Patru rețete tradiționale participă la concursul „Tourism&Gastronomy” inițiat de OMT: Baba neagră, printre ele

Patru rețete tradiționale participă la concursul „Tourism&Gastronomy” inițiat de OMT: Baba neagră, printre ele

Patru rețete tradiționale, preparate de bucătari care activează în sectorul HoReCa, participă la concursul „Tourism&Gastronomy” al Organizației Mondiale a Turismului. Astfel, Republica Moldova se numără printre cele peste 100 de state care au răspuns apelului global de a participa la redresarea sectorului turismului după COVID-19.

Din Republica Moldova, la concurs participă patru restaurante. Este vorba despre Vinăria Poiana, Castel MIMI, restaurantul „Mezzo” și restaurantul „Parol”.

 „Filozofia noastră este de a valorifica resursele naturale unice din zona codrilor, iar scopul este să reinventăm bucătăria tradițională și să o facem cunoscută în toată lumea, prin rețetele noastre istorice. La acest concurs particip cu o rețetă de autor, inspirată de o fântână veche din lemn, de pe timpul celui de-al Doilea Război Mondial, care se află la mică distanță de localul nostru. Am revenit acasă din Franța pentru a depune efort la dezvoltarea gastronomică a țării, dar și pentru a fi mai aproape de istorie, tradiție, cultură și neam”, spune bucătarul-șef al Vinăriei Poiana, Dmitrii Petrenco.

Scopul concursului „Tourism&Gastronomy” este ca fiecare țară să prezinte, prin intermediul bucătăriei tradiționale, moștenirea sa culinară transmisă prin generații.

„Specificul localului nostru este adaptarea bucătăriei tradiționale. Am ales să gătim desertul tradițional din nordul Moldovei – babă neagră, pentru că este foarte popular printre oaspeții noștri, este un fel de mâncare care reflectă evoluția poporului nostru, istoria acestuia, care este transmisă prin limbajul gastronomic. Nu am schimbat deloc rețeta, modernizarea desertului am efectuat-o prin adăugarea sosurilor originale”, punctează managera departamentului Marketing, Castel MIMI, Violina Olaru.

Pentru a promova imaginea Republicii Moldova ca destinație ospitalieră, unii bucătari au ales să urmeze în totalitate rețetele strămoșești, iar alți participanți la concurs au combinat elementele tradiționale de preparare cu cele moderne.

„Chiar dacă localul nostru are un specific italian, jumătate din meniu reprezintă bucate tradiționale. Am optat pentru o rețetă veche, pe care o gătea bunica mea. Acest fel de mâncare necesită mult timp și se gătește exclusiv în cuptorul încălzit cu lemne. Este o rețetă istorică, care îmbină arta culinară, măiestria preparării și combinarea perfectă a produsele autohtone, pentru a obține un gust unic. Cu siguranță va deveni o descoperire extraordinară pentru vizitatori”, adaugă bucătarul-șef al restaurantului „Mezzo”, Roman Batin.

„Poziționarea localului în centrul istoric al Chișinăului, într-un edificiu care are o importanță deosebită, dar și combinarea rețetelor tradiționale cu accente moderne, face ca localul nostru să fie o atracție gastronomică pentru vizitatori. La acest concurs am vrut să demonstrăm că o rețetă italiană poate fi modificată în totalitate, utilizând doar produse autohtone de sezon. Țara noastră este una agricolă și putem utiliza din belșug produse bio, crescute cu grijă și care conferă bucatelor un gust specific și foarte aromat. Tehnica de preparare este diferită și poate fi întâlnită în zona de sud a țării”, spune cofondatoarea restaurantului „Parol”, Elena Corcimari.

Concursul face parte din campania globală #TravelTomorrow, pe care OMT a lansat-o cu scopul de a reanima turismul post-pandemie. În Moldova, campania este susținută de Agenția de Investiții în parteneriat cu Asociația Națională a Restaurantelor și a Localurilor de Agrement.

