
Prima ediţie „Ce Să Rezolvăm: despre Responsabilitatea Socială Corporativă cu Impact”
• În ce direcție se îndreaptă acțiunile de CSR în Moldova? • Cum putem aduce un impact social puternic cu fiecare inițiativă adoptată? • Cum construim un parteneriat generativ între business și operatorii sociali? • Care este relaţia dintre nevoia umană de a ajuta şi CSR?
・
Pentru a găsi un răspuns acestor întrebări, dar şi din marea dorinţă de a crea un parteneriat generativ între Diaconia şi mediul de afaceri, pe 27 noiembrie Diaconia prima ediţie a unui eveniment special dedicat Responsabilităţii Sociale Corporative - Ce Să Rezolvăm?
La eveniment au participat echipe din mediul de afaceri care deja au trăit experienţe de CSR şi au aceste activităţi incluse în calendarul evenimentelor din companie, dar şi echipe care îşi doresc să dezvolte acest tip de proiecte de Crăciun în perioada care urmează.

În prima parte a evenimentului, Cristina Elena Neguţ, de la Learning Ecosystem (Bucureşti) a ghidat participanţii în cunoașterea celor 9 nevoi relaționale după institutul ESPERE, care, în opinia formatorului sunt definitorii inclusiv pentru dezvoltarea proiectelor de CSR: nevoia de a ne spune, de a fi ascultaţi, de a visa, de a fi valorizaţi, de a ne recunoaşte, de intimitate, de a influienţa mediul, de a crea şi de a crede în ceva divin. Un alt aspect al atelierului a fost despre cât de important este să ne ascultăm dorințele și să găsim aliați pentru îndeplinirea lor.
În partea a doua a evenimentului, echipe care au dezvoltat proiecte de CSR în parteneriat cu Diaconia, au împărtăşit aceste experienţe în imagini şi emoţii. Fiecare a punctat importanţa acestui tip de parteneriat, modul în care a ales cauza şi interacţiunea cu beneficiarii.

Echipa Interakt a fost una dintre ele, iar Irina Ghelbur, în momentul de inspiro, a adus la eveniment campanii realizate de echipele Agora şi Ea.md în sprijinul diferitor proiecte ale Diaconiei. De asemenea, cei prezenţi, au avut ocazia să cunoască plus valoarea oferită de cele două portaluri pentru iniţiativele de Responsabilitate Socială dezvoltate de companii din Moldova.

La finalul evenimentului, Diaconia a expus trei proiecte sociale care pot fi susţinute de mediul de afaceri prin iniţiative ocazionale sau constante de CSR: cantina socială mobilă, Centrul Maternal „În braţele mamei” şi centrele comunitare pentru copiii din sate. Nevoile beneficiarilor din aceste proiecte pot fi în continuare cauze de mobilizare la nivel de echipe: mesele calde oferite bătrânilor singuri şi oamenilor nevoiaşi, asistenţa complexă a mamelor orfane sau câteva ore alături de copiii din sate.
Organizatorul evenimentului a fost Misiunea Socială Diaconia- unul dintre cei mai mari prestatori de servicii sociale la nivel naţional. Partenerii evenimentului: American Chamber of Commerce in Moldova, Agora.md, Learning Ecosystem .
