Astfel, numărul abonaților a scăzut cu 0,9%, comparativ cu sfârșitul anului 2019, și a totalizat 1,62 milioane.
Traficul total de voce a scăzut și el, față de trimestrul I al anului 2019, cu 11,8% și a constituit 291,9 mil. minute, iar volumul total al vânzărilor s-a micșorat, comparativ cu perioada similară a anului trecut, cu 17,6% alcătuind 97,1 mil. lei.
Diminuarea numărului total de abonați a fost cauzată de micșorarea bazei de abonați atât a S.A. „Moldtelecom”, cu 0,7% și a alcătuit 952,8 mii, cât și a furnizorilor alternativi, cu 2%, numărul acestora însumând 109,3 mii de utilizatori.
Din numărul total de abonați, 932.600 au constituit persoanele fizice, iar 129.600 au alcătuit persoanele juridice.
Urmare a acestei evoluții, rata de penetrare a serviciilor de telefonie fixă raportată la 100 de locuitori a scăzut, timp de trei luni, cu 0,3 p.p. și a ajuns la 39,6%.
Scăderea volumului total al traficului de voce în rețele fixe a fost determinată de diminuarea tuturor tipurilor de trafic. Astfel, traficul către rețelele fixe a scăzut cu 29,9%, traficul către rețelele internaționale - cu 20,2% și traficul către rețelele mobile - cu 15,3%.
În consecință, traficul mediu lunar de voce per abonat (MoU) s- a micșorat cu 8,9% și a alcătuit 144,4 minute (două ore 24,4 minute). Urmare a acestor evoluții, venitul mediu lunar per abonat (ARPU) s-a redus cu 14,7% și a alcătuit 30,4 lei. S.A. „Moldtelecom” a înregistrat un ARPU de 32,1 lei, iar furnizorii alternativi - un ARPU de 15,5 lei. La sfârșitul primului trimestru al anului 2020, cota de piață a S.A. „Moldtelecom”, în funcție de venituri, a alcătuit 94,7%.
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.