Sute de copii din țară învață prin muzică ce înseamnă integritatea. Centrul Național Anticorupție (CNA) a reluat campania de informare cu participarea rapperului Kapushon. Prima lecție a avut loc pe 3 martie, în Casa de cultură din orașul Leova, unde au venit mai mulți elevi din raion.
Potrivit unui comunicat emis de CNA, copiii au fost informați cum să reacționeze atunci când cineva le pretinde mită şi unde să semnaleze ilegalitățile la care sunt martori. Participanții au plecat acasă cu materiale informative despre prevenirea corupției.
„La noi în țară corupţia este o problemă. Ea afectează toți membrii societății. Am acceptat să mă implic în această campanie ca să contribui la prevenirea acestui fenomen. Mă bucur că pot face asta prin creaţia mea”, a menționat Kapushon.
„Educația anticorupție este foarte importantă pentru a crește o generație care pune valoare pe integritate. Aceste activități ne permit să vorbim despre corupție într-un limbaj accesibil pentru toți tinerii”, a spus șeful de direcție din cadrul CNA Ion Pruteanu.
„Succesul primei ediții a campaniei ne-a motivat să o continuăm, astfel ca mai mulți tineri să aibă acces la mesaje anticorupție, transmise de la egal la egal, prin intermediul creației muzicale. Sperăm ca tinerii și tinerele care participă la aceste activități să devină adevărați promotori ai integrității”, a subliniat managera de proiect de la PNUD Moldova, Olga Crivoliubic.

Menționăm că activitățile de informare vor avea loc în perioada 3 martie - 9 aprilie curent în șase centre raionale – Leova, Hîncești, Cahul, Sîngerei, Criuleni și Ungheni. În cadrul acestora, pe lângă mesajele informative, este de nelipsit interpretarea cântecului „Dacă ai dat, dacă ai luat”, care a devenit un imn al integrității și luptei anticorupție.
Campania „O lecţie de integritate de la Kapushon” este desfăşurată de PNUD şi Centrul Naţional Anticorupţie, în cadrul proiectului „Lupta cu corupţia prin consolidarea integrităţii în Republica Moldova”, implementat cu sprijinul Ministerului de Externe al Norvegiei. Prima etapă a campaniei a avut loc în noiembrie-decembrie 2019 în șapte instituții de învățământ din Chișinău, Bălți, Soroca și Orhei.
Vezi și aceste știri

„Dacă ai dat, dacă ai luat” a fost lansat oficial. Clipul își propune să scape țara de corupție (VIDEO)

„De când tot mituiesc și n-a fost nică atâția ani”. CNA și Kapushon au lansat un clip împotriva corupției (VIDEO)
