Aroma pâinii proaspete - de la pasiune, la afacere de familie. Povestea Brutăriei Bardar și iscusința de a transforma greutățile în reușite pe termen lung

Aroma pâinii proaspete - de la pasiune, la afacere de familie. Povestea Brutăriei Bardar și iscusința de a transforma greutățile  în reușite pe termen lung


La început au fost niște vise, câteva idei împletite cum se cuvinte de niște minți pricepute și curajul de a pune întreaga compoziție pe jăratic. Două decenii mai târziu, Brutăria Bardar este deja un nume cunoscut pe piața locală și unul dintre cele mai puternice argumente că dacă există dragoste și pasiune, nimic nu e prea greu, iar satisfacția lucrului bine făcut devine, totodată, și un puternic catalizator de a merge cu consencvență spre culmile succesului.

„O brutărie artizanală, creată ca și afacere de familie acum 20 de ani de  Sava și Victoria Plugaru din localitatea Bardar”, așa descrie casa pâinii directorul executiv al companiei, Victor Nistorică.

Anterior, brutăria este  specializată exclusiv în produse tradiționale: pâine proaspătă, colaci, cozonaci. Totușu, gândirea strategică și tendințele puternice dictate de Măria sa, consumatorul, i-au determinat pe managerii companiei să-și lărgească gama de produse, astfel că din anul 2019 brutăria a început să producă și  și semi-fabricate congelate, o arie relativ nouă pentru piața din Republica Moldova:

„Plăcinte congelate, croissante, crenvurști, turte pentru pizza, etc. De asemenea, chiflele și baghetele congelate s-au dovedit o bună soluție pentru clienții noștri din alimentați publică. Astfel am reușit să punem produsele noastre pe mesele segmentului HoReCa, dar și să ne menținem prezența în unitățile comerciale de retail - de la magazinele din cartier până la cele mai mari lanțuri de supermarket-uri”.

Starea de urgență i-a luat pe nepregătite pe antreprenori. Nimeni nu se aștepta la o asemenea schimbare radicală în toate procesele sociale și economice ale țării și ale lumii. Echipa de conducere de brutăriei s-a pomenit în fața unei decizii greu de luat: să continuie și să riște sau să renunțe și să lase pe drumuri mai mulți angajați care ar fi rămas fără un venit lunar și fără speranța zilei de mâine.

„Schimbarea bruscă a circumstanțelor de pe piață a fost o mare provocare pentru noi. Am pierdut o parte dintre clienții care au fost nevoiți să-și suspende activitatea. Pe de altă parte, procesul de producere nu putea fi sistat din cel puțin două considerente: tehnologic - care ține atât de stocurile de materie primă cu termen relativ scurt de păstrare și componenta socială - nu ne puteam lăsa angajații în stradă, mai ales că avem mai multe cazuri când întreaga familie lucrează în brutăria noastră”, spune Victor Nistorică.

Când au stabilit că nu pot schimba situația, antreprenorii au decis să-și schimbe atitudinea față de aceasta. În primul rând s-au focusat pe satisfacerea cererii crescute din partea segmentului de supermarkete:

„Ulterior am optimizat sortimentele și stocurile adaptându-le la evoluția pietii. Nu în ultimul rand am intensificat eforturile de popularizare, prin intermediul rețelelor sociale, a obiceiului de a găti acasă semifabricatele congelate prin intermediul rețelelor sociale”.

Nistorică spune că Brutăria făcea livrări și înainte de începerea crizei, totuși acestea erau limitate din punct de vedere geografic.

„Am realizat că aceasta este o soluție indispensabilă în prezent și am extins atât aria geografică cât și sortimentul.  Chiar am creat, in ultimele saptamani, o serie de produse adaptate acestei forme de comercializare, iar reacțiile pe care le primim din partea clienților ne fac sa fim siguri că vom pastra acest serviciu și în viitor, când sperăm că viața va reveni la formatul ei obișnuit”, a adăugat directorul executiv al companiei.

