Televiziunea publică a adunat aproape 6 milioane de lei din publicitate electorală, în 2019

Televiziunea publică a adunat aproape 6 milioane de lei din publicitate electorală, în 2019

Administrația companiei publice Teleradio-Moldova susține că a avut venituri de șase milioane de lei din publicitate electorală, în anul 2019, chiar dacă, potrivit legislației, furnizorul public nu are dreptul să difuzeze reclamă comercială decât în timpul transmiterii „evenimentelor de importanță majoră”, scrie Media-azi.md.

Suma adunată din publicitatea electorală a fost menționată la prezentarea raportului de activitate pentru anul trecut a companiei Teleradio-Moldova. Ecaterina Stratan a menționat că Moldova 1 și Moldova 2 au înregistrat veniturile suplimentare de pe urma celor două scrutine electorale -parlamentar și local. „Datorită acestor campanii am adus un venit de aproape șase milioane de lei în companie, ceea ce denotă că dezbaterile au fost interesante, privite, și partidele politice au avut interes și au dat publicitate la Teleradio-Moldova”, a afirmat directoarea TV.

Potrivit Codului serviciilor media audiovizuale, furnizorul public național poate înregistra venituri proprii fie din „comunicările comerciale audiovizuale difuzate în cadrul evenimentelor de importanță majoră” (Jocuri Olimpice, Ziua Independenței, Ziua Națională a Vinului, concursuri internaționale de muzică); fie din vânzarea programelor audiovizuale sau a drepturilor de autor din coproducții, precum și din donații, sponsorizări și „alte surse legale”. Lista evenimentelor de importanță majoră este aprobată de Consiliului Audiovizualului (CA).

Publicitate

Anul trecut, în perioada aprobării declarațiilor privind prețurile de publicitate a posturilor în timpul campaniei electorale, CA nu știa cum să procedeze în cazul radiodifuzorului public. Olga Guțuțui, pe atunci membră a Consiliului, a menționat despre interdicția din lege și despre faptul că scrutinele electorale nu se regăseau în lista aprobată de CA.

Ulterior, autoritatea a solicitat și opinia Comisiei Electorale Centrale cu privire la subiect, iar ultima a recomandat Consiliului să aprobe, totuși, declarațiile Teleradio-Moldova.

Agora

AGORA își propune să devină cea mai credibilă instituție media din Republica Moldova prin calitatea și diversitatea conținutului, să fie prima alegere a cititorilor pentru știrile și analizele online.

REȚELE SOCIALE

  • Facebook
  • Instagram
  • Youtube
  • Twitter
  • Telegram
  • RSS Feed

APLICAȚIE

  • App Store
  • Google Play
© 2023 Interact Media SRL
  • Mastercard
  • Visa
  • PayPal