*Acest material este sponsorizat

Ümit Yüksel, director regional SUMMA Hotels Moldova: „Ne-a fost tare dor de oaspeții noștri” (INTERVIU)

Ümit Yüksel, director regional SUMMA Hotels Moldova: „Ne-a fost tare dor de oaspeții noștri” (INTERVIU)

Dacă ai ajuns recent în incinta „Radisson Blu Leogrand Hotel”, ți-ai fi dat seama că timp de 20 de ani, de când există acest hotel, nu a fost niciodată atât de pustiu și cu atât de puține lumini aprinse în interior. Sălile de conferințe încăpătoare sunt la fel pustii și doar în unele săli de ședințe mai poți găsi lume. În sălile de ședințe scaunele sunt la fel de confortabile, dar atunci când te așezi la masă, în fața fiecărui interlocutor stă un panou de protecție. Iar totul este gândit până la cele mai mici detalii. Panourile de plastic sunt fixate pe mese, însă pot fi ușor mișcate pe toată suprafața, iar dacă vrei să-ți pui și laptopul, vei găsi spațiu suficient. Așa s-a echipat Radisson.

Directorul regional SUMMA Hotels Moldova, Ümit Yüksel, a oferit recent un interviu și discuția a început fără tradiționala strângere de mâini. Tema interviului poate fi ușor dedusă, în contextul în care pe 15 iunie își deschid ușile restaurantele New York și Zaxi din Radisson Blu.

New York, Radisson Blu Leogrand Hotel

Cine este Ümit Yüksel

„În spațiu online, găsești foarte puține informații despre el, însă, înainte de interviu am găsit două detalii interesante. Ümit s-a născut într-un mic orășel din Turcia, Fatsa, situat pe malul Mării Negre. Iar pe parcursul carierei sale a câștigat multe medalii de aur, care i-au fost acordate nu pentru administrarea hotelurilor, ci pentru profesionalismul din bucătărie.

Timp de mai mulți ani, Ümit a fost chef-bucătar, nu unul obișnuit (deși, are cuvântul „obișnuit” vreo legătură cu rețeaua Radisson?), ci unul care a fost responsabil pentru deschiderea de noi localuri. Deci, a avut un job solicitant, cu trăiri similare sporturilor extreme. Cine a avut măcar o dată în viață o afacere, pe care a lansat-o și a administrat-o, știe despre ce e vorba.

La 22 de ani, Ümit a luat locul întâi la o competiție dedicată bucătarilor, desfășurată la hotelul Eresin Hotel din Turcia. După aceea, timp de 10 ani a lucrat ca bucătar și a participat la tot felul de competiții de profil. În lista lungă a orașelor și țărilor care i-au decernat medaliile de aur se numără: Istanbul, Malta, Baku, Germania, Rusia, Kiev, Londra.

Nu este mai puțin impresionantă nici lista hotelurilor internaționale pentru care Ümit Yüksel a gestionat lansarea. În primă etapă, s-a implicat pe partea de deschidere a bucătăriei profesioniste, iar din 2011, a început să fie responsabil și de administrarea hotelului. Primul din lista a fost „Radisson Blu Bosphorus Hotel” din Istanbul.

În 2015 Umit Yuksel a fost șeful echipei de implementare a standardelor pe partea de mâncare și băuturi în Restaurantele hotelului Radisson Blu Leogrand Chișinău, Moldova. După care a urmat o călătorie de afaceri pentru  deschiderea hotelului „Hilton” din Istanbul, iar din luna mai a anului trecut, a început să gestioneze din nou lanțul de hoteluri deținute de compania „Summa” pe teritoriul țării noastre.

Îmi dau seama că intro-ul a ieșit cam mare. Și de fapt, pare că distrage atenția de la tema principală a interviului: redeschiderea restaurantelor începând cu 15 iunie. Dar, fiți de acord, atunci când în niște condiții dificile restaurantele sunt gestionate nu doar de un manager profesionist, ci de un bucătar cu experiență de peste 20 de ani în domeniu, îți dai seama că abordarea va fi diferită, iar serviciile vor fi la cel mai înalt nivel. Cam despre aceasta este și interviul realizat cu Ümit Yüksel.”

