Prețul pâinii pe timp de epidemie sau cum răspunde un brutar provocărilor de piață

Prețul pâinii pe timp de epidemie sau cum răspunde un brutar provocărilor de piață

Cuptorul continuă să ardă și producția de pâine nu se oprește nici pe timp de epidemie. Aceasta pentru că produsele de panificație sunt din categoria celor de primă necesitate. Este și cazul brutăriei „Dorin Mereuță”. Producătorul a povestit într-un interviu pentru AGORA cum s-a adaptat la schimbările de pe piață și care sunt cele mai mari provocări.

Ca să reziste la „punctul zero” brutarul trebuie să vândă 200 de pâini zilnic

Cu cinci angajați care fac toată munca de la producere la distribuție, Dorin Mereuță s-a lansat de câțiva ani în producerea pâinii. „Noi încercăm să păstrăm tradițional procesul de producere al pâinii, pe care o facem doar din ingrediente naturale, folosind tehnologia veche. Folosim plămădeală, cu maia, din făină integrală, făcută la moara de piatră. Pâinea este dospită și coaptă la cuptor și apoi livrată consumatorilor”, descrie procesul Dorin.

Tehnologia influențează și prețul produsului, așa încât o pâine de 600 g ajunge să coste 20 de lei, iar pâinea „cărămidă” de grâu sau secară ajunge la 25 de lei. Iar cu adausurile comerciale și TVA, produsul ajunge să coste în magazine cu șapte lei mai scump.

„Dar trebuie să ținem cont că este o pâine sățioasă și nu se mănâncă într-o zi, ci ajunge pentru mai mult timp. Deci cu siguranță faci o economie”, susține producătorul.

 A investit inițial în afacere 55 de mii de euro, iar ca să reziste „la punctul zero” și să nu înregistreze pierderi, brutăria trebuie să vândă zilnic cel puțin 250 de bucăți. Aceasta în condițiile în care, magazinele și agenții economici se arată rezervați atunci când aud despre preț.

Criza a crescut nesemnificativ numărul vânzărilor

Erau pe punctul de a renunța la afacere, din cauza pierderilor și aici a început și criza. „Trebuie să recunoaștem că vânzările au crescut nesemnificativ, dar suntem undeva în jurul punctului de echilibru, adică așa ca să acoperim măcar cheltuielile”, spune brutarul.

Acum pâinea se livrează doar la câteva magazine din fiecare sector al capitalei, vânzările sunt nesemnificative și se întâmplă și retur. Brutarul spune că aproape 70% din producție este cumpărată direct din brutărie.

Serviciu nou: vânzare cu livrare la domiciliu

În condițiile de criză, producătorul a trecut acum la vânzări cu livrare la domiciliu. A creat un grafic, în baza căruia face livrări săptămânale pe sectoare. „Eram sceptic în această idee, dar ea a început să funcționeze. Facem livrări chiar și de o pâine. Luni livrăm la Botanica, marți – Buiucani, miercuri – Râșcani, joi – Ciocana. Livrările comune care se încadrează în grafic, costă 35 de lei”, spune Dorin Mereuță despre noua sa metodă de vânzare. Într-o zi poate ajunge până la 20 de livrări, pentru un sector. Programările se fac completând un formular pe pagina sa de Facebook.

Cum alegi o pâine bună

Brutarul vine și cu o recomandare pentru consumatori cum să deosebească o pâine de calitate bună. „Aceasta trebuie să fie relativ densă, să nu fie foarte pufoasă. Să fie produsă din făină integrală, fără de adaosuri. Nu trebuie să fie cu drojdie, dar asta e mai greu să înțeleagă un consumator simplu. Dacă guști pâinea ea este un pic acidă”, spune Dorin. Ca antreprenor, la rândul său și el a prins câteva lecții din activitatea sa: „La universitate, la lecțiile de marketing ni se spunea că produsul bun se vinde singur. Nu este chiar așa. Poți să produci orice, dar trebuie să știi să vinzi. Noi știm a produce, știm a vinde în sensul că ne cunoaștem producția, dar trebuie multă promovare”.