Fiind o brutărie cu tradiție, Brutăria Bardar valorifică din plin perioada din ajunul sărbătorilor pascale, de aceea în prezent în sălile de producere domnește un miros puternic de cozonaci și pască:

„Pentru că se gătesc ușor și rapid, produsele noastre pot face din oricine un bun gospodar sau o bună gospodină. O marte parte dintre copturile noastre urmează rețeta de la bunica. Încercăm pe cât este posibil să păstrăm cele mai frumoase tradiții ale acestui popor”.

*

În perioada stării de urgență, AGORA își propune să fie alături de producătorii autohtoni și să-i susțină în demersul lor, deloc ușor, de a rezista și de a rămâne pe val. De aceea, vă vom prezenta poveștile din spatele brandurilor, oferindu-vă astfel șansa de a-i descoperi pe cei care prin idei inovative, talent și dăruire dau formă și culoarea noțiunii de „autentic”.

 

Avem puterea să ne ajutăm unii pe ceilalți….

Dacă și tu crezi că ceea ce citești pe acest site sunt informații importante, atunci susține munca redacției AGORA cu un abonament digital ca să devină mai bună, să facă știri deosebite, interviuri mai interesante, articole și povești care să te facă să vrei să le recitești și să le distribui prietenilor tăi.

Mai mult, răsplătim fiecare abonat cu un set de produse locale, împachetate cu dragoste de echipa de la From the Heart Shop, astfel contribuim împreună la promovarea produselor de-acasă, din Moldova.

Devino de astăzi Susținător, Fan sau Ambasador AGORA

Vezi și aceste știri
Gust fin de brânză cu rădăcini franceze, produsă la Horodiște sau cum și-a declarat Thierry Ernst dragostea pentru Moldova

Gust fin de brânză cu rădăcini franceze, produsă la Horodiște sau cum și-a declarat Thierry Ernst dragostea pentru Moldova

Oameni ca tine: Doctorița care și-a transformat visul în vocație și aduce cu propriile mâini noi vieți pe pământ (FOTO)

Oameni ca tine: Doctorița care și-a transformat visul în vocație și aduce cu propriile mâini noi vieți pe pământ (FOTO)

Oameni ca tine: Medic de familie pe timp de pandemie - „Nu m-am gândit că mă voi bucura că examinez un pacient cu angină simplă”

Oameni ca tine: Medic de familie pe timp de pandemie - „Nu m-am gândit că mă voi bucura că examinez un pacient cu angină simplă”

Advertoriale
Implică-te eficient în educația copilului tău - vino la prima Conferinţă de Parenting din acest sezon!

Implică-te eficient în educația copilului tău - vino la prima Conferinţă de Parenting din acest sezon!

Generația Inteligenței Financiare: Cum înțeleg copiii finanțele și gestionarea lor (VIDEO)

Generația Inteligenței Financiare: Cum înțeleg copiii finanțele și gestionarea lor (VIDEO)

Ce găsești toamna asta la expozițiile MOLDAGROTECH și FARMER 2021 și unde se vor ține acestea (VIDEO)

Ce găsești toamna asta la expozițiile MOLDAGROTECH și FARMER 2021 și unde se vor ține acestea (VIDEO)

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
    Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
  • Oameni ca tine | Un cuplu de la Ialoveni a pus pe roate o afacere creativă: „În dragoste și în business toate căile sunt bune”
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Tărț la PAS. Analizăm promisiunile noii majorități parlamentare și cât de reale sunt acestea (AUDIO)
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Viața de deputat, între glamour și birocrație. Discuție cu fostul parlamentar Vadim Pistrinciuc (AUDIO)
  • De la 11, cu Veaceslav Platon despre promisiunile electorale ale lui Veaceslav Valico
Cele mai populare
  • 1
    SUA a donat Armatei Naționale echipamente militare în valoare de 5.000.000 de dolari
  • 2
    Comunismul și bancurile: Sistemul politic cu cele mai multe glume în meniu
  • 3
    Primele date de la alegerile din Germania: Exit-pollurile indică o victorie la limită a social-democraților de centru-stânga
  • 4
    Tocmai 16 decese, cauzate de COVID-19, în ultima duminică din septembrie
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.