Patru rețete tradiționale participă la concursul „Tourism&Gastronomy” inițiat de OMT: Baba neagră, printre ele

Patru rețete tradiționale participă la concursul „Tourism&Gastronomy” inițiat de OMT: Baba neagră, printre ele

Patru rețete tradiționale, preparate de bucătari care activează în sectorul HoReCa, participă la concursul „Tourism&Gastronomy” al Organizației Mondiale a Turismului. Astfel, Republica Moldova se numără printre cele peste 100 de state care au răspuns apelului global de a participa la redresarea sectorului turismului după COVID-19.

Din Republica Moldova, la concurs participă patru restaurante. Este vorba despre Vinăria Poiana, Castel MIMI, restaurantul „Mezzo” și restaurantul „Parol”.

 „Filozofia noastră este de a valorifica resursele naturale unice din zona codrilor, iar scopul este să reinventăm bucătăria tradițională și să o facem cunoscută în toată lumea, prin rețetele noastre istorice. La acest concurs particip cu o rețetă de autor, inspirată de o fântână veche din lemn, de pe timpul celui de-al Doilea Război Mondial, care se află la mică distanță de localul nostru. Am revenit acasă din Franța pentru a depune efort la dezvoltarea gastronomică a țării, dar și pentru a fi mai aproape de istorie, tradiție, cultură și neam”, spune bucătarul-șef al Vinăriei Poiana, Dmitrii Petrenco.

Scopul concursului „Tourism&Gastronomy” este ca fiecare țară să prezinte, prin intermediul bucătăriei tradiționale, moștenirea sa culinară transmisă prin generații.

„Specificul localului nostru este adaptarea bucătăriei tradiționale. Am ales să gătim desertul tradițional din nordul Moldovei – babă neagră, pentru că este foarte popular printre oaspeții noștri, este un fel de mâncare care reflectă evoluția poporului nostru, istoria acestuia, care este transmisă prin limbajul gastronomic. Nu am schimbat deloc rețeta, modernizarea desertului am efectuat-o prin adăugarea sosurilor originale”, punctează managera departamentului Marketing, Castel MIMI, Violina Olaru.

Pentru a promova imaginea Republicii Moldova ca destinație ospitalieră, unii bucătari au ales să urmeze în totalitate rețetele strămoșești, iar alți participanți la concurs au combinat elementele tradiționale de preparare cu cele moderne.

„Chiar dacă localul nostru are un specific italian, jumătate din meniu reprezintă bucate tradiționale. Am optat pentru o rețetă veche, pe care o gătea bunica mea. Acest fel de mâncare necesită mult timp și se gătește exclusiv în cuptorul încălzit cu lemne. Este o rețetă istorică, care îmbină arta culinară, măiestria preparării și combinarea perfectă a produsele autohtone, pentru a obține un gust unic. Cu siguranță va deveni o descoperire extraordinară pentru vizitatori”, adaugă bucătarul-șef al restaurantului „Mezzo”, Roman Batin.

„Poziționarea localului în centrul istoric al Chișinăului, într-un edificiu care are o importanță deosebită, dar și combinarea rețetelor tradiționale cu accente moderne, face ca localul nostru să fie o atracție gastronomică pentru vizitatori. La acest concurs am vrut să demonstrăm că o rețetă italiană poate fi modificată în totalitate, utilizând doar produse autohtone de sezon. Țara noastră este una agricolă și putem utiliza din belșug produse bio, crescute cu grijă și care conferă bucatelor un gust specific și foarte aromat. Tehnica de preparare este diferită și poate fi întâlnită în zona de sud a țării”, spune cofondatoarea restaurantului „Parol”, Elena Corcimari.

Concursul face parte din campania globală #TravelTomorrow, pe care OMT a lansat-o cu scopul de a reanima turismul post-pandemie. În Moldova, campania este susținută de Agenția de Investiții în parteneriat cu Asociația Națională a Restaurantelor și a Localurilor de Agrement.

