Licitație pentru reparația podului din strada Mihai Viteazul. Valoarea achiziției este de peste 57 de milioane de lei

Licitație pentru reparația podului din strada Mihai Viteazul. Valoarea achiziției este de peste 57 de milioane de lei

Direcția generală transport public și căi de comunicație a inițiat o licitație deschisă pentru reparația podului rutier amplasat pe strada Mihai Viteazul din capitală. Valoarea estimată a achiziției constituie peste 57 de milioane de lei, sumă fără TVA inclus.

Licitația are drept scop „desfășurarea lucrărilor de construcții complete sau parțiale și desfășurarea lucrărilor publice”. Aceasta a fost lansată la începutul lunii iunie, iar din luna iulie ar urma să înceapă depunerea ofertelor.

Specialiștii băteau alarma despre necesitatea lucrărilor de reparație a podurilor încă din anul 2018, în special în cazul podului de pe Mihai Viteazul.

Publicitate

„La Mihai Viteazul, spre exemplu, trebuie schimbate rosturile de dilatație, trebuie reparată partea carosabilă, trebuie schimbată hidroizolație, și atunci îl întinerești. Odată la 6-7 ani trebuie să scoatem stratul de uzură, el se uzează, sunt zeci de mii de unități de transport pe zi și să așternem alt asfalt nou care servește și ca un element de hidroizolare”, susținea expertul în căi ferate, drumuri și poduri, Sergiu Bejan.

Autoritățile municipale au dispus verificarea podurilor din Chișinău în urma tragediei din 14 august 2018, de la Genova, Italia. Atunci, peste 40 de persoane au murit, după ce un imens pod rutier s-a prăbușit.

În luna martie a anului 2019 autoritățile municipale au primit expertiza a două poduri din Chișinău – cel din strada Mihai Viteazul și cel din bulevardul Grigore Vieru, din zona circului. „Experții au recomandat în primul rând intervenția la podul din strada Mihai Viteazul. Ele la moment nu prezintă pericol, dar ni se recomandă o intervenție în regim de urgență, în aproximativ 1-2 ani, în funcție de posibilitățile financiare ale municipalității de investiții în poduri. Aceste poduri sunt exploatate de mai bine de 40 de ani, dar nu au fost făcute investiții, de aceea sunt lucrări ample care trebuie desfășurate”. Asta a menționat șeful de la Direcția municipală transport de atunci, Vitalie Butucel.

Totuși, în anul 2019 urmau să se realizeze doar lucrări curente, așa cum promitea primarul interimar la acel moment, Ruslan Codreanu.

Potrivit expertizei, autoritățile trebuiau să înceapă urgent lucrările de reparație de strada Mihai Viteazul. În ultimii ani, însă, nu s-au făcut lucrări de întreținere a podurilor din capitală nici după ce autoritățile au primit expertiza.

Cele mai populare

Agora

AGORA își propune să devină cea mai credibilă instituție media din Republica Moldova prin calitatea și diversitatea conținutului, să fie prima alegere a cititorilor pentru știrile și analizele online.

REȚELE SOCIALE

  • Facebook
  • Instagram
  • Youtube
  • Twitter
  • Telegram
  • RSS Feed

APLICAȚIE

  • App Store
  • Google Play
© 2023 Interact Media SRL
  • Mastercard
  • Visa
  • PayPal