*Acest material este sponsorizat

Ümit Yüksel despre investițiile de milioane pentru redeschiderea în siguranță a hotelului Radisson Blu Leogrand Chișinău

Ümit Yüksel despre investițiile de milioane pentru redeschiderea în siguranță a hotelului Radisson Blu Leogrand Chișinău


Potrivit prognozelor economice, sectorul hotelier din Moldova suportă pierderi de aproximativ 30 milioane euro în acest an. Industria stagnează din luna martie, atunci când toate cele 270 structuri turistice din țară au fost închise din cauza pandemiei de COVID-19. Săptămâna trecută unitățile HoReCa și-au reluat activitatea, însă, în ciuda relaxării restricțiilor, doar câteva hoteluri sunt cu adevărat pregătite să funcționeze în condițiile noi.

Prima companie a fost „Summa Hotels”, deținătoarea de francize ale giganților hotelieri internaționali „Radisson” și „Marriott” în Moldova. Recent, compania a anunțat despre implementarea unui nou protocol („Radisson Hotels Safety Protocol”) privind măsurile de siguranță și procedurile speciale de dezinfectare a spațiilor pentru a împiedica răspândirea virusului. 

Protocolul a fost elaborat în parteneriat cu o companie internațională – SGS – lider mondial în domeniul serviciilor de inspecție, examinare, testare și certificare. În data de 25 iunie 2020 hotelul „Radisson Blu Leogrand Chișinău” a obținut certificatul SGS  care atestă normele de curățenie și siguranță implementate. 

După cum a declarat Ümit Yüksel, directorul regional „SUMMA Hotels Moldova", noul complex de măsuri include nu doar recomandările autorităților locale, ci și standardele interne ale rețelei internaționale, care sunt mult mai stricte.

„De exemplu, în conformitate cu reglementările locale, indicatorii de distanță socială ar trebui să fie de 1,5 metri. Însă la noi acești indicatori sunt stabiliți la o distanță de 2 metri, după cum prevăd normele rețelei. Pentru brandul „Radisson” este obligatorie implementarea unui protocol de siguranță care include 20 de măsuri pentru hoteluri și 10 măsuri suplimentare pentru desfășurarea evenimentelor. 

Acest nou regulament a consolidat semnificativ regulile stricte de igienizare, ceea a impus atât responsabilitate sporită, cât și investiții substanțiale. Din luna martie nu am încetat să investim în pregătirea hotelurilor pentru funcționare în noile condiții. Trebuie să menționez că „Radisson Blu Leogrand Chișinău” oferă o gamă largă de servicii (camere hoteliere, restaurante, SPA, săli de conferințe), iar fiecare dintre aceste încăperi necesită echipamente speciale și măsuri suplimentare de protecție”.

Aceste măsuri presupun nu doar dezinfectarea frecventă a anumitor zone, dar se concentrează asupra detaliilor. Astfel, de exemplu, la intrare este instalată o stație cu soluție antiseptică și mănuși de unică folosință. Tuturor vizitatorilor le este verificată temperatura și li se oferă măști de unică folosință. 

Portierul hotelului dezinfectează mânerele bagajelor înainte de a le livra în cameră. Tot personalul este echipat cu măști și mănuși, iar recepționerii lucrează în spatele unui panou de protecție. Cheile camerelor sunt dezinfectate într-un aparat special cu raze ultraviolete timp de 59 de secunde.

Spațiul ascensorului este marcat și pot intra doar doi oaspeți concomitent, care stau cu spatele unul la celălalt. Dacă oaspeții sunt rude, atunci în ascensor se admit maximum 4 persoane.

După plecarea oaspeților, camerele sunt dezinfectate riguros, iar următorii oaspeți pot fi cazați doar după 72 de ore. Acestea sunt recomandările OMS, de care se ghidează „Radisson”. Apropo, rețeaua a dezvoltat noile măsuri de curățenie în colaborare cu cel mai mare operator al soluțiilor de igienizare „Diversey”. Împreună au combinat cele mai bune practici de curățenie și igienizare cu tehnologiile proprii pentru protejarea sănătății.

„Ne ghidăm de trei factori, aceștia fiind: siguranța, curățenia, precum și protejarea sănătății oaspeților și a personalului nostru”, a declarat Ümit Yüksel. „Anume în această direcție investim activ, în pofida pierderilor financiare din ultimele luni. Noile măsuri de siguranță ne vor afecta serios veniturile, din motivul menținerii camerelor vacante timp de 72 ore, rata de ocupare a hotelului poate scădea până la 30-35%. 