„În această perioadă, sectorul turistic a avut cel mai mult de suferit și este foarte important să ne unim eforturile și să contribuim la redresarea situației, identificând soluții pentru a merge mai departe. De aceea, Agenția de Investiții se alătură inițiativei globale lansate de OMT, #TravelTommorrow, sub umbrela căreia se organizează mai multe proiecte și concursuri pe care le susținem, inclusiv acest concurs gastronomic. Republica Moldova a fost singura țară dintre membrii Organizației Mondiale a Turismului care a făcut parteneriat cu mediul asociativ pentru a participa la inițiativa globală. Rețetele prezentate de restaurantele noastre subliniază specificul gastronomiei moldovenești, atât de speciale și diferite, dar îndrăgite de turiștii străini. Le urăm mult succes participanților și vom continua să le oferim susținerea noastră”, punctează directoarea generală a Agenției de Investiții, Rodica Verbeniuc.

Campania #TravelTomorrow, inițiată de Organizația Mondială a Turismului, implică un număr mare de țări și destinații din întreaga lume, având drept scop solidarizarea populației și implicarea oamenilor în inițiative și idei inovative, pentru a susține turismul la nivel global. Sub umbrela #TravelTomorrow, OMT organizează un șir de acțiuni și concursuri, printre care „Healing Solutions Tourism Challenge” și „Tourism & Gastronomy”, cu scopul de a reanima industria turismului. Principalele valori ale campaniei rămân descoperirea și respectarea diferitelor culturi și contribuirea la dezvoltarea durabilă. Printre aceste valori, gastronomia prezintă caracterul autentic al culturii, patrimoniului, tradiției, dar și transmite un profund sentiment de comunitate.

Avem puterea să ne ajutăm unii pe ceilalți….

Dacă și tu crezi că ceea ce citești pe acest site sunt informații importante, atunci susține munca redacției AGORA cu un abonament digital ca să devină mai bună, să facă știri deosebite, interviuri mai interesante, articole și povești care să te facă să vrei să le recitești și să le distribui prietenilor tăi.

Mai mult, răsplătim fiecare abonat cu un set de produse locale, împachetate cu dragoste de echipa de la From the Heart Shop, astfel contribuim împreună la promovarea produselor de-acasă, din Moldova.

Devino de astăzi Susținător, Fan sau Ambasador AGORA

Vezi și aceste știri
Pierderi în turismul internațional pe timp de pandemie: Numărul turiștilor poate scădea până la 80%

Pierderi în turismul internațional pe timp de pandemie: Numărul turiștilor poate scădea până la 80%

Consiliul Suprem de Securitate are o nouă componență (DOC)

Consiliul Suprem de Securitate are o nouă componență (DOC)

Peste 11,4 mii de locuri de muncă vacante în Moldova. Ce profesii sunt la mare căutare (INFOGRAFIC)

Peste 11,4 mii de locuri de muncă vacante în Moldova. Ce profesii sunt la mare căutare (INFOGRAFIC)

Advertoriale
Victoriabank susține oamenii de cultură prin acordarea unui sprijin financiar Teatrului Geneza Art din Chișinău

Victoriabank susține oamenii de cultură prin acordarea unui sprijin financiar Teatrului Geneza Art din Chișinău

Echipa de fotbal maib - în TOP 5 cele mai bune echipe de la EURO Business Cup (FOTO)

Echipa de fotbal maib - în TOP 5 cele mai bune echipe de la EURO Business Cup (FOTO)

Premii bănești de 10.000 de lei pentru profesorii inovatori

Premii bănești de 10.000 de lei pentru profesorii inovatori

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
    Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
  • Oameni ca tine | Un cuplu de la Ialoveni a pus pe roate o afacere creativă: „În dragoste și în business toate căile sunt bune”
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Tărț la PAS. Analizăm promisiunile noii majorități parlamentare și cât de reale sunt acestea (AUDIO)
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Viața de deputat, între glamour și birocrație. Discuție cu fostul parlamentar Vadim Pistrinciuc (AUDIO)
  • De la 11, cu Veaceslav Platon despre promisiunile electorale ale lui Veaceslav Valico
Cele mai populare
  • 1
    Moldova a cumpărat un milion de metri cubi de gaze naturale de la compania poloneză PGNiG
  • 2
    Cât costă gazul din Polonia? Gavrilița: Este considerat un secret comercial
  • 3
    Gavrilița despre acordul Moldova-Ucraina privind 700 milioane de metri cubi de gaz: Este o știre falsă
  • 4
    Ucraina ar putea vinde Moldovei 700 de milioane de metri cubi de gaz, în caz de necesitate
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.