O aplicație online permite pre-diagnosticul COVID-19 și ajută medicii să monitorizeze la distanță pacienții. Printre funcții, apelul automat 112

O aplicație online permite pre-diagnosticul COVID-19 și ajută medicii să monitorizeze la distanță pacienții. Printre funcții, apelul automat 112
salesforce.com/foto simbol

Un grup de voluntari, experți în sectorul IT, au dezvoltat o aplicație online, denumită chatbot Medcast. Prin intermediul aplicației, utilizatorii pot să-și facă un pre-diagnostic de COVID-19, să-și monitorizeze simptomele în cazul în care se află în regim de monitorizare și să raporteze datele medicului de familie. Totodată, platforma oferă detalii despre regulile impuse pe perioadă stării de urgențe și de carantină. 

La elaborarea aplicației online  au muncit un grup de lucru din care au făcut parte nouă specialiști IT, reprezentanți ai Ministerului Sănătății, Muncii și Protecției Sociale, medici și profesori de la catedrele medicale ale universităților de profil.

Soluția IT este funcțională și pentru lucrătorii medicali, care după ce se înregistrează online cu statul de medic, pot să obțină informații de la pacienții aflați în regim de monitorizare și pot descărca rapoartele despre starea lor de sănătate.

„Formularele de diagnosticare a simptomelor de COVID-19 sunt aprobate de Ministerul Sănătății, de aceea, aplicația este un instrument extrem de util pentru medicii care luptă în prima linie, dar și pentru autoritățile locale, întrucât astfel am putea identifica din timp anumite cazuri de îmbolnăvire”, a menționat Valentin Bragaru, System Architect & Team Lead.

Chatbot-ul a fost dezvoltat și cu suportul Proiectului TEKWILL, iar ideea proiectului a apărut după desfășurarea hackatonului „Hack the virus”, în cadrul căruia au fost identificate mai multe soluții necesare pentru combaterea infectării cu COVID19.

 „După hackathon o echipă de dezvoltatori a început lucru la acest produs, după ce au avut loc mai multe întrevederi cu reprezentanții sectorului de sănătate, iar împreună cu ei au elaborat anume acest format de chatbot”, a menționat directoarea proiectului TEKWILL, Ana Chirița.

Cum funcționează aplicația?

1.  Fiind înregistrați pe platformă, utilizatorii răspund la 18 întrebări despre starea de sănătate personală;

2.  Datele și rezultatele sunt raportate medicului de familie, lucru posibil doar dacă acesta se înregistrează pe această platformă;

3.  În cazul în care starea unuia dintre utilizatori, ce prezintă simptome aferente de COVID-19 se înrăutățește brusc, aplicația oferă posibilitatea de raportare imediată către serviciul 112;

4. În cazul în care după prediagnostic se identifică un risc înalt de infectare, atunci utilizatorului îi vor veni mesaje de alertă, odată la două ore, pentru a raporta dinamica temperaturii, durerilor de cap, tusei și altor simptome;

Mai mult, soluția online conține informații utile despre regimul de carantină și de autoizolare în contextul pandemiei, informații de contact ale centrelor medicilor de familie din toată țara, inclusiv adresele și numerele de  telefon, precum și informații despre statisticile oficiale ale numărului de bolnavi cu COVID-19 din Republica Moldova, repartizate pe raioane, din regiune dar și la nivel global.

Chatbot-ul Medcat este disponibil pentru aplicațiile Viber și Telegram, iar în scurt timp, acesta va putea fi utilizat și pe Facebook.

Din grupul de voluntari IT au făcut parte:

• Valentin Bragaru - System Architect & Team Lead

• Liudmila Balica - Content Manager

• Tudor Bostan - Full Stack Developer

• Danu Rosca - Frontend Developer

• Evgheni Cernev - Full Stack Developer

• Roman Vizitiu - Full Stack Developer

• Vasile Staver - UI/UX Designer

• Andrei Botezatu - Craw Specialist (Crawless)

• Alexandru Habasescu - Backend Developer

Dragă cititor,

Mii de oameni ne citesc în aceste zile în căutarea informațiilor, răspunsurilor și a unui fir de speranță. Iar noi lucrăm ca să asigurăm un jurnalism responsabil care să ne ajute pe fiecare dintre noi să înțelegem mai bine tot ce se întâmplă în jurul nostru și să ne unească în aceste timpuri complicate.

