
Gust fin de brânză cu rădăcini franceze, produsă la Horodiște sau cum și-a declarat Thierry Ernst dragostea pentru Moldova
S-a îndrăgostit de Moldova în timpul unei vizite pe care a făcut acum câțiva ani în cadrul unui proiect de binefacere. De atunci, gândul că ar putea să-și schimbe viața nu i-a mai dat pace, așa că a decis să pună pe roate o afacere cu gust de brânză fină și rădăcini franceze - la Horodiște. După încercări, experimente, reușite și căderi a apărut Fromage, brandul care crează în Moldova brânzeturi franceze.
・
Gândul de a începe o afacere într-o localitate rurală, într-o țară cu o economie în curs de dezvoltare, nu l-a speriat pe Thierry Ernst. Scopul principal era să se facă util, să ajute localnicii să aibă locuri de muncă și să-și testeze limitele de antreprenor care a pornit la drum cu riscul de mână.

Pentru că starea de urgență declarată în țară i-a alungat pe moldoveni de la tejghelele magazinelor, producătorii autohtoni și-au regândit metodele de comercializare a produselor. Nici cei de la Fromage nu au stat mult pe gânduri. Au evaluat situația, au pus mai mult accent pe livrările la ușă și au mai tăiat din prețuri.

Producătorul vorbește cu mândrie despre ceea ce reușește să le propună consumatorilor. Mizează întru totul pe produse ecologice, dar nu acceptă niciun compromis atunci când vine vorba de calitate:
„În procesul de fabricare a brânzeturilor și a dulcețurilor noastre folosim doar produse de calitate și deși avem produse de categorie superioară ele sunt accesibil pentru o mare parte a populație”.
În spatele brandului Fromage se află un grup de francezi care și-au propus să-i ajute pe moldoveni să-și trăiască pasiunea acasă.
*
În perioada stării de urgență, AGORA își propune să fie alături de producătorii autohtoni și să-i susțină în demersul lor, deloc ușor, de a rezista și de a rămâne pe val. De aceea, vă vom prezenta poveștile din spatele brandurilor, oferindu-vă astfel șansa de a-i descoperi pe cei care prin idei inovative, talent și dăruire dau formă și culoarea noțiunii de „autentic”.