O nouă planetă potențial locuibilă a fost descoperită la 100 de ani lumină de Sistemul nostru solar

O planetă potenţial locuibilă, cu doar puţin mai mare decât Terra, a fost descoperită de satelitul TESS, al NASA, la doar 100 de ani lumină de Sistemul nostru Solar, potrivit mediafax.

Planeta numită "TOI 700 d" este relativ aproape de Pământ, la doar 100 de ani lumină distanţă, au anunţat specialiştii de la Jet Propulsion Laboratory al NASA, la reuniunea anuală a Societăţii Astronomice Americane din Honolulu, Hawaii. Iniţial, satelitul de monitorizare a exoplanetelor în tranziţie (Transiting Exoplanet Survey Satellite, TESS) a clasificat greşit steaua, ceea ce înseamnă că planetele care o orbitează au părut mai mari şi mai calde decât erau de fapt. Dar mai mulţi astronomi amatori, inclusiv un elev de liceu - care lucrează cu membrii echipei TESS - au identificat eroarea.

"După ce am corectat parametrii stelei, dimensiunile planetelor au fost reduse şi ne-am dat seama că era cam de dimensiunea Pământului şi că era aflată în zona potenţial locuibilă", a spus Emily Gilbert, studentă la Universitatea din Chicago.

Descoperirea a fost confirmată ulterior cu ajutorul telescopului spaţial Spitzer. Alte câteva planete similare au fost descoperite anterior, în special cu ajutorul telescopului spaţial Kepler, dar aceasta este prima descoperită de TESS, care a fost lansat în 2018. TESS se stabilizează pe o zonă a cerului pentru a detecta dacă obiectele - planetele - trec prin faţa stelelor, ceea ce determină o scădere temporară a luminozităţii astrelor.

Sprijină redacția Agora cu 160 de lei pe lună, iar noi te răsplătim cu un coș de produse locale de la From the Heart Shop.

Vaccinurile actuale ar putea să nu fie la fel de eficiente împotriva Omicron precum sunt față de varianta Delta, susține șeful Moderna