Patronatele susțin plasarea a 50% de produse agroalimentare autohtone pe rafturile magazinelor (DOC)

Patronatele susțin plasarea a 50% de produse agroalimentare autohtone pe rafturile magazinelor (DOC)

„Este evidentă necesitatea reglementării activităților de marketing și publicitate și a volumului produselor plasate pe raft”. Asta au menționat mai multe asociații din industria agroalimentară. Totul după ce în Parlament a fost înregistrat un proiect de lege care prevede ca cel puțin jumătate din produsele agroalimentare vândute în magazine să fie autohtone.

„Conceptul acestei reglementări este echilibrarea situației în care promoțiile și deconturile excesive au ajuns în măsură să dezechilibreze relația dintre comerciant și furnizor, diminuând profitabilitatea producătorilor din domeniul alimentar. Pentru producătorii mici situația este mai gravă, din cauza accesului limitat în rețelele naționale și internaționale, dar și din cauza inegalității semnificative în ceea ce privește puterea de negociere a furnizorilor și cea a cumpărătorilor de produse agroalimentare”, se menționează într-o declarație publică a asociațiilor de profil.

„Este evidentă necesitatea reglementării activităților de marketing și publicitate și a volumului produselor plasate pe raft, produse provenite din lanțul agroalimentar scurt. Vă asigurăm susținerea și aveți tot sprijinul producătorilor autohtoni din lanțul agroalimentar scurt în sensul modificărilor în Legea 231/2010 cu privire la comerțul intern”, au adăugat acestea.

Publicitate
...

...

  • Se propune, cu excepția perioadelor de acțiune a activităților de marketing și publicitate solicitate de furnizor, mărimea reducerilor comerciale, oferite de către acesta comerciantului pentru vânzarea produselor alimentare, nu poate depăși 10% din prețul de vânzare al furnizorului.
  • Perioada de desfășurare a acțiunii activităților de marketing și publicitate nu poate depăși 60 de zile pe an per produs.
  • Comerciantul este obligat să achiziționeze și să asigure expunerea pe raft a produselor alimentare provenite din lanțul alimentar scurt în proporție de cel puțin 50% din lungimea liniară a raftului comercial.

Cele mai populare

Agora

AGORA își propune să devină cea mai credibilă instituție media din Republica Moldova prin calitatea și diversitatea conținutului, să fie prima alegere a cititorilor pentru știrile și analizele online.

REȚELE SOCIALE

  • Facebook
  • Instagram
  • Youtube
  • Twitter
  • Telegram
  • RSS Feed

APLICAȚIE

  • App Store
  • Google Play
© 2023 Interact Media SRL
  • Mastercard
  • Visa
  • PayPal