livrăm un lot mic de mere, de probă. Piețele noi nu se cuceresc într-un an, important că avem perspective reale de fi vândute cu succes pe continentul african”, a afirmat Iurie Fală, președintele Asociației „Moldova Fruct”.
Producătorii și exportatorii de fructe de pe ambele maluri ale Nistrului au vizitat totodată și una din cele mai mari piețe agroalimentare din lume – Mercamadrid. Astfel, ei s-au familiarizat cu preferințele consumatorilor de fructe din Madrid, precum și cu cerințele față de calitate și standardele de marketing.
Vezi și aceste știri

Deciziile CSE: Negocieri directe pentru energia electrică, nou termen de plată pentru Moldovagaz și noi facilități pentru agricultori

Turcia se opune în continuare aderării Suediei la NATO. Erdogan cere măsuri împotriva terorismului

Un nou punct de trecere a frontierei cu România, instituit la Leova. O decizie în acest sens a fost luată de Comisia pentru Situații Excepționale
Advertoriale

Preotul Petru Ciobanu – printre primii absolvenți ai meseriei de cultivator-procesator de bacifere ai Școlii Profesionale Nisporeni

Localitățile Bulboaca și Speia vor avea până la sfârșitul anului propria strategie de dezvoltare a turismului și un plan de acțiuni pentru un termen de până la 10 ani
