Printre acestea a fost enunțată propunerea ca sistemul „autoservire” să fie acceptat doar pentru produsele petroliere principale, întrucât aprovizionarea automobilelor cu gaze lichefiate sau comprimate prin sistemul „autoservire” necesită prezența obligatorie a unui operator, care are instruire și calificare specială.
De asemenea, potrivit autorităților, nu toate stațiile de alimentare a automobilelor cu combustibil sunt proiectate pentru a da posibilitatea clientului să alimenteze personal mașina, respectiv trecerea la sistemul de „autoservire” necesită dotarea suplimentară cu sisteme de securitate, care să excludă orice risc de incidente.
Sergiu Railean a subliniat importanța monitorizării acțiunilor clientului din partea operatorului stației.
„Consider oportună efectuarea unei analize a modului în care ar putea fi realizate aceste propuneri în țara noastră, ținând cont de practicile de utilizare a sistemelor de autoservire în alte țări. De asemenea este de menționat și faptul că stațiile PECO sunt incluse în categoria obiectelor industriale periculoase”, a mai spus Railean.
Conform Hotărârii Guvernului din 2002, alimentarea automobilelor şi altor mijloace de transport la coloanele de distribuţie a produselor petroliere şi uleiurilor se efectuează de operatorul staţiei sau de şofer, în mod independent, sub supravegherea operatorului.
De asemenea, conform prevederilor Legii privind securitatea industrială, stațiile de alimentare a automobilelor cu combustibil se atribuie la categoria obiectelor industriale periculoase, astfel agentul economic, care desfășoară activități în domeniul securităţii industriale, este obligat să întreprindă măsuri de localizare şi lichidare a efectelor produse de avarie la obiectul industrial periculos, să asigure exploatarea în siguranţă a instalațiilor tehnice şi a sistemelor tehnologice la obiectele industriale periculoase etc.
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.