„În această perioadă, sectorul turistic a avut cel mai mult de suferit și este foarte important să ne unim eforturile și să contribuim la redresarea situației, identificând soluții pentru a merge mai departe. De aceea, Agenția de Investiții se alătură inițiativei globale lansate de OMT, #TravelTommorrow, sub umbrela căreia se organizează mai multe proiecte și concursuri pe care le susținem, inclusiv acest concurs gastronomic. Republica Moldova a fost singura țară dintre membrii Organizației Mondiale a Turismului care a făcut parteneriat cu mediul asociativ pentru a participa la inițiativa globală. Rețetele prezentate de restaurantele noastre subliniază specificul gastronomiei moldovenești, atât de speciale și diferite, dar îndrăgite de turiștii străini. Le urăm mult succes participanților și vom continua să le oferim susținerea noastră”, punctează directoarea generală a Agenției de Investiții, Rodica Verbeniuc.

Campania #TravelTomorrow, inițiată de Organizația Mondială a Turismului, implică un număr mare de țări și destinații din întreaga lume, având drept scop solidarizarea populației și implicarea oamenilor în inițiative și idei inovative, pentru a susține turismul la nivel global. Sub umbrela #TravelTomorrow, OMT organizează un șir de acțiuni și concursuri, printre care „Healing Solutions Tourism Challenge” și „Tourism & Gastronomy”, cu scopul de a reanima industria turismului. Principalele valori ale campaniei rămân descoperirea și respectarea diferitelor culturi și contribuirea la dezvoltarea durabilă. Printre aceste valori, gastronomia prezintă caracterul autentic al culturii, patrimoniului, tradiției, dar și transmite un profund sentiment de comunitate.

Dragă cititor,

Mii de oameni ne citesc în aceste zile în căutarea informațiilor, răspunsurilor și a unui fir de speranță. Iar noi lucrăm ca să asigurăm un jurnalism responsabil care să ne ajute pe fiecare dintre noi să înțelegem mai bine tot ce se întâmplă în jurul nostru și să ne unească în aceste timpuri complicate.

Ce putem face noi acum, este să te informăm corect, din surse verificate. Când nu știi pe cine să crezi, vezi ce scrie AGORA.
Fiecare contribuție din partea cititorilor este valoroasă pentru activitatea redacției. Susține-ne cu un abonament de membru. Mulțumim

Vezi și aceste știri
Pierderi în turismul internațional pe timp de pandemie: Numărul turiștilor poate scădea până la 80%

Pierderi în turismul internațional pe timp de pandemie: Numărul turiștilor poate scădea până la 80%

Gazul din Moldova, la fel de scump ca în Suedia. Cât costă un metru cub la vecini și în alte țări de pe continentul european

Gazul din Moldova, la fel de scump ca în Suedia. Cât costă un metru cub la vecini și în alte țări de pe continentul european

Scholz şi Macron, într-o discuție la telefon cu Putin:  I-au cerut „negocieri directe serioase” cu Zelenski

Scholz şi Macron, într-o discuție la telefon cu Putin: I-au cerut „negocieri directe serioase” cu Zelenski

Advertoriale
Copiii știu mai bine: Pericolele nevăzute (VIDEO)

Copiii știu mai bine: Pericolele nevăzute (VIDEO)

Câștigă o casă de vis, două automobile și 150 de super premii de la Carpet Outlet

Câștigă o casă de vis, două automobile și 150 de super premii de la Carpet Outlet

Pregătește-te de vară și reabilitează-ți  organismul cu trio-ul de detoxifiere biologic

Pregătește-te de vară și reabilitează-ți organismul cu trio-ul de detoxifiere biologic

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Copiii știu mai bine: Pericolele nevăzute (VIDEO)
    Copiii știu mai bine: Pericolele nevăzute (VIDEO)
  • Moldova, I am back! | Natalia și Sergiu Nicoriuc s-au întors în țară după 14 ani de muncă în străinătate și s-au apucat de lemnărit (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: În căutarea jobului perfect (VIDEO)
  • Moldova, I am back! | Tatiana Miron, tânăra care a decis să revină din Spania pentru a dezvolta satele din Moldova (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Liderii lumii - sub lupă (VIDEO)
Cele mai populare
  • 1
    Uleiul, mai ieftin cu circa 15 lei! Prețurile afișate în magazine, după valul de scumpiri (FOTO)
  • 2
    Cea de-a treia licitație pentru chioșcurile din capitală aduce în bugetul municipal 11 mil de lei. Cel mai scump loc a ajuns la 1,12 mil de lei
  • 3
    Ministerul Afacerilor Externe din România califică drept „nefondată și motivată politic” decizia CMC prin care a respins solicitarea Radio Chișinău
  • 4
    Rusia a testat o rachetă hipersonică Zircon pe o distanță de 1.000 de kilometri (VIDEO)
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.