Cercetătorii au stabilit unde se află cel mai curat aer de pe planetă, nealterat de activitatea umană

O echipă de oameni de știință a anunțat că a descoperit locul de pe Terra unde se află cel mai curat aer, nealterat de particulele cauzate de activitatea umană, scrie descopera.ro. Potrivit sursei citate, cercetători de la Universitatea de Stat din Colorado au analizat în premieră compoziţia de bio-aerosoli a Oceanului Antarctic, stabilind că atmosfera din această regiune a rămas neafectată.

Profesoara Sonia Kreidenweis și echipa sa bănuiau că aerul de deasupra Oceanulului Antarctic ar putea fi cel mai puțin afectat de activitatea oamenilor și de praful generat de continentele lumii.

Împreună cu echipa sa a descoperit că stratul de aer care alimentează norii inferiori de peste Oceanulul Antarctic nu conținea particule de aerosoli produse de activitatea umană, inclusiv în urma arderii combustibililor fosili, plantării anumitor culturi, producerii îngrășămintelor și eliminării apelor uzate, sau transportate din alte țări ale lumii.

Datele OMS arată că șapte milioane de oameni mor în fiecare an din cauza poluării. Poluarea creşte masiv riscul de boli cardiace, accidente cerebrale şi cancer pulmonar.

Peste 80% dintre persoanele care trăiesc în zonele urbane sunt expuse la niveluri poluare a aerului care depășesc limitele OMS.

Fă parte din comunitatea AGORA. Susține jurnalismul independent și transparent din Republica Moldova. Avem nevoie de tine pentru a continua să ne facem munca cu dedicație și curaj!

Un nou tip de poluare a apărut odată cu folosirea mănușilor și măștilor de protecție