Peste 30 de miliarde de dolari, cheltuiți în 24 de ore, de Singles Day. Care este originea acestei zile

Peste 30 de miliarde de dolari, cheltuiți în 24 de ore, de Singles Day. Care este originea acestei zile

Data de 11 noiembrie este cunoscută în lume ca fiind ziua cu cea mai mare reducere din mediul online sub denumirea de Singles Day. Acest eveniment este cunoscut în China, fiind o alternativă a zilei de Black Friday. În această zi, oamenii din China petrec timpul în fața calculatorului și comandă de toate, începând cu obiecte mici ca bijuterii, cosmetică și haine, până la mobilă și aparate electrocasnice.

Potrivit calendarului cu sărbători online Win Calendar, Singles Day își are originile în anul 1993, când un grup de studenți de la Universitatea Nanjing din China, au decis să vină cu un răspuns la Ziua Îndrăgostiților, pentru a putea celebra cei care nu sunt într-o relație. Tinerii au decis să petreacă ziua cumpărând cadouri pentru ei înșiși și să se distreze la diferite petreceri. Jack Ma, fostul șef al companiei Alibaba, a venit cu ideea de a folosi Singles Day, cunoscută ca și Double 11, pentru a ridica vânzările companiei și a transformat-o în varianta autohtonă de Black Friday amercian.

Anul acesta, chinezii au reușit să bată un nou record de cheltuieli în cadrul celei mai mari zile de cumpărături online. Alibaba a înregistrat un venit de peste 34 de miliarde de dolari până la sfârșitul după-amiezii în China, comparativ cu anul trecut când Singles Day a înregistrat puțin peste 30 de miliarde de dolari pe tot parcursul a 24 de ore, transmite RT.

Fenomenul Double 11 a luat amploare și în afara hotarelor Chinei. Potrivit Nasdaq, Top-ul țărilor care au preluat și au obținut un profit include Japonia, Statele Unite ale Americii, Coreea de Sud, Australia și Germania. Și în Republica Moldova Singles Day a început să fie sărbătorit de Mall-ul online Elefant al companiei Elefant Online S.A cu reduceri de până la 90%.

The asian banker menționează că Singles Day este cea mai mare zi de cumpărături online. Numărul comenzilor din această perioadă depășește achizițiile de Black Friday și Cyber Monday adunate împreună și aproape jumătate din vânzările Amazon.

*Autor: Ilinca Fiodorov, stagiară

Reacții la acest articol
Spațiu rezervat vizitatorilor Agora.
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.