Medicamentele și mărfurile de primă necesitate pentru sistemul medical ar putea fi preluate de companiile aeriene cargo

Medicamentele și mărfurile de primă necesitate pentru sistemul medical ar putea fi preluate de companiile aeriene cargo

Medicamentele și mărfurile de primă necesitate pentru sistemul medical, ar putea fi preluate de companiile aeriene cargo. O declarație în acest sens a fost făcută de ministrul Economiei și Infrastructurii, Sergiu Railean în cadrul unei întâlniri cu reprezentanții unui grup de companii aeriene cargo din Republica Moldova. Printre subiectele discuției se numără identificarea soluțiilor pentru constrângerile și problemele transportatorilor aerieni cargo în condițiile de cerere sporită pentru aceste servicii, dar și a restricțiilor de circulație impuse la nivel internațional din cauza pandemiei.

În cadrul unei video-conferințe, operatorii s-au adresat cu solicitarea ca Ministerul Economiei și Infrastructurii, de comun cu Ministerul Afacerilor Externe și Integrării Europene să le acorde suport în obținerea autorizațiilor necesare pentru efectuarea zborurilor din China spre statele europene, Federația Rusă și SUA.

 În context, companiile aeriene au spus că ar putea prelua o parte din încărcături, în special cu medicamente și mărfuri de primă necesitate din China spre aeroportul Otopeni sau Kiev, cu ulterioara transportare în Republica Moldova pe cale terestră.

Potrivit ministrului Economiei, deoarece registrul Aerian al Republicii Moldova găzduiește un număr important de aeronave și elicoptere cargo, care au fost implicate în multiple acțiuni de asigurare a unor procese logistice complexe, transportatorii aerieni cargo vor reuși să vină cu soluții eficiente.

 De asemenea, oficialul a încurajat operatorii aerieni să se solidarieze cu acțiunile întregii societății și să identifice cele mai bune soluții logistice pentru asigurarea transportării produselor și echipamentelor medicale din China spre Republica Moldova, conform solicitărilor  Ministerului Sănătății.

 În prezent,  în Registrul Aerian al Republicii Moldova sunt înregistrate 6 aeronave de tip Boeing 747 Cargo și o aeronavă de tip Airbus 300 cargo, cu o capacitate de transportare a mărfurilor la distanțe lungi de la 40 – 110 tone. Cel mai mare transportator cargo este compania aeriană din Republica Moldova, Aero Trans Cargo, care dispune de 4 nave Boeing 747.

Dragă cititor,

Mii de oameni ne citesc în aceste zile în căutarea informațiilor, răspunsurilor și a unui fir de speranță. Iar noi lucrăm ca să asigurăm un jurnalism responsabil care să ne ajute pe fiecare dintre noi să înțelegem mai bine tot ce se întâmplă în jurul nostru și să ne unească în aceste timpuri complicate.

Ce putem face noi acum, este să te informăm corect, din surse verificate. Când nu știi pe cine să crezi, vezi ce scrie AGORA.
Fiecare contribuție din partea cititorilor este valoroasă pentru activitatea redacției. Susține-ne cu un abonament de membru. Mulțumim

Vezi și aceste știri
FOTO. O navă cargo sub pavilion moldovenesc a poluat plaja turcească cu plăci aglomerate de lemn

FOTO. O navă cargo sub pavilion moldovenesc a poluat plaja turcească cu plăci aglomerate de lemn

VIDEO. Patru cetățeni moldoveni au murit după ce un avion cargo s-a prăbușit în Oceanul Atlantic

VIDEO. Patru cetățeni moldoveni au murit după ce un avion cargo s-a prăbușit în Oceanul Atlantic

Accident dintre un petrolier și navă-cargo pe Canalul Mânecii

Accident dintre un petrolier și navă-cargo pe Canalul Mânecii

Advertoriale
 A fost lansat un vlog de călătorii prin țară. Vezi ce te așteaptă în cele 7 episoade „Turist în Moldova”

A fost lansat un vlog de călătorii prin țară. Vezi ce te așteaptă în cele 7 episoade „Turist în Moldova”

Începe toamna la Castel MIMI cu Festival Internațional de muzică clasică „VinOPERA”

Începe toamna la Castel MIMI cu Festival Internațional de muzică clasică „VinOPERA”

Fă cunoștință cu viitorul, descoperă noul card ultra comod

Fă cunoștință cu viitorul, descoperă noul card ultra comod

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • DESCIFRAT| Criza gazelor, la foc mic. Andrei Spînu, despre stocurile de gaz, condițiile Gazprom-ului și rezervele de păcură (VIDEO)
    DESCIFRAT| Criza gazelor, la foc mic. Andrei Spînu, despre stocurile de gaz, condițiile Gazprom-ului și rezervele de păcură (VIDEO)
  • DESCIFRAT| R. Moldova și riscul unei catastrofe nucleare: În cât timp vom fi informați, ce măsuri întreprindem și cum administrăm iodura de potasiu(VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: „Sport pentru a fi subțirei” și „sâmburi de harbuz”. Remedii pentru o viață fără covid
  • DESCIFRAT: 12 ani pe calea digitalizării serviciilor publice sau cât de utilizate sunt tehnologiile informaționale în relația cetățean - Guvern
  • Copiii știu mai bine: De ce Moldova nu are mare? „Ne-a fost furată” sau „S-a scurs prin găurile lăsate de tancuri”
Cele mai populare
  • 1
    Drumul laptelui - între calitate și nu prea. Cine verifică produsele lactate până ajung pe raft și cum autoritățile își propun să dezvolte subsectorul (LONGREAD)
  • 2
    Rusia ar fi ordonat angajaților centralei nucleare Zaporojie să nu vină la muncă vineri, afirmă serviciile secrete ucrainene
  • 3
    Rusia: Un depozit de muniție a luat foc în satul Timonovo, la 50 de km de granița cu Ucraina (VIDEO)
  • 4
    Procurora-șefă a Procuraturii Anticorupție, Veronica Dragalin, susține prima conferință de presă: Nu ne dorim show, ci transparență și eficiență (LIVE)
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.