Ümit, pentru redeschiderea restaurantelor din Moldova după perioada de carantină sunt impuse un set de norme sanitare cu caracter obligatoriu. La nivel internațional, rețeaua „Radisson” și „Marriott” s-a confruntat deja cu această problemă, de a lucra în condițiile de post-pandemie. Puteți să ne vorbiți despre acestea?

Desigur. Standardele noastre sunt chiar mai dure decât regulile prevăzute de autoritățile locale. Spre exemplu, în Moldova, distanța dintre mese trebuie să fie de 1,5 metri, pe când, grupul internațional impune o distanță de 2 metri. De aceea, vom urma regulile impuse de rețeaua internațională.

New York, Radisson Blu Leogrand Hotel

Lista cerințelor pentru crearea unui mediu sigur atât pentru oaspeți, cât și pentru angajați este destul de lungă. Dar până la urmă, oaspeții atrag atenție la detalii și la lucrurile distinctive. Ce este deosebit în restaurantele dvs.?

Învăț personalul să zâmbească sincer chiar dacă poartă o mască. Chiar și ochii trebuie să zâmbească, pentru că deși oaspetele nu le vede zâmbetul, ei trebuie să-l simtă. Sau salutul... Ați văzut cum v-am salutat eu? V-am pus mâna pe umăr, deasupra inimii. În acest mod respectăm standardele de siguranță, dar, în același timp, le arătăm clienților cât de fericiți suntem să îi revedem.

Aici vorbim despre emoții, dar la nivel de tehnologii cu cine vin restaurantele din rețea?

Poate și alte restaurante vor implementa, dar noi, de exemplu, am prevăzut utilizarea unui dispozitiv pentru dezinfectarea bancnotelor. Vom încuraja achitarea cu cardul bancar pentru a reduce riscul transmiterii infecției. Dar, dacă clientul va avea doar numerar, atunci chelnerul va veni la el cu acest dispozitiv, în care vor fi introduse bancnotele, iar peste 59 de secunde acestea vor fi dezinfectate. Numai după asta, bancnotele vor fi preluate de casier, care le va număra, va întoarce restul și procedura va fi repetată. Adică, bancnotele primite drept rest de către client vor trece, la fel, prin procedura de dezinfectare.

Cu ce alte schimbări veniți?

QR cod înserat pe meniu. Meniurile vor fi de unică folosință, dar dacă nu doriți să vă atingeți de el, puteți scana codul QR pe ​​telefon și puteți vizualiza meniul în format digital.

Oaspeții însă vor veni la restaurant în primul rând nu pentru măsurile de siguranță impuse, ci pentru mâncare, atmosferă și comunicare...

Dacă vorbim despre comunicare, atunci în restaurantele noastre am încercat întotdeauna să facem tot posibilul pentru ca oaspeții să se simtă confortabil. Acum, în contextul Covid-19, am creat două camere private în restaurantul „New York” din cadrul „Radisson”, unde puteți comanda mâncare. Le vom oferi oaspeților spre utilizare gratuită, trebuie doar să fie rezervate din timp. Pentru ca să detaliez, este vorba despre cele două spații mari care se aflau în dreapta holului hotelului „Radisson Blu”.
 

New York, Radisson Blu Leogrand Hotel

Dar mâncarea? Va fi schimbat meniul?

Desigur, avem în meniu bucate de sezon. Dar, ceea ce veți observa imediat sunt bucatele chinezești pe care le-am inclus în meniurile ambelor restaurante „New York”. Colțunași chinezești, tăiței, tofu, rață picantă... ar trebui să le încercați numaidecât.
 

New York Courtyard by Marriott Hotel

Cred că este întrebarea împătimiților de panorame: „Când se deschide Zaxi? Vreau să merg seara la terasa restaurantului!”

Restaurant Zaxi, Radisson Blu

Și acum să revenim la măsurile de siguranță....

