Miercuri într-o întrunire online a avut loc lansarea campaniei de promovare „Semnăm Codul Deontologic al Jurnalistului din Republica Moldova”. Evenimentul a fost lansat cu scopul de a reda importanța codului deontologic în activitatea jurnalistică și de a marca adevăratele principii ale acestui cod prin prisma declarațiilor făcute de experții prezenți la acest eveniment online.
„Codul Deontologic al Jurnalistului” reprezintă o serie de principii și prevederi care trebuiesc urmate de către jurnaliști în activitatea lor. „Numai respectând standardele profesiei te poți numi jurnalist și poți câștiga respectul publicului. Începând de astăzi, noi deschidem calea spre semnarea codului deontologic nu doar redacțiilor, dar și jurnalistul, ca individ poate să semneze Codul Deontologic”, a spus Viorica Zaharia, Președinta Consiliului de Presă.
Mass-media prezintă un spațiu enorm de colectare sau distribuire a informațiilor. Unul dintre principalele principii ale Codului Deontologic este acuratețea informației. Astfel, fiecare instituție media din Republica Moldova este obligată să ofere publicului o informație veridică și verificată.
„Ceea ce facem noi trebuie să se încadreze în niște norme deontologice ce țin de corectitudine în primul rând, pentru că în jurnalism este important să scriem despre probleme, despre oameni care sunt implicați în scheme de corupție, dar la fel de important este să nu încălcăm drepturile altora”, a punctat președinta Centrului de Investigații Jurnalistice, Cornelia Cozonac.
Conferința organizată public pe pagina de Facebook a Consiliului De Presă din Republica Moldova a fost privită de peste 2.000 de persoane care au aflat ce responsabilitate manifestă presa față de public. Printre experții moldoveni prezenți la acest eveniment se enumeră și: Georgeta Stepanov, Decana Facultății „Jurnalism și Științe ale Comunicării”, USM; Viorica Țâcu, Decana Facultății „Relații Internaționale, Științe Politice și Jurnalism”, Universitatea Liberă Internațională din Moldova; Serghei Zaharia, Rectorul Universității de Stat din Comrat, Alex Lebedev, directorul portalului diez.md și alții.
Campania „Semnăm Codul deontologic al jurnalistului din Republica Moldova” a fost inițiată de absolvenții Programului internațional de instruire în domeniul autoreglementării jurnalistice al Agenției Suedeze pentru Dezvoltare și Cooperare Internațională - Sida și Consiliul de Presă din Republica Moldova.
* Autor: Irina Lanciu, reporter stagiar
Vezi și aceste știri

Scholz şi Macron, într-o discuție la telefon cu Putin: I-au cerut „negocieri directe serioase” cu Zelenski

În 2020, veniturile din vânzări ale IMM-urile din Moldova au constituit peste 39% din totalul pe economie (GRAFIC)
