Chironda: „Obiectivul nostru este să aducem Parcul Urban de Autobuze la nivelul Regiei Transport Electric”

Chironda: „Obiectivul nostru este să aducem Parcul Urban de Autobuze la nivelul Regiei Transport Electric”


Parcul Urban de Autobuze din capitală trebuie să ajungă la nivelul Regiei Transport Electric. Declarația a fost făcută de viceprimarul, Victor Chironda, în cadrul unei vizite efectuate la întreprinderea municipală. Funcționarul a precizat că singura soluție pentru a remedia problema transportului de pasageri ar fi investițiile în Parcul de Autobuze și mărirea numărului de asemenea mijloace de transport.

„Este bine că investim în transportul electric, în troleibuze, dar nu trebuie să supraestimăm capacitatea acestui transport. Nu există niciun oraș în lume în care să existe doar transport electric. Autobuzele, mai ales cele pe diesel, sunt un tip de transport la care încă nu putem să renunțăm”, a declarat viceprimarul. 

 Chironda a adăugat că extinderea numărului de autobuze este necesară mai ales în condițiile în care activitatea microbuzelor de linie are un caracter incert:

„Este o necesitate stringentă pentru cetățeni, mai ales în condițiile în care transportul privat de tip microbuz face tot felul de mișcări neclare. Ba scoate rutele, ba le pune înapoi, ba cere subvenții, ba modificări de tarife. Nu este un sistem pe care putem să mizăm. Ei mâine pot să dispară, iar noi ce să facem?”.

 Viceprimarul a expus și alte motive din care autobuzele sunt necesare în capitală.

„Avem și necesitatea de autobuze, nu doar de troleibuze din mai multe motive. Noi putem să procurăm autobuze care sunt mai mici și pot să asigure transportul de pasageri acolo unde este fluxul nu e așa de mare. Pot să aibă acces în zone unde troleibuzele de mare capacitate fizic nu încap. Avem și astfel de zone”, a spus Chironda.

 Potrivit funcționarului, asamblarea autobuzelor ar presupune și investiția în întreprindere:

 „Soluția este să începem să investim în parc. Ne propunem să cumpărăm autobuzele sunt forma asamblării lor aici. E soluția cea mai rapidă și cea mai ieftină. Vrem rapid și cu cât mai puține cheltuieli să rezolvăm problemele oamenilor”.

Cel mai vechi autobuz din cadrul Parcului Urban are peste 22 de ani și 2 milioane de km parcurși. Din cele 143 de autobuze care circulă pe străzile capitalei,  100 au termenul depășit și doar 31 de autobuze dispun de aparat de aer condiționat.

Dragă cititor, urmărim atent ce se întâmplă pe segmentul politic, verificăm datele și sursele, căutăm explicații, oferim contexte, îi invităm în studiou pe cei care trebuie să ne răspundă la întrebări.
Dacă îți place ceea ce citești pe acest site, ne poți susține print-un abonament de membru de doar 48 lei pe lună.

Dacă tot ai ajuns aici...

...înseamnă că ți-a plăcut articolul sau te preocupă subiectul. Noi vrem să venim cu cât mai multe articole pe care să le citești până la final. Acum le poți spune direct jurnaliștilor din redacție ce vrei să citești și în ce format.

Noi păstrăm jurnalismul AGORA deschis tuturor. Nu avem în spate oligarhi sau politicieni și nimeni nu-i dictează editorului cum să scrie despre un subiect sau altul. Sprijinul tău ne va ajuta să ne păstrăm această independență. Orice contribuție, oricât de mare sau mică, este extrem de valoroasă pentru noi.

Sprijină AGORA astăzi cu doar 98 de lei. Mulțumim.

Vezi și aceste știri
Automobile de lux, apartamente și acte. Procurorii au pus sechestru pe bunuri în valoare de 3 milioane de lei de la Parcul Urban de Autobuze

Automobile de lux, apartamente și acte. Procurorii au pus sechestru pe bunuri în valoare de 3 milioane de lei de la Parcul Urban de Autobuze

Parcul Urban de Autobuze ar putea fi comasat cu RTEC. Codreanu: „Nu aveți nici interes, nici voință mare ca să faceți comasarea respectivă”

Parcul Urban de Autobuze ar putea fi comasat cu RTEC. Codreanu: „Nu aveți nici interes, nici voință mare ca să faceți comasarea respectivă”

VIDEO. Cum acoperă Primăria pierderile de sute de milioane de lei de la Parcul Urban de Autobuze și RTEC

VIDEO. Cum acoperă Primăria pierderile de sute de milioane de lei de la Parcul Urban de Autobuze și RTEC

Advertoriale
Castel Mimi – legenda locului care scrie istorie, la Bulboaca, de 5 ani (FOTO)

Castel Mimi – legenda locului care scrie istorie, la Bulboaca, de 5 ani (FOTO)

De ce aeroportul din Lukla este cel mai primejdios din lume și cum moldovenii au vopsit ouă în Nepal, de Paște. Istoriile documentarului MyEverest

De ce aeroportul din Lukla este cel mai primejdios din lume și cum moldovenii au vopsit ouă în Nepal, de Paște. Istoriile documentarului MyEverest

Cine sunt experții internaționali, invitați la „Moldova ICT Summit 2021: The Future of Digital”

Cine sunt experții internaționali, invitați la „Moldova ICT Summit 2021: The Future of Digital”

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
    Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
  • Oameni ca tine | Un cuplu de la Ialoveni a pus pe roate o afacere creativă: „În dragoste și în business toate căile sunt bune”
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Tărț la PAS. Analizăm promisiunile noii majorități parlamentare și cât de reale sunt acestea (AUDIO)
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Viața de deputat, între glamour și birocrație. Discuție cu fostul parlamentar Vadim Pistrinciuc (AUDIO)
  • De la 11, cu Veaceslav Platon despre promisiunile electorale ale lui Veaceslav Valico
Cele mai populare
  • 1
    Au refuzat să lucreze acolo unde au fost repartizați, așa că au fost obligați, de stat, să restituie banii pentru anii învățați. Avocatul Poporului ia apărarea absolvenților Academiei Militare
  • 2
    Testamentul Prințului Philip al Marii Britanii va rămâne sigilat timp de 90 de ani
  • 3
    Condițiile de intrare în Ucraina au fost actualizate pentru moldoveni
  • 4
    Găgăuzia, casa a aproximativ 160.000 de oameni, cu un aport de 5% în volumul exporturilor moldovenești și cu școli în care se predă rusa (VIDEO)
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.