Până în anul 2020 acest indice a fost de 73%, în timp ce în lunile de vârf (mai-iunie, septembrie-octombrie) rata de ocupare a hotelului a atins nivelul de 90%. Timp de un an am primit 40-45 mii oaspeți, iar acum acest flux va fi redus semnificativ. Același lucru este de așteptat și în cazul serviciilor oferite de Convention Center, în ce privește organizarea de evenimente. 

Anterior, capacitatea sălii era între 500-1000 de persoane simultan, acum, după introducerea noilor norme de funcționare, care presupun o distanță de 2 metri, în sală este permis să se afle maximum 200 persoane”. 

Directorul regional „Summa Hotels” este sigur că, în ciuda pierderilor financiare, planurile de investiții nu ar trebui să sufere. Iar în această perioadă este important să păstrăm principalele active – oamenii.

„În țările dezvoltate, guvernul susține afacerile hoteliere în timpul pandemiei, dar acest lucru nu s-a întâmplat și în Moldova. Cu excepția micilor reduceri de impozit, în special o reducere a cotei TVA de la 20% la 15%, hotelierii nu au primit nicio înlesnire. Și piața se schimbă: dacă mai devreme rata de ocupare a hotelurilor din Moldova era de 50%, acum va scădea până la 20%. Evident, mulți operatori se vor afla în fața unui faliment iminent. Ne asumăm toate riscurile, încercând să menținem afacerea viabilă și planificam ca în următorii 3 ani să ajungem la nivelul la care eram înainte de începerea pandemiei. În cele 4 luni ale stării de urgență, compania noastră a reușit să mențină tot personalul (200 persoane la „Radisson” și 70 la „Marriott”). În aceste condiții, doar fondul de salarii ne-a costat 200.000 de euro pe lună. După implementarea noului protocol cu măsuri de siguranță, nu doar păstrăm distanța socială, ci oferim mai mult spațiu. Nu doar asigurăm confortul oaspeților, ci vrem să fie în siguranță. Și nu doar respectăm noile reguli, ci avem grijă de oaspeții noștri. Așadar, bun venit la Radisson Blu Leogrand Hotel!”

P.

Vezi și aceste știri
VIDEO. De 5 stele! A fost inaugurat hotelul „Radisson Blu Leogrand” la Chișinău

VIDEO. De 5 stele! A fost inaugurat hotelul „Radisson Blu Leogrand” la Chișinău

Profil de candidat | Circumscripția Nr. 29 Congazcicul de Sus. Îți prezentăm cei trei candidați la funcția de deputat în Adunarea Populară

Profil de candidat | Circumscripția Nr. 29 Congazcicul de Sus. Îți prezentăm cei trei candidați la funcția de deputat în Adunarea Populară

Mai multe țări au renunțat la restricții și încearcă „să trăiască cu infecția COVID-19”

Mai multe țări au renunțat la restricții și încearcă „să trăiască cu infecția COVID-19”

Advertoriale
Compania de cercetare „Institutional Investor” plasează Grupul Intesa Sanpaolo în fruntea băncilor europene

Compania de cercetare „Institutional Investor” plasează Grupul Intesa Sanpaolo în fruntea băncilor europene

EuroCreditBank - ofertă specială pentru a-ți asigura viitorul în agricultură

EuroCreditBank - ofertă specială pentru a-ți asigura viitorul în agricultură

Peste 360 de femei au descoperit lumea digitală și secretele antreprenoriatului cu Women Digital Center (VIDEO)

Peste 360 de femei au descoperit lumea digitală și secretele antreprenoriatului cu Women Digital Center (VIDEO)

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
    Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
  • Oameni ca tine | Un cuplu de la Ialoveni a pus pe roate o afacere creativă: „În dragoste și în business toate căile sunt bune”
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Tărț la PAS. Analizăm promisiunile noii majorități parlamentare și cât de reale sunt acestea (AUDIO)
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Viața de deputat, între glamour și birocrație. Discuție cu fostul parlamentar Vadim Pistrinciuc (AUDIO)
  • De la 11, cu Veaceslav Platon despre promisiunile electorale ale lui Veaceslav Valico
Cele mai populare
  • 1
    ZDG: Au plătit zeci de mii de lei pentru vacanță, luând și credite, dar au rămas fără călătorie. Agenția de turism i-a dus de nas (VIDEO)
  • 2
    Fostul deputat condamnat în România, Cristian Rizea, nu poate fi încă extrădat autorităților de peste Prut, pentru că... Explicația ministrului Justiției
  • 3
    S-au supărat? Deputații BCS au părăsit plenul Parlamentului. Iată motivul
  • 4
    Prețurile la gaze pentru Republica Moldova au crescut de patru ori, la 550 de dolari pentru o mie de metri cubi
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.