Veronica Gîdei, Membership manageră AGORA: Omul ăsta nu trebuie convins că știrile tale merită atenția și încrederea lui. El știe deja

Veronica Gîdei, Membership manageră AGORA: Omul ăsta nu trebuie convins că știrile tale merită atenția și încrederea lui. El știe deja

Lunile martie, aprilie și mai au fost „luni de foc” pentru echipa AGORA, dar și pentru oamenii care lucrează la dezvoltarea platformei. Au reinventat practic structura platformei ca să facă loc unui nou model de funcționare: cel orientat spre cititori și finanțat de cititori. Veronica Gîdei este Membership manageră AGORA, omul care ține toată comunicarea cu cititorii care donează pentru proiectele AGORA, cu noii membri și cei potențiali, este cea care a pregătit strategia de lansare a acestui nou model de funcționare în media, iar în ultimele luni s-a făcut și tester: a testat la greu toate funcționalitățile și a fost al doilea om, după programator care și-a făcut un cont pe AGORA și o plată de abonament. Veronica povestește în materialul de mai jos încercările prin care trecem împreună cu toată echipa ca să punem pe roate Abonamentele de Membri. Pe 30 iunie s-au făcut două luni de la lansarea Abonamentelor AGORA, moment bun de povestit cifrele acestei aventuri.

Certitudinea că mai ai un om în echipă

„Mulțumesc mult de mesaj, chiar voiam ieri să-mi reînnoiesc abonamentul, voi face pe 6 luni de data aceasta. Iată, gata! :)”, văd cum apar literele una câte una pe chatul de Facebook. În astfel de momente, n-are cum să nu-ți apară zâmbetul pe față și certitudinea că mai ai un om în echipă. Și omul ăsta nu trebuie convins că știrile tale merită atenția și încrederea lui. El știe asta deja. E cu noi demult, doar că abia acum i-am oferit ocazia să ne susțină vădit, devenind membru în comunitatea AGORA.

Rupem barierele oficiale

Da, abonații ne devin prieteni și rupem barierele oficiale. Asta facem și în grupul privat de Facebook, pentru comunitatea noastră. Deschidem toate ușile și ferestrele redacției pentru ei. Să ne cunoască și din interior, nu doar prin știrile sau articolele pe care le facem. Și cred că prima ocazie mai „deschisă” se va ivi chiar săptămâna asta, când vom alege fericitul (ori nefericitul) care va petrece o zi alături echipa de filmare. Recent, Victoria Dumbravă a făcut un sondaj în grup, cu trei „oferte fierbinți”: o zi cu echipa de filmare în plin proces de lucru, o zi în chat-ul intern al redacției (fără perdea), o ședință săptămânală a redacției în format LIVE. Prima opțiune a atras cei mai mulți doritori, așa că urmează să tragem la sorți câștigătorul. V-am intrigat? 

Diagramele Gantt & KPI-uri (socoteala de-acasă)  VS provocările tehnice 

La două luni de la lansare aș începe prin a spune că socoteala de-acasă nu se potrivește de fiecare dată cu cea din târg, asta e clar. Cred că mulți trăim aceste sentimente în proiectele pe care le realizăm.

Pe 30 mai, încheiam prima lună a acestui proiect curajos - Membership AGORA - cu 73 de abonați! Pentru noi erau niște rezultate foarte bune și încurajatoare, iar bucuria și surprinderea noastră erau greu de descris. Zic surprindere, pentru că KPI-ul pe care ni l-am setat până la final de an era să adunăm 200 de membri, iar noi din prima lună ne făcuserăm deja cu 73 de membri. Reușisem să livrăm cele 50 de sticle de vin promise primilor 50 de membri curajoși și deja ne deschideam brațele pentru următorii (cel puțin) 70 de membri, în luna a doua. Și uite că aici au început încetișor, dar constant, să apară acele „momente” tehnice cu care încă ne testăm răbdarea. La început am amânat implementarea lor pentru că nu reprezentau urgențe. Acum, însă, lipsa lor s-a făcut simțită.

Din cele 73 de abonamente, 45 erau plăți pentru o singură lună. Majoritatea abonaților au selectat abonament pentru o lună, cu gândul că plățile sunt recurente, iar să plătești pentru un serviciu lunar e mai puțin simțitor decât ai face-o pentru șase sau 12 luni dintr-o bătaie. Și suntem de acord cu asta. Problema apărută e că plățile nu sunt recurente, cel puțin deocamdată. Apăruse riscul să rămânem fără cei 45 de oameni, iar noi deveneam tot mai încordați.

