Chironda: „Obiectivul nostru este să aducem Parcul Urban de Autobuze la nivelul Regiei Transport Electric”

Chironda: „Obiectivul nostru este să aducem Parcul Urban de Autobuze la nivelul Regiei Transport Electric”

Parcul Urban de Autobuze din capitală trebuie să ajungă la nivelul Regiei Transport Electric. Declarația a fost făcută de viceprimarul, Victor Chironda, în cadrul unei vizite efectuate la întreprinderea municipală. Funcționarul a precizat că singura soluție pentru a remedia problema transportului de pasageri ar fi investițiile în Parcul de Autobuze și mărirea numărului de asemenea mijloace de transport.

„Este bine că investim în transportul electric, în troleibuze, dar nu trebuie să supraestimăm capacitatea acestui transport. Nu există niciun oraș în lume în care să existe doar transport electric. Autobuzele, mai ales cele pe diesel, sunt un tip de transport la care încă nu putem să renunțăm”, a declarat viceprimarul. 

 Chironda a adăugat că extinderea numărului de autobuze este necesară mai ales în condițiile în care activitatea microbuzelor de linie are un caracter incert:

„Este o necesitate stringentă pentru cetățeni, mai ales în condițiile în care transportul privat de tip microbuz face tot felul de mișcări neclare. Ba scoate rutele, ba le pune înapoi, ba cere subvenții, ba modificări de tarife. Nu este un sistem pe care putem să mizăm. Ei mâine pot să dispară, iar noi ce să facem?”.

 Viceprimarul a expus și alte motive din care autobuzele sunt necesare în capitală.

„Avem și necesitatea de autobuze, nu doar de troleibuze din mai multe motive. Noi putem să procurăm autobuze care sunt mai mici și pot să asigure transportul de pasageri acolo unde este fluxul nu e așa de mare. Pot să aibă acces în zone unde troleibuzele de mare capacitate fizic nu încap. Avem și astfel de zone”, a spus Chironda.

 Potrivit funcționarului, asamblarea autobuzelor ar presupune și investiția în întreprindere:

 „Soluția este să începem să investim în parc. Ne propunem să cumpărăm autobuzele sunt forma asamblării lor aici. E soluția cea mai rapidă și cea mai ieftină. Vrem rapid și cu cât mai puține cheltuieli să rezolvăm problemele oamenilor”.

Cel mai vechi autobuz din cadrul Parcului Urban are peste 22 de ani și 2 milioane de km parcurși. Din cele 143 de autobuze care circulă pe străzile capitalei,  100 au termenul depășit și doar 31 de autobuze dispun de aparat de aer condiționat.

Dragă cititor,

Mii de oameni ne citesc în aceste zile în căutarea informațiilor, răspunsurilor și a unui fir de speranță. Iar noi lucrăm ca să asigurăm un jurnalism responsabil care să ne ajute pe fiecare dintre noi să înțelegem mai bine tot ce se întâmplă în jurul nostru și să ne unească în aceste timpuri complicate.

Ce putem face noi acum, este să te informăm corect, din surse verificate. Când nu știi pe cine să crezi, vezi ce scrie AGORA.
Fiecare contribuție din partea cititorilor este valoroasă pentru activitatea redacției. Susține-ne cu un abonament de membru. Mulțumim

Vezi și aceste știri
Automobile de lux, apartamente și acte. Procurorii au pus sechestru pe bunuri în valoare de 3 milioane de lei de la Parcul Urban de Autobuze

Automobile de lux, apartamente și acte. Procurorii au pus sechestru pe bunuri în valoare de 3 milioane de lei de la Parcul Urban de Autobuze

Parcul Urban de Autobuze ar putea fi comasat cu RTEC. Codreanu: „Nu aveți nici interes, nici voință mare ca să faceți comasarea respectivă”

Parcul Urban de Autobuze ar putea fi comasat cu RTEC. Codreanu: „Nu aveți nici interes, nici voință mare ca să faceți comasarea respectivă”

VIDEO. Cum acoperă Primăria pierderile de sute de milioane de lei de la Parcul Urban de Autobuze și RTEC

VIDEO. Cum acoperă Primăria pierderile de sute de milioane de lei de la Parcul Urban de Autobuze și RTEC

Advertoriale
Generația Inteligenței financiare: Bugetul pe înțelesul copiilor (VIDEO)

Generația Inteligenței financiare: Bugetul pe înțelesul copiilor (VIDEO)

Fă-ți ghiozdanul pentru școală cu METRO! Rechizitele care îți vor face învățatul mai plăcut (FOTO)

Fă-ți ghiozdanul pentru școală cu METRO! Rechizitele care îți vor face învățatul mai plăcut (FOTO)

Maib a inaugurat „maib Academy”, un centru inovativ de instruiri pentru angajați

Maib a inaugurat „maib Academy”, un centru inovativ de instruiri pentru angajați

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • DESCIFRAT| R. Moldova și riscul unei catastrofe nucleare: În cât timp vom fi informați, ce măsuri întreprindem și cum administrăm iodura de potasiu(VIDEO)
    DESCIFRAT| R. Moldova și riscul unei catastrofe nucleare: În cât timp vom fi informați, ce măsuri întreprindem și cum administrăm iodura de potasiu(VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: „Sport pentru a fi subțirei” și „sâmburi de harbuz”. Remedii pentru o viață fără covid
  • DESCIFRAT: 12 ani pe calea digitalizării serviciilor publice sau cât de utilizate sunt tehnologiile informaționale în relația cetățean - Guvern
  • Copiii știu mai bine: De ce Moldova nu are mare? „Ne-a fost furată” sau „S-a scurs prin găurile lăsate de tancuri”
  • DESCIFRAT| Alertele cu bombă - ecuații cibernetice cu multe necunoscute sau slăbiciunea sistemului? (VIDEO)
Cele mai populare
  • 1
    Pericolul unui accident nuclear la Zaporojie: Explicăm cum funcționează mecanismul de înștiințare a R. Moldova
  • 2
    Ultima oră! O mașină a luat foc în stația PECO după ce a fost alimentată cu gaz (VIDEO)
  • 3
    Riscă până la 10 ani de închisoare: Trei tineri, suspectați că ar fi bătut un cioban și ar fi sustras două motociclete
  • 4
    Orașul Energodar, bombardat: Un angajat de la centrala nucleară Zaporojie a decedat
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.