Secretele unei mărci de succes

Secretele unei mărci de succes
Foto: steamfeed.com


Fie că este vorba despre un bun sau serviciu, o idee, sau un eveniment - marca vine în ajutorul consumatorilor și a agenților economici. Ne-am deprins să înțelegem prin marcă - un nume sau un însemn care are o anumită semnificație. Cu toate acestea marca nu se limitează doar la accepțiunea sa clasică.

Astfel, dacă vedem o pereche de încălțăminte de damă, cu talpa roșie atunci putem fi siguri că este vorba de un produs al designerului Christian Louboutin. În 1994, cei de la Harley Davidson au patentat sunetul renumitului motor V. Astfel, nici un motor nu are dreptul să aibă același nivel decibelic cu cel al unui motor Harley Davidson.

Tonul celor de la Nokia este inconfundabil și până astăzi, auzindu-l știi imediat marca telefonului fără sa-l vezi măcar. După Philip Kotler, o marcă este un nume, un simbol, un sunet, un design, o culoare sau o îmbinare a acestora.

Pentru a crea o marcă de succes trebuie să ținem cont de funcțiile acesteia. Astfel, o marcă de succes trebuie:

1. Să diferențieze.

Diferențierea este una dintre cele mai acute nevoi ale omului. Este foarte greu să ne imaginăm o nuntă la care două invitate au aceeași rochie. O astfel de situație este un adevărat coșmar pentru orice doamnă. De altfel, nevoia de diferențiere este cea care a condiționat apariția numelor și prenumelor la oameni. Pentru companie, o marcă care diferențiază produsul de oferta de pe piață va crește șansele acestuia de a fi consumat.

2. Să asigure un anumit nivel de calitate.

O marcă își asumă niște obligații în raport cu consumatorul. Astfel, un nume de marcă sugerează consumatorului un anumit nivel de calitate. Prin utilizarea unei mărci cunoscute de client pe un produs nou, produsul nou va moșteni, o dată cu marca și un anumit nivel perceput al calității.

3. Să protejeze a atributele specifice ale produsului.

Atribute care în alte condiții ar putea fi ușor copiate. Astfel, marca apple protejează atributele corporale ale produsului precum designul sau Siri voice search etc.

4. Să segmenteze.

Producătorul comunică consumatorilor despre anumite atribute și un anumit nivel de calitate al produsului de o anumită marcă. Astfel, Tide va fi consumat de super mame, Bonux - de gospodinele care vor să economisească, iar Ariel de consumatorii care vor rufe „impecabile”.

O marcă de succes va întruni minim 3 condiții:

1. Numele de marcă trebuie să fie ușor de reținut.

Pentru ca o marcă să fie ușor de reținut ea trebuie să fie inedită. Fie că este scurtă precum IBM (International Business Machines), ANM (Asociația Națională de Marketing), sau că este lungă precum Brodsky Uskov Looper Reed & Partners, marca trebuie să fie ușor de memorat. Pentru a ușura memorarea unei mărci se poate apela la sunete, culori, design, simbol, miros, e.t.c.

2. Marca trebuie să fie relevantă pentru produsul pe care-l reprezintă.

Astfel, nu putem să ne imaginăm o pâine cu marca duracell, în același timp această marcă este foarte relevantă pentru elementele galvanice pentru care este utilizată.

3. O marcă nu trebuie să sugereze asocieri nedorite pentru consumatorii din piețele țintă.

Exemple de gafe ale marketerilor în a crearea unei mărci cu asocieri caraghioase sunt extrem de multe. Cum credeți că se simt doamnele din spațiu postsovietic când aud de cosmeticele companiei poloneze Uroda? Cei de la Ford au făcut, pentru piața Americii Latine modelul Ford Nova (new), doar că în spaniolă „no va” înseamnă nu merge. Cine ar cumpăra o mașină care nu merge? Toyota nu a vândut nici un model de Toyota Fiera în Puerto Rico pe motiv că în dialectul local Fiera semnifică „barbă urâtă”.

Crearea și administrarea unei mărci sunt, probabil cele mai importante sarcini ale merketerului, în această ordine de idei, cel mai bine ar fi să încredințați această misiune unui specialist.

Vitalie Rapcea, Expert economic, Vicepreședinte al Asociației Naționale de Marketing,
Membru al Grupului de Consultanță și Avocatură LEXCONSULT 

Avem puterea să ne ajutăm unii pe ceilalți….

Dacă și tu crezi că ceea ce citești pe acest site sunt informații importante, atunci susține munca redacției AGORA cu un abonament digital ca să devină mai bună, să facă știri deosebite, interviuri mai interesante, articole și povești care să te facă să vrei să le recitești și să le distribui prietenilor tăi.

Mai mult, răsplătim fiecare abonat cu un set de produse locale, împachetate cu dragoste de echipa de la From the Heart Shop, astfel contribuim împreună la promovarea produselor de-acasă, din Moldova.

Devino de astăzi Susținător, Fan sau Ambasador AGORA

Vezi și aceste știri
Ungaria a semnat cu Gazprom un contract pe 15 ani

Ungaria a semnat cu Gazprom un contract pe 15 ani

Igor Grosu explică alegerea Avocatului Poporului: „Am votat în cadrul fracțiunii și majoritatea erau pentru Moloșag”

Igor Grosu explică alegerea Avocatului Poporului: „Am votat în cadrul fracțiunii și majoritatea erau pentru Moloșag”

Igor Grosu va candida la funcția de președinte al partidului PAS

Igor Grosu va candida la funcția de președinte al partidului PAS

Advertoriale
Implică-te eficient în educația copilului tău - vino la prima Conferinţă de Parenting din acest sezon!

Implică-te eficient în educația copilului tău - vino la prima Conferinţă de Parenting din acest sezon!

Generația Inteligenței Financiare: Cum înțeleg copiii finanțele și gestionarea lor (VIDEO)

Generația Inteligenței Financiare: Cum înțeleg copiii finanțele și gestionarea lor (VIDEO)

Ce găsești toamna asta la expozițiile MOLDAGROTECH și FARMER 2021 și unde se vor ține acestea (VIDEO)

Ce găsești toamna asta la expozițiile MOLDAGROTECH și FARMER 2021 și unde se vor ține acestea (VIDEO)

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
    Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
  • Oameni ca tine | Un cuplu de la Ialoveni a pus pe roate o afacere creativă: „În dragoste și în business toate căile sunt bune”
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Tărț la PAS. Analizăm promisiunile noii majorități parlamentare și cât de reale sunt acestea (AUDIO)
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Viața de deputat, între glamour și birocrație. Discuție cu fostul parlamentar Vadim Pistrinciuc (AUDIO)
  • De la 11, cu Veaceslav Platon despre promisiunile electorale ale lui Veaceslav Valico
Cele mai populare
  • 1
    SUA a donat Armatei Naționale echipamente militare în valoare de 5.000.000 de dolari
  • 2
    Deputatul Partidului Șor, Denis Ulanov, îl atacă în judecată pe Veaceslav Platon pentru „apărarea onoarei și demnității”
  • 3
    Ceban îi dă replica ministrului Culturii: „Terminați să vă ocupați de toate prostiile și aveți minim de respect față de actori”
  • 4
    Primele date de la alegerile din Germania: Exit-pollurile indică o victorie la limită a social-democraților de centru-stânga
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.