Cât despre suportul economic pe care și-l dorește pentru a rezista ca mic antreprenor, brutarul și-ar dori să fie parțial scutit de taxe și impozite și să aibă acces la finanțare fără dobânzi mari. Mai exact, în opinia sa un credit la dobânda 2% ar fi cel mai convenabil pentru ca antreprenorii să-și poată demara afacerea și să se pună pe picioare.

Interviul integral cu Dorin Mereuță realizat de Dumitru Ciorici poate fi urmărit pe pagina de Facebook AGORA.

Dragă cititor,

Mii de oameni ne citesc în aceste zile în căutarea informațiilor, răspunsurilor și a unui fir de speranță. Iar noi lucrăm ca să asigurăm un jurnalism responsabil care să ne ajute pe fiecare dintre noi să înțelegem mai bine tot ce se întâmplă în jurul nostru și să ne unească în aceste timpuri complicate.

Ce putem face noi acum, este să te informăm corect, din surse verificate. Când nu știi pe cine să crezi, vezi ce scrie AGORA.
Fiecare contribuție din partea cititorilor este valoroasă pentru activitatea redacției. Susține-ne cu un abonament de membru. Mulțumim

Vezi și aceste știri
Merge pe drumul pâinii și s-a obișnuit să fie împotriva curentului. Brutarul Dorin Mereuță își va spune povestea la #ROOFOFFLINE

Merge pe drumul pâinii și s-a obișnuit să fie împotriva curentului. Brutarul Dorin Mereuță își va spune povestea la #ROOFOFFLINE

Aroma pâinii proaspete - de la pasiune, la afacere de familie. Povestea Brutăriei Bardar și iscusința de a transforma greutățile  în reușite pe termen lung

Aroma pâinii proaspete - de la pasiune, la afacere de familie. Povestea Brutăriei Bardar și iscusința de a transforma greutățile în reușite pe termen lung

Cum este să mergi împotriva curentului: Un economist, ajuns brutar, povestește despre drumul pâinii la #ROOFOFFLINE2019 (FOTO)

Cum este să mergi împotriva curentului: Un economist, ajuns brutar, povestește despre drumul pâinii la #ROOFOFFLINE2019 (FOTO)

Advertoriale
Pentru IMM – Victoriabank te ajută să-ți construiești o afacere modernă, durabilă și profitabilă cu Eu4Business EBRD Credit Line

Pentru IMM – Victoriabank te ajută să-ți construiești o afacere modernă, durabilă și profitabilă cu Eu4Business EBRD Credit Line

Complexul locativ Alpha Residence și-a deschis ușile pentru locatari ( VIDEO)

Complexul locativ Alpha Residence și-a deschis ușile pentru locatari ( VIDEO)

Cum să-ți crești de la 0 o afacere în regiune și să ai clienți de la Briceni și până la Cahul?

Cum să-ți crești de la 0 o afacere în regiune și să ai clienți de la Briceni și până la Cahul?

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Moldova, I am back! | Diana Adamciuc: „Diferența dintre Cluj și Chișinău este că, cel puțin în această țară, eu am sentimentul de «acasă»”
    Moldova, I am back! | Diana Adamciuc: „Diferența dintre Cluj și Chișinău este că, cel puțin în această țară, eu am sentimentul de «acasă»”
  • Copiii știu mai bine: Costum de baie „tigrovîi” și bani destui. De ce avem nevoie pentru o vacanță perfectă (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: „Scump, dom'le, scump!” (VIDEO)
  • Moldova, I am back! | Leo Zbancă: Mie îmi place cel mai mult acasă pentru că avem ce construi, avem la ce visa, avem unde ne porni și avem tare mult lucru (VIDEO)
  • Moldova, I am back! | Gheorghe și Tatiana Cîvîrjic au revenit după 20 de ani acasă și au pus bazele unei afaceri cu aur lichid (VIDEO)
Cele mai populare
  • 1
    Scenariul se repetă. După femeia din Austria, o româncă a fost sfâșiată de un rechin pe o plajă din Egipt
  • 2
    Caniculă încă de la primele ore ale dimineții. Cum va fi vremea săptămâna viitoare
  • 3
    Un bărbat din capitală, găsit strangulat la balcon. Ce spun oamenii legii
  • 4
    Google Maps îi ajută pe șoferi să găsească bezinăriile cu cel mai ieftin combustibil. Iată c
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.