Patronatele susțin plasarea a 50% de produse agroalimentare autohtone pe rafturile magazinelor (DOC)

Patronatele susțin plasarea a 50% de produse agroalimentare autohtone pe rafturile magazinelor (DOC)
Foto: seethrumag.com


„Este evidentă necesitatea reglementării activităților de marketing și publicitate și a volumului produselor plasate pe raft”. Asta au menționat mai multe asociații din industria agroalimentară. Totul după ce în Parlament a fost înregistrat un proiect de lege care prevede ca cel puțin jumătate din produsele agroalimentare vândute în magazine să fie autohtone.

„Conceptul acestei reglementări este echilibrarea situației în care promoțiile și deconturile excesive au ajuns în măsură să dezechilibreze relația dintre comerciant și furnizor, diminuând profitabilitatea producătorilor din domeniul alimentar. Pentru producătorii mici situația este mai gravă, din cauza accesului limitat în rețelele naționale și internaționale, dar și din cauza inegalității semnificative în ceea ce privește puterea de negociere a furnizorilor și cea a cumpărătorilor de produse agroalimentare”, se menționează într-o declarație publică a asociațiilor de profil.

„Este evidentă necesitatea reglementării activităților de marketing și publicitate și a volumului produselor plasate pe raft, produse provenite din lanțul agroalimentar scurt. Vă asigurăm susținerea și aveți tot sprijinul producătorilor autohtoni din lanțul agroalimentar scurt în sensul modificărilor în Legea 231/2010 cu privire la comerțul intern”, au adăugat acestea.


Amintim că deputatul PPDA Alexandru Slusari a înregistrat un proiect asemănător cu cel elaborat de democrați încă în 2017, votat în prima lectură, iar ulterior retras. Documentul prevede, potrivit lui Slusari, trei modificări esențiale menite să susțină producătorii autohtoni, în special întreprinderile mici și mijlocii:
  • Se propune, cu excepția perioadelor de acțiune a activităților de marketing și publicitate solicitate de furnizor, mărimea reducerilor comerciale, oferite de către acesta comerciantului pentru vânzarea produselor alimentare, nu poate depăși 10% din prețul de vânzare al furnizorului.
  • Perioada de desfășurare a acțiunii activităților de marketing și publicitate nu poate depăși 60 de zile pe an per produs.
  • Comerciantul este obligat să achiziționeze și să asigure expunerea pe raft a produselor alimentare provenite din lanțul alimentar scurt în proporție de cel puțin 50% din lungimea liniară a raftului comercial.

Dacă tot ai ajuns aici...

...înseamnă că ți-a plăcut articolul sau te preocupă subiectul. Noi vrem să venim cu cât mai multe articole pe care să le citești până la final. Acum le poți spune direct jurnaliștilor din redacție ce vrei să citești și în ce format.

Noi păstrăm jurnalismul AGORA deschis tuturor. Nu avem în spate oligarhi sau politicieni și nimeni nu-i dictează editorului cum să scrie despre un subiect sau altul. Sprijinul tău ne va ajuta să ne păstrăm această independență. Orice contribuție, oricât de mare sau mică, este extrem de valoroasă pentru noi.

Sprijină AGORA astăzi cu doar 98 de lei. Mulțumim.

Vezi și aceste știri
Consiliul Municipal Chișinău a aprobat în cadrul ședinței din 23 iulie, trei acorduri de colaborare și înfrățire cu autoritățile locale din România

Consiliul Municipal Chișinău a aprobat în cadrul ședinței din 23 iulie, trei acorduri de colaborare și înfrățire cu autoritățile locale din România

 Banca Națională va modifica reglementările privind tranzacțiile băncilor cu persoanele afiliate

Banca Națională va modifica reglementările privind tranzacțiile băncilor cu persoanele afiliate

Rusia reia zborurile spre Moldova din 9 august. Vor fi trei curse pe săptămână

Rusia reia zborurile spre Moldova din 9 august. Vor fi trei curse pe săptămână

Advertoriale
Oportunități de carieră pentru viitorii studenți, în sudul țării. De ce să alegi studiile la Cahul?

Oportunități de carieră pentru viitorii studenți, în sudul țării. De ce să alegi studiile la Cahul?

EXIMBANK lansează o nouă strategie de comunicare, dezvoltată pentru toate cele 11 subsidiare internaționale ale Intesa Sanpaolo

EXIMBANK lansează o nouă strategie de comunicare, dezvoltată pentru toate cele 11 subsidiare internaționale ale Intesa Sanpaolo

Au luat „Credite pentru tehnică” și au câștigat premii. Cine sunt cei 16 norocoși ai tombolei organizată de MAIB

Au luat „Credite pentru tehnică” și au câștigat premii. Cine sunt cei 16 norocoși ai tombolei organizată de MAIB

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Tărț la PAS. Analizăm promisiunile noii majorități parlamentare și cât de reale sunt acestea (AUDIO)
    Podcastul „Bilet în Parlament”: Tărț la PAS. Analizăm promisiunile noii majorități parlamentare și cât de reale sunt acestea (AUDIO)
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Viața de deputat, între glamour și birocrație. Discuție cu fostul parlamentar Vadim Pistrinciuc (AUDIO)
  • De la 11, cu Veaceslav Platon despre promisiunile electorale ale lui Veaceslav Valico
  • LIVE cu Ștefan Gligor, președintele Partidului Schimbării
  • De la 11, cu Vasile Ceban candidat la parlamentare pe lista Partidului Legii și Dreptății
Cele mai populare
  • 1
    Bodyguarzii din Moldova, printre cei mai buni din lume. Ofițerii SPPS au cucerit medalia de argint la campionatul internațional al gărzilor de corp
  • 2
    Concedierea angajaților din funcție pe motivul refuzului de a se vaccina este ilegală. Precizările Avocatului Poporului
  • 3
    Pașaportul de vaccinare: În ce țări din Europa este obligatoriu pentru cei care vor să meargă în locurile publice
  • 4
    Câți din deputații legislaturii a XI-a sunt la primul mandat
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.