
Aroma pâinii proaspete - de la pasiune, la afacere de familie. Povestea Brutăriei Bardar și iscusința de a transforma greutățile în reușite pe termen lung
La început au fost niște vise, câteva idei împletite cum se cuvinte de niște minți pricepute și curajul de a pune întreaga compoziție pe jăratic. Două decenii mai târziu, Brutăria Bardar este deja un nume cunoscut pe piața locală și unul dintre cele mai puternice argumente că dacă există dragoste și pasiune, nimic nu e prea greu, iar satisfacția lucrului bine făcut devine, totodată, și un puternic catalizator de a merge cu consencvență spre culmile succesului.
・
„O brutărie artizanală, creată ca și afacere de familie acum 20 de ani de Sava și Victoria Plugaru din localitatea Bardar”, așa descrie casa pâinii directorul executiv al companiei, Victor Nistorică.
Anterior, brutăria este specializată exclusiv în produse tradiționale: pâine proaspătă, colaci, cozonaci. Totușu, gândirea strategică și tendințele puternice dictate de Măria sa, consumatorul, i-au determinat pe managerii companiei să-și lărgească gama de produse, astfel că din anul 2019 brutăria a început să producă și și semi-fabricate congelate, o arie relativ nouă pentru piața din Republica Moldova:

Starea de urgență i-a luat pe nepregătite pe antreprenori. Nimeni nu se aștepta la o asemenea schimbare radicală în toate procesele sociale și economice ale țării și ale lumii. Echipa de conducere de brutăriei s-a pomenit în fața unei decizii greu de luat: să continuie și să riște sau să renunțe și să lase pe drumuri mai mulți angajați care ar fi rămas fără un venit lunar și fără speranța zilei de mâine.

Când au stabilit că nu pot schimba situația, antreprenorii au decis să-și schimbe atitudinea față de aceasta. În primul rând s-au focusat pe satisfacerea cererii crescute din partea segmentului de supermarkete:

Nistorică spune că Brutăria făcea livrări și înainte de începerea crizei, totuși acestea erau limitate din punct de vedere geografic.

Fiind o brutărie cu tradiție, Brutăria Bardar valorifică din plin perioada din ajunul sărbătorilor pascale, de aceea în prezent în sălile de producere domnește un miros puternic de cozonaci și pască:
„Pentru că se gătesc ușor și rapid, produsele noastre pot face din oricine un bun gospodar sau o bună gospodină. O marte parte dintre copturile noastre urmează rețeta de la bunica. Încercăm pe cât este posibil să păstrăm cele mai frumoase tradiții ale acestui popor”.
*
În perioada stării de urgență, AGORA își propune să fie alături de producătorii autohtoni și să-i susțină în demersul lor, deloc ușor, de a rezista și de a rămâne pe val. De aceea, vă vom prezenta poveștile din spatele brandurilor, oferindu-vă astfel șansa de a-i descoperi pe cei care prin idei inovative, talent și dăruire dau formă și culoarea noțiunii de „autentic”.