Ce putem face noi acum, este să te informăm corect, din surse verificate. Când nu știi pe cine să crezi, vezi ce scrie AGORA.
Fiecare contribuție din partea cititorilor este valoroasă pentru activitatea redacției. Susține-ne cu un abonament de membru. Mulțumim

Vezi și aceste știri
În luna iulie și august, tarifele pentru energia electrică rămân neschimbate, anunță Andrei Spînu

În luna iulie și august, tarifele pentru energia electrică rămân neschimbate, anunță Andrei Spînu

Consiliul European va oferi asistență financiară în valoare de 40 de milioane de euro forțelor armate din Republica Moldova

Consiliul European va oferi asistență financiară în valoare de 40 de milioane de euro forțelor armate din Republica Moldova

Ședința CUC: Autoritățile de la Chișinău au solicitat Tiraspolului „să renunțe la acțiunile cu caracter provocator și la încălcarea regimului Zonei de Securitate”

Ședința CUC: Autoritățile de la Chișinău au solicitat Tiraspolului „să renunțe la acțiunile cu caracter provocator și la încălcarea regimului Zonei de Securitate”

Advertoriale
Victoriabank investește în inovații și își întărește statutul de bancă digitală. Rețeaua de bancomate, modernizată cu 100 de ATM-uri de ultimă generație

Victoriabank investește în inovații și își întărește statutul de bancă digitală. Rețeaua de bancomate, modernizată cu 100 de ATM-uri de ultimă generație

Ești în căutarea unei locuințe? Află cum poți cumpăra apartamentul perfect lângă parc, în câțiva pași simpli

Ești în căutarea unei locuințe? Află cum poți cumpăra apartamentul perfect lângă parc, în câțiva pași simpli

Apus, muzică live și atmosferă colorată: maib și agenții imobiliari au celebrat parteneriatele de succes

Apus, muzică live și atmosferă colorată: maib și agenții imobiliari au celebrat parteneriatele de succes

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Moldova, I am back! | Diana Adamciuc: „Diferența dintre Cluj și Chișinău este că, cel puțin în această țară, eu am sentimentul de «acasă»”
    Moldova, I am back! | Diana Adamciuc: „Diferența dintre Cluj și Chișinău este că, cel puțin în această țară, eu am sentimentul de «acasă»”
  • Copiii știu mai bine: Costum de baie „tigrovîi” și bani destui. De ce avem nevoie pentru o vacanță perfectă (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: „Scump, dom'le, scump!” (VIDEO)
  • Moldova, I am back! | Leo Zbancă: Mie îmi place cel mai mult acasă pentru că avem ce construi, avem la ce visa, avem unde ne porni și avem tare mult lucru (VIDEO)
  • Moldova, I am back! | Gheorghe și Tatiana Cîvîrjic au revenit după 20 de ani acasă și au pus bazele unei afaceri cu aur lichid (VIDEO)
Cele mai populare
  • 1
    Școala din Moldova, între paragină și elită. Exemplul a două școli din r. Orhei, unde unii elevi beneficiază de condiții de top, iar alții nu au nici măcar WC în bloc (VIDEO)
  • 2
    Armata rusă s-a retras de pe Insula Șerpilor. Ministerul Apărării de la Moscova: Gest de bunăvoință
  • 3
    Dumitru Robu crede că sunt șanse ca Ilan Șor să fie extrădat. Ce se întâmplă cu dosarele în care figurează Plahotniuc, Platon și Andronache
  • 4
    Andrei Spînu: Am semnat Acordul de liberalizare temporară a transportului de mărfuri cu Uniunea Europeană
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.