Aceste protocoale nu sunt de comunicat pe o singură pagină, dar o să mă axez pe principalele aspecte. Am prevăzut 4 tipuri de țesături pentru dezinfectarea diferitor suprafețe din restaurant și vom efectua procedura de dezinfecție la fiecare 2 ore. Desigur că avem prevăzute și dezinfectante și măști pentru oaspeți, în cazul în care cineva va veni fără propria mască.

Restaurant Zaxi, Radisson Blu

Bucătarii și personalul auxiliar își vor schimba mănușile la fiecare 30 de minute, iar măștile – la fiecare 2 ore. Tacâmurile vor fi dezinfectate separat, cu raze ultraviolete. Dar, pe lângă aceasta, oaspeților li se va propune și tacâmuri de unică folosință.

Vom măsura temperatura oaspeților și a angajaților cu aparate contactless. Angajații care vor avea febră, vor fi rugați să plece acasă. Toți membrii echipelor noastre au fost instruiți despre felul în care trebuie să lucreze și acționeze în noul context. De asemenea, am creat și urmăm protocoale complexe separate pentru pregătirea bucatelor calde și reci.

Ümit, hai să încheiem discuția noastră despre relații și nu despre măsurile de siguranță. Dacă tot interviul ar fi fost dintr-o singură întrebare și această întrebare ar fi fost cea mai importantă pentru dvs., care ar fi fost răspunsul?

Ne-au lipsit foarte mult oaspeții noștri. Îi așteptăm cu drag...

P.

Vezi și aceste știri
Alături de mall-ul de pe viaduct ar putea apărea două blocuri cu 30 de etaje și un hotel Radisson

Alături de mall-ul de pe viaduct ar putea apărea două blocuri cu 30 de etaje și un hotel Radisson

VIDEO. De 5 stele! A fost inaugurat hotelul „Radisson Blu Leogrand” la Chișinău

VIDEO. De 5 stele! A fost inaugurat hotelul „Radisson Blu Leogrand” la Chișinău

Atac armat la hotelul Radisson din Bamako, 170 de persoane sunt luate ostatice

Atac armat la hotelul Radisson din Bamako, 170 de persoane sunt luate ostatice

Advertoriale
Microinvest: “Nu avem locuri VIP pentru credite - suntem corecți și respectuoși cu fiecare”

Microinvest: “Nu avem locuri VIP pentru credite - suntem corecți și respectuoși cu fiecare”

Achită cu cardul Mastercard de la maib și câștigă bilete la meciul Sheriff Tiraspol - Real Madrid

Achită cu cardul Mastercard de la maib și câștigă bilete la meciul Sheriff Tiraspol - Real Madrid

Excelează în banking, dar și la alergări. Angajații maib, pe podiumul Chișinău International Marathon (FOTO)

Excelează în banking, dar și la alergări. Angajații maib, pe podiumul Chișinău International Marathon (FOTO)

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
    Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
  • Oameni ca tine | Un cuplu de la Ialoveni a pus pe roate o afacere creativă: „În dragoste și în business toate căile sunt bune”
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Tărț la PAS. Analizăm promisiunile noii majorități parlamentare și cât de reale sunt acestea (AUDIO)
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Viața de deputat, între glamour și birocrație. Discuție cu fostul parlamentar Vadim Pistrinciuc (AUDIO)
  • De la 11, cu Veaceslav Platon despre promisiunile electorale ale lui Veaceslav Valico
Cele mai populare
  • 1
    Presa rusă scrie pe surse că una din condițiile rușilor e achitarea de către Chișinău a unei datorii de 700 milioane de dolari
  • 2
    De ce Maia Sandu nu se întâlnește cu Vladimir Putin? Explicația prim-ministrei Natalia Gavriliță
  • 3
    Spînu, fără rezultate concrete în urma vizitei în Rusia: „Oferta propusă de Gazprom nu este în avantajul cetățenilor noștri”
  • 4
    Ucraina ne-ar putea oferi gaz pe datorie, în condițiile în care R. Moldova și Rusia nu vor ajunge la un numitor comun
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.