Avia Invest, datoare cu peste 22,3 milioane de lei față de AAC. Chicu: „Nu e de ajuns că fiecare cetățean al țării este jecmănit de nouă euro”

Avia Invest, datoare cu peste 22,3 milioane de lei față de AAC. Chicu: „Nu e de ajuns că fiecare cetățean al țării este jecmănit de nouă euro”


Compania „Avia Invest” SRL e datoare cu peste 22,3 milioane de lei față de Autoritatea Aeronautică Civilă (AAC). Astfel, AAC a solicitat intentarea dosarului de executare pentru neplata datoriei, care s-ar fi acumulat în rezultatul neachitării pe parcursul a 18 luni a plăților pentru „supravegherea și menținerea condițiilor de certificare ale aerodromurilor”. 

Potrivit AAC, au fost inițiate mai multe cauze civile în instanța de judecată, iar în consecință între Autoritatea Aeronautică Civilă și SRL „Avia Invest” a fost încheiat un contract de tranzacție. Prin contractul dat, cu modificările și completările ulterioare, Avia Invest s-a obligat să stingă datoria față de AAC prin plăți lunare, conform unui grafic agreat de comun acord. 

Pentru luna aprilie, curent, Avia Invest SRL, avea obligația să achite tranșa în valoare de peste 11 milioane de lei, ceea ce nu s-a întâmplat. 

În comunicatul instituției se precizează că aceste datorii au fost acumulate în perioada când Aeroportul Internațional Chișinău activa în condiții normale, cu un trafic de pasageri în creștere, iar sumele respective au fost colectate de către Avia Invest, de la pasageri, pentru a fi transferate la bugetul de stat, însă au fost utilizate în alte scopuri. Totodată, Avia Invest inregistrează rețineri pentru achitarea taxelor de supraveghere, pentru lunile februarie și martie, în valoare de peste șase milioane de lei.

În scurt timp și premierul Ion Chicu a venit cu o reacție în acest caz pe pagina lui de facebook.  

„La 5 iulie 2019, cineva (luptând avan cu schemele) i-a oferit „investitorului” în unicul nostru aeroport o vacanță de plată a restanțelor față de stat. Nu e de ajuns că fiecare cetățean al țării este jecmănit de nouă euro, ca urmare a pierderii (de-facto) a aeroportului pe 49 de ani, dar nici măcar plățile față de stat nu se onorează la timp. Nu înțeleg, ce-i face pe unii să spere, că și cu guvernul actual le va merge tot așa?”, a scris Chicu. 

Precizăm că Aeroportul Internațional Chișinău, gestionat de compania „Avia Invest” percepe o taxă pentru modernizare de nouă euro pentru fiecare pasager plecat. 

Hai să fim prieteni! Hai să #SusținemPresa independentă cu câte un abonament AGORA, de 98 de lei.

Dacă tot ai ajuns aici...

...înseamnă că ți-a plăcut articolul sau te preocupă subiectul. Noi vrem să venim cu cât mai multe articole pe care să le citești până la final. Acum le poți spune direct jurnaliștilor din redacție ce vrei să citești și în ce format.

Noi păstrăm jurnalismul AGORA deschis tuturor. Nu avem în spate oligarhi sau politicieni și nimeni nu-i dictează editorului cum să scrie despre un subiect sau altul. Sprijinul tău ne va ajuta să ne păstrăm această independență. Orice contribuție, oricât de mare sau mică, este extrem de valoroasă pentru noi.

Sprijină AGORA astăzi cu doar 98 de lei. Mulțumim.

Vezi și aceste știri
Impozitarea taxei aeroportuare de 9 euro de către Guvern, motiv de litigiu pentru Avia Invest? Munteanu: Țara poate pierde procesul

Impozitarea taxei aeroportuare de 9 euro de către Guvern, motiv de litigiu pentru Avia Invest? Munteanu: Țara poate pierde procesul

Avia Invest depune o acţiune împotriva Guvernului la Curtea Internațională de Arbitraj

Avia Invest depune o acţiune împotriva Guvernului la Curtea Internațională de Arbitraj

Primăria Chișinău: Avia Invest va primi acte permisive pentru construcția terminalului după ce va îndeplini două condiționalități

Primăria Chișinău: Avia Invest va primi acte permisive pentru construcția terminalului după ce va îndeplini două condiționalități

Advertoriale
Castel Mimi – legenda locului care scrie istorie, la Bulboaca, de 5 ani (FOTO)

Castel Mimi – legenda locului care scrie istorie, la Bulboaca, de 5 ani (FOTO)

De ce aeroportul din Lukla este cel mai primejdios din lume și cum moldovenii au vopsit ouă în Nepal, de Paște. Istoriile documentarului MyEverest

De ce aeroportul din Lukla este cel mai primejdios din lume și cum moldovenii au vopsit ouă în Nepal, de Paște. Istoriile documentarului MyEverest

Cine sunt experții internaționali, invitați la „Moldova ICT Summit 2021: The Future of Digital”

Cine sunt experții internaționali, invitați la „Moldova ICT Summit 2021: The Future of Digital”

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
    Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
  • Oameni ca tine | Un cuplu de la Ialoveni a pus pe roate o afacere creativă: „În dragoste și în business toate căile sunt bune”
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Tărț la PAS. Analizăm promisiunile noii majorități parlamentare și cât de reale sunt acestea (AUDIO)
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Viața de deputat, între glamour și birocrație. Discuție cu fostul parlamentar Vadim Pistrinciuc (AUDIO)
  • De la 11, cu Veaceslav Platon despre promisiunile electorale ale lui Veaceslav Valico
Cele mai populare
  • 1
    Cum au încercat rușii să „recupereze” Basarabia în 1924: Răscoala de la Tatarbunar și procesul celor 500 (2)
  • 2
    De ce gazoductul Iași-Ungheni-Chișinău nu poate funcționa la capacitate maximă
  • 3
    Romeo Lopotencu, demis în toamna anului trecut, restabilit în funcția de directorul al Red-Nord
  • 4
    Șeful Poliției de Frontieră propune ca în următoarea hotărâre CNESP să fie introdusă obligativitatea de testare din cont propriu la COVID-19 și pentru angajații instituției
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.