Unii șoferi de microbuze din Chișinău cer majorare de tarif pentru o călătorie, alții spun că renunță la activitate

Unii șoferi de microbuze din Chișinău cer majorare de tarif pentru o călătorie, alții spun că renunță la activitate

Întreprinderile de transport public nu mai fac față costurilor pentru călătorii, iar microbuzele riscă să dispară de pe străzile capitalei în foarte scurt timp. Cel puțin asta spune președintele Asociației Transportatorilor Privați, Ion Mămăligă, în contextul în care în presă au apărut informații că transportatorii ar pregăti o solicitare privind majorarea tarifului pentru un bilet de călătorie cu microbuzul.  

Potrivit administratorului de rută, Veaceslav Găină, citat e publika.md, biletul unei călătorii cu microbuzul ar putea costa șase lei. O solicitare în acest sens ar urma să fie depusă la primăria capitalei. 

Pe de altă parte, președintele Asociației Transportatorilor Privați, Ion Mămăligă, a menționat pentru Agora că nu se pregătește nicio solicitare în acest sens. Însă, situația transportatorilor este foarte precară. În cazul în care responsabilii de la primărie nu vor întreprinde măsuri, atunci capitala riscă să rămână fără microbuze.

„Nu cerem nimic și nu umblăm cu mâna întinsă pentru că nu ai cu cine vorbi. Dacă oamenii nu înțeleg lasă să distrugă tot și să o ia de la zero. Noi nu am solicitat nimic. Noi doar am făcut o prezentare despre factorii care au dus la creșterea costurilor. Noi o vom prezenta și deja ei vor decide. Acum funcționăm 25% din ceea ce funcționam cu cinci ani în urmă.

Până în primăvară dacă nu se iau măsuri nu știu câte o să mai reziste. Toate întreprinderile pier. Costurile pentru transport sunt reale, raportate la factorii care influențează. Începând de la motorină care a crescut de atâtea ori, salarii, piese, asigurări, impozite.  Să nu speculeze că asta e grijă față de oameni. Asta nu e grijă, e bătaie de joc. Când oamenii o să rămână ca la începutul anilor 90, atunci nu vor cere de la transportatori, ci de la ei”, a explicat Ion Mămăligă. 

Prețul unei călătorii cu microbuzul în capitală este de trei lei, tarif nemodificat din anul 2006. 

Precizăm că aproape 700 de microbuze s-au retras de pe rutele din Chișinău, în ultimii cinci ani. 

Motivul principal este rentabilitatea scăzută a activităţii de transport pasageri, ca urmare a creşterii preţurilor la combustibil, lubrifianţi, piese de schimb şi materiale de exploatare, dar şi ca urmare a unor tarife ce nu acoperă costurile de transport.

De notat că întreprinderile municipale „Parcul urban de autobuze” şi „Regia transport electric” sunt scutite de plata taxei locale lunare pentru dreptul de a presta servicii de transport auto de călători pe teritoriul municipiului Chişinău. La fel, pentru anul 2020 municipalitatea a planificat subvenții de 447 milioane de lei pentru aceste două întreprinderi.

Avem puterea să ne ajutăm unii pe ceilalți….

Dacă și tu crezi că ceea ce citești pe acest site sunt informații importante, atunci susține munca redacției AGORA cu un abonament digital ca să devină mai bună, să facă știri deosebite, interviuri mai interesante, articole și povești care să te facă să vrei să le recitești și să le distribui prietenilor tăi.

Mai mult, răsplătim fiecare abonat cu un set de produse locale, împachetate cu dragoste de echipa de la From the Heart Shop, astfel contribuim împreună la promovarea produselor de-acasă, din Moldova.

Devino de astăzi Susținător, Fan sau Ambasador AGORA

Vezi și aceste știri
La USM a fost inaugurat Centrul de Informare a României „Gheorghe Brătianu”

La USM a fost inaugurat Centrul de Informare a României „Gheorghe Brătianu”

Trei lucruri pe care (probabil) nu le știai despre ziua de 1 Decembrie

Trei lucruri pe care (probabil) nu le știai despre ziua de 1 Decembrie

Nodul rutier din preajma orașului Bălți, reparat în proporție de 65%

Nodul rutier din preajma orașului Bălți, reparat în proporție de 65%

Advertoriale
Ce este Low Code și cum acesta va influența platformele de dezvoltare în IT

Ce este Low Code și cum acesta va influența platformele de dezvoltare în IT

Educația Financiară a celor mici a ajuns la resurse: de care avem nevoie și cum le calculam? (VIDEO)

Educația Financiară a celor mici a ajuns la resurse: de care avem nevoie și cum le calculam? (VIDEO)

Un laborator AgTech cu drone și mecatronică va fi creat în două universități din țară

Un laborator AgTech cu drone și mecatronică va fi creat în două universități din țară

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Copiii știu mai bine: Soluții noi pentru probleme vechi sau ce ne facem cu rănile căpătate la terenul de joacă (VIDEO)
    Copiii știu mai bine: Soluții noi pentru probleme vechi sau ce ne facem cu rănile căpătate la terenul de joacă (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Gadgeturile noastre de toate zilele (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Viața de după căsătorie sau „iubirea asta nu ți-i trali-vali” (VIDEO)
  • Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
  • Oameni ca tine | Un cuplu de la Ialoveni a pus pe roate o afacere creativă: „În dragoste și în business toate căile sunt bune”
Cele mai populare
  • 1
    Dodon îl cheamă în instanță pe Slusari. Ex-vicepreședintele Parlamentului: „Voi veni cu culiocul” (DOC)
  • 2
    Primele țări din Europa care anunță amenzi pentru cei care refuză vaccinul obligatoriu. În Austria, amenda poate ajunge la 7.200 euro
  • 3
    Italia: Mafioții din gruparea 'Ndrangheta puneau delfini morți la uși, pentru intimidare. Mărturii cumplite în procesul secolului
  • 4
    Fermele de criptovalută din Transnistria. Care sunt interesele ascunse și ce riscuri există pentru Republica Moldova
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.