Veronica Gîdei

Am început o comunicare activă cu membrii care luaseră abonamente pentru o lună. Am dat mailuri, am scris zeci de mesaje pe chaturi, am fost permanent în comunicare cu membrii noștri, am încercat împreună cu ei să identificăm problemele tehnice de logare. O parte dintre ei și-au reînnoit abonamentele. Ba mai mult, spre bucuria noastră și comoditatea lor, și-au făcut și upgrade pentru o perioadă de șase luni. Cred că putem afirma că ocazional, complicațiile chiar generează oportunități.

De ce depinde totuși numărul de abonați?

Și dacă Irina Ghelbur zicea în editorialul ei că numărul de abonați va depinde în totalitate de produsul media pe care îl vom dezvolta, între timp a mai apărut o dependență – dezvoltările ce țin de IT.

Cea mai proaspătă încercare ce ne-a ridicat temperatura, s-a întâmplat acum două zile. Pe 30 iunie, când planificam să dăm acest editorial, ne-a „căzut” pagina cu abonamente. Au fost două zile de muncă non-stop pentru echipa de IT și chat înroșit de întrebările devenite enervante: „noutăți?”, „s-a rezolvat?”, „când dăm Live?” etc. Azi ne bucurăm că s-a rezolvat problema, pagina a revenit, dăm editorialul amânat și unda verde cititorilor care vor să devină Membri AGORA.

În urma statisticilor din campania de marketing proaspăt lansată, descopeream că timp de șapte zile avusesem 300 de clickuri pe butonul Vreau să susțin de pe pagina de abonamente, dar abonamente procurate – doar unul. Vă dați seama cum ne simțeam noi, cei care înaripați după prima lună, așteptam să curgă abonamentele, iar acolo pe pagina de abonare nu se întâmpla nimic. Am început investigațiile pe toate fronturile. Am aflat cauza - procesul de logare compus din prea mulți pași pentru omul grăbit din noi, obișnuit cu logări într-un singur click și pentru care timpul înseamnă bani. Într-un final, după foooarte multe teste și încercări de log in și log out, ca să depistăm erorile și cauzele lor, mă simțeam un tester veritabil.

Da, ne-a reușit să implementăm opțiunile de logare într-un singur click, prin Facebook și Google! Sperăm că v-am salvat timpul, iar nouă - sistemul nervos. 

Noi știm că aventura abia începe și ne-o asumăm

Lansarea Abonamentelor de Membri a fost însoțită de o comunicare intensă cu cititorul nostru: am publicat video-urile de la AntiConferintă și mai multe materiale special dedicate proiectului de subscripție, în care echipa noastră a încercat să explice de ce trecem la Membership și să anticipăm o serie de întrebări care ar putea să apară. Aici pot fi vizionate ambele playlisturi:

https://bit.ly/MembeshipAGORA

https://bit.ly/AntiConferintaAGORA

În cea de-a doua lună de abonamente de membri, am dat startul unei ample campanii de marketing, gândite de agenția de publicitate ADCENTER care a câștigat tenderul organizat în aprilie. 

A fost curios și pentru noi să aflăm cum suntem percepuți. Dacă vreți, aici un insight oferit de agenție - personalitatea actuală a brandului AGORA, stabilită în urma tipurilor de proiecte și conținut este de Everyman - brandul fiind prietenos, prezent, informează, creează comunitate, este onest și autentic. Însă arhetipul spre care este dispus să crească acest brand este unul de Creator, brand care inspiră la creație, la întrebări, brand curios, provocator, care hrănește potențialul uman din fiecare din noi.

Veronica Gîdei

Campania de marketing se va vedea pe online și se va auzi la radio. Dacă auziți la postul nostru preferat de radio KissFM un „Hai să fim sinceri. Nu mai știi în zilele noastre cine și la comanda cui scrie”, ori „Ai deja degetul plat de la tot închis publicitatea pe site-urile de știri, nu-i așa? Relaxează-te, fiindcă începe o etapă nouă pentru perfecționistul din tine”, să credeți, pentru că-s adevăruri.

În luna mai startam o pre-campanie în care invitam cititorii în noua lume a jurnalismului, o altă etapă, o nouă eră pentru jurnalism, condiționată de lansarea programului de membership și îndemnam oamenii să-și facă cont pe AGORA. 

Prin campania propriu-zisă, lansată acum în iunie, AGORA povestește ce presupune această nouă etapă, prin argumente explicate simplu. Poate că v-au targetat mesajele noastre, iar de nu, le puteți vedea acum.

Veronica Gîdei, Membership manageră AGORA: Omul ăsta nu trebuie convins că știrile tale merită atenția și încrederea lui. El știe dejaVeronica Gîdei, Membership manageră AGORA: Omul ăsta nu trebuie convins că știrile tale merită atenția și încrederea lui. El știe dejaVeronica Gîdei, Membership manageră AGORA: Omul ăsta nu trebuie convins că știrile tale merită atenția și încrederea lui. El știe dejaVeronica Gîdei, Membership manageră AGORA: Omul ăsta nu trebuie convins că știrile tale merită atenția și încrederea lui. El știe dejaVeronica Gîdei, Membership manageră AGORA: Omul ăsta nu trebuie convins că știrile tale merită atenția și încrederea lui. El știe deja

Niște promisiuni: iată, iată le implementăm!

Acum, pregătim funcționalități noi pe site, utile și comode, pentru oamenii care și-au făcut cont pe AGORA, pentru cei deja abonați, dar și pentru cei care urmează să se aboneze, printre ele fiind posibilitatea de a salva materialele pentru a fi citite mai târziu, posibilitatea de a urmări în timp anumite subiecte de interes la care va reveni redacția. Sunt zile numărate până lansăm noua aplicație AGORA, disponibilă pe iOS și Android. Așteptăm ultimele aprobări pe update-uri și imediat ce le avem – o dăm LIVE. Așteptarea și suspansul este mare pentru noi toți.

Voi deschide aici doar câteva paranteze despre aplicația mobilă și cum vor funcționa lucrurile. Imediat ce vom anunța lansarea aplicației, oricine își va crea un cont pe AGORA, va beneficia de aplicație gratuit, pentru un termen de 30 de zile! În acest timp va reuși să o testeze și va decide pentru sine utilitatea ei și dacă vrea să beneficieze de ea în continuare. În momentul expirării acestui free trial, utilizatorul va fi invitat să se aboneze pe AGORA, alegând unul dintre cele trei pachete de abonamente disponibile și perioada de susținere: 1, 6 sau 12 luni.

Avem mari speranțe și suntem încrezători că cititorul AGORA va fi cel care va susține presa independentă, ca ea să poată exista și funcționa așa cum își dorește el - liber, corect, calitativ, transparent, relevant. O să repet cuvintele lui Lucian Mândruță, pentru că rezonăm în totalitate cu ideea lui: „Presa liberă e un lux. Dacă nu vom plăti pentru ea, altcineva o va face și va deveni presa lui de lux.”

Mulțumim pentru încredere!

Veronica.

Susține AGORA

AGORA arată realitatea în care trăim, fără a o distorsiona sau a ascunde adevărul. În fiecare zi îți oferim știri adevărate și echidistante. Susține-ne să îți livrăm conținutul relevant, de care ai nevoie. Durează doar 1 minut.

Ai deja cont? Autentifică-te aici.

Vezi și aceste știri
Ai devenit membru AGORA? Poți reînnoi plata pentru orice tip de abonament (VIDEO)

Ai devenit membru AGORA? Poți reînnoi plata pentru orice tip de abonament (VIDEO)

Câți bani se duc lunar pentru salariile jurnaliștilor de la AGORA și ce face redacția cu banii de la membri (VIDEO)

Câți bani se duc lunar pentru salariile jurnaliștilor de la AGORA și ce face redacția cu banii de la membri (VIDEO)

Cum îți protejează AGORA datele personale? Află răspunsul de la Victoria Dumbravă (VIDEO)

Cum îți protejează AGORA datele personale? Află răspunsul de la Victoria Dumbravă (VIDEO)

Membership AGORA: Un abonament de membru, cât două cafele.  E scump sau ba? (VIDEO)

Membership AGORA: Un abonament de membru, cât două cafele. E scump sau ba? (VIDEO)

Membership AGORA: Te gândești de ce ai achita un abonament AGORA? Jurnalista Irina Soltan vine cu argumente (VIDEO)

Membership AGORA: Te gândești de ce ai achita un abonament AGORA? Jurnalista Irina Soltan vine cu argumente (VIDEO)

Membership AGORA: Cum achităm abonamentele de membership și care sunt opțiunile de plată? (VIDEO)

Membership AGORA: Cum achităm abonamentele de membership și care sunt opțiunile de plată? (VIDEO)

Advertoriale
De ce copacii pot electrocuta și cum putem preveni accