„Să alegem fie carnea, fie peștele. Asta este prima greșeală pe care o facem: punem pe masă și multă carne și mult pește. Ar fi bine să fie un tip de carne: răciturile la facem din ciolanul de porc, apoi alegem fie vită, fit pui. Dacă suntem în post, alegem un tip de pește din care facem salate, pește la cuptor. Să nu abuzăm de maioneză și să facem salate din legumele proaspete și să punem accent pe ele sau pe legumele coapte”, explică specialista.

De asemenea, Maria-Victoria Racu atenționează asupra pericolului pe care îl pot ascunde salatele pregătite cu multă maioneză:

„Este în regulă dacă le păstrăm la frigider nu mai mult de 12, dar dacă sunt păstrate la temperatura camerei, timp de 4,5,6,7 ore, pentru că masa de sărbătoare începe la ora 10, 11 și durează până dimineață? Nu există tacâmuri sterile. Pe acea farfurie se pot găsi microorganisme, și pe furculițe, și pe mâinile noastre. Sigur că gospodinele respectă igiena, dar nu întotdeauna se creează mediu steril. Atunci când aceste microorganisme nimeresc în salată cu maioneză, maioneza fiind un mediu gras și umed favorizează acumularea bacteriilor”.

Cât despre senzația de stomac prea-plin pe care o au moldovenii după mai multe ore petrecute în fața unei mese copioase, nutriționiștii au o explicație științifică.

„Dacă noi în mod normal suntem obișnuiți să mâncăm 300-400 de grame de alimente la o masă, trebuie să știm că volumul stomacului este de 500 de ml. Dacă ne-am obișnuit să-l umplem pe jumătate, el are tendința să se mărească în dimensiuni. Dacă punem în el 2000- 3000 de ml este evident că există acea presiune intra-abdominală care ne încurcă să stăm. Poate să ajungă până la acea senzație de durere când stomacul zice: stop, eu mai mult nu pot să mă destind”.

Maria-Vitctoria Racu a precizat că deși pastilele pentru digestie pot fi o soluție care ne va salva pe moment, nu ar trebui să transformăm într-un obicei consumul acestora.

„Ele sunt ok pentru că ele conțin acele enzime care ajută să se degradeze grăsimile, glucidele și lipidele. Aceste trei enzime care ajută la digerarea alimentelor. Pastilele sunt eficiente, dar nu este bine să facem abuz pentru că ne obișnuim organismul să devină leneș. Dacă vom face abuz de aceste pastiluțe la toate mesele copioase pe care le vom avea, cu timpul organismul nostru nu va elimina de sine stătător enzimele necesare”, a spus nutriționista.

Scriem pentru tine. Vrei să ne susții? Sprijinul cititorilor noștri este esențial pentru a putea face în continuare jurnalism independent, iar noi vrem să continuăm cu același curaj și dedicație. Susține redacția AGORA cu o donație pe contul nostru de PayPal sau Patreon. Îți mulțumim!