Patronatele susțin plasarea a 50% de produse agroalimentare autohtone pe rafturile magazinelor (DOC)

Patronatele susțin plasarea a 50% de produse agroalimentare autohtone pe rafturile magazinelor (DOC)
Foto: seethrumag.com

„Este evidentă necesitatea reglementării activităților de marketing și publicitate și a volumului produselor plasate pe raft”. Asta au menționat mai multe asociații din industria agroalimentară. Totul după ce în Parlament a fost înregistrat un proiect de lege care prevede ca cel puțin jumătate din produsele agroalimentare vândute în magazine să fie autohtone.

„Conceptul acestei reglementări este echilibrarea situației în care promoțiile și deconturile excesive au ajuns în măsură să dezechilibreze relația dintre comerciant și furnizor, diminuând profitabilitatea producătorilor din domeniul alimentar. Pentru producătorii mici situația este mai gravă, din cauza accesului limitat în rețelele naționale și internaționale, dar și din cauza inegalității semnificative în ceea ce privește puterea de negociere a furnizorilor și cea a cumpărătorilor de produse agroalimentare”, se menționează într-o declarație publică a asociațiilor de profil.

„Este evidentă necesitatea reglementării activităților de marketing și publicitate și a volumului produselor plasate pe raft, produse provenite din lanțul agroalimentar scurt. Vă asigurăm susținerea și aveți tot sprijinul producătorilor autohtoni din lanțul agroalimentar scurt în sensul modificărilor în Legea 231/2010 cu privire la comerțul intern”, au adăugat acestea.


Amintim că deputatul PPDA Alexandru Slusari a înregistrat un proiect asemănător cu cel elaborat de democrați încă în 2017, votat în prima lectură, iar ulterior retras. Documentul prevede, potrivit lui Slusari, trei modificări esențiale menite să susțină producătorii autohtoni, în special întreprinderile mici și mijlocii:
  • Se propune, cu excepția perioadelor de acțiune a activităților de marketing și publicitate solicitate de furnizor, mărimea reducerilor comerciale, oferite de către acesta comerciantului pentru vânzarea produselor alimentare, nu poate depăși 10% din prețul de vânzare al furnizorului.
  • Perioada de desfășurare a acțiunii activităților de marketing și publicitate nu poate depăși 60 de zile pe an per produs.
  • Comerciantul este obligat să achiziționeze și să asigure expunerea pe raft a produselor alimentare provenite din lanțul alimentar scurt în proporție de cel puțin 50% din lungimea liniară a raftului comercial.

Dragă cititor,

Mii de oameni ne citesc în aceste zile în căutarea informațiilor, răspunsurilor și a unui fir de speranță. Iar noi lucrăm ca să asigurăm un jurnalism responsabil care să ne ajute pe fiecare dintre noi să înțelegem mai bine tot ce se întâmplă în jurul nostru și să ne unească în aceste timpuri complicate.

Ce putem face noi acum, este să te informăm corect, din surse verificate. Când nu știi pe cine să crezi, vezi ce scrie AGORA.
Fiecare contribuție din partea cititorilor este valoroasă pentru activitatea redacției. Susține-ne cu un abonament de membru. Mulțumim

Vezi și aceste știri
Doi miniștri din guvernul britanic au demisionat pentru că și-au „pierdut încrederea” în premierul Boris Johnson

Doi miniștri din guvernul britanic au demisionat pentru că și-au „pierdut încrederea” în premierul Boris Johnson

Moneda euro a coborât la cel mai scăzut nivel din 2002

Moneda euro a coborât la cel mai scăzut nivel din 2002

Vadim Ceban: „Sunt convins că țara nu va rămâne fără gaz”

Vadim Ceban: „Sunt convins că țara nu va rămâne fără gaz”

Advertoriale
Maib lansează alto – next level premium banking

Maib lansează alto – next level premium banking

Școala Profesională din Nisporeni este în așteptarea unui nou grup de elevi care vor studia meseria de cultivator-procesatori de bacifere

Școala Profesională din Nisporeni este în așteptarea unui nou grup de elevi care vor studia meseria de cultivator-procesatori de bacifere

Orange a fost desemnată cea mai performantă rețea din Moldova pentru a 10-a oară consecutiv

Orange a fost desemnată cea mai performantă rețea din Moldova pentru a 10-a oară consecutiv

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Moldova, I am back! | Diana Adamciuc: „Diferența dintre Cluj și Chișinău este că, cel puțin în această țară, eu am sentimentul de «acasă»”
    Moldova, I am back! | Diana Adamciuc: „Diferența dintre Cluj și Chișinău este că, cel puțin în această țară, eu am sentimentul de «acasă»”
  • Copiii știu mai bine: Costum de baie „tigrovîi” și bani destui. De ce avem nevoie pentru o vacanță perfectă (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: „Scump, dom'le, scump!” (VIDEO)
  • Moldova, I am back! | Leo Zbancă: Mie îmi place cel mai mult acasă pentru că avem ce construi, avem la ce visa, avem unde ne porni și avem tare mult lucru (VIDEO)
  • Moldova, I am back! | Gheorghe și Tatiana Cîvîrjic au revenit după 20 de ani acasă și au pus bazele unei afaceri cu aur lichid (VIDEO)
Cele mai populare
  • 1
    Ultima oră! Alertă cu bombă la toate sediile Judecătoriei Chișinău și la Aeroport. UPDATE: Alertă și la Parlament și Spitalul Republican
  • 2
    Rusia ar urma să treacă la economia de război. Guvernul va putea obliga companiile să furnizeze armatei bunuri și servicii
  • 3
    Parlamentul European a votat pentru liberalizarea exporturilor de produse agricole din R. Moldova
  • 4
    „Cu asta e tot pentru ziua de azi”. Ședința CSP, amânată din lipsă de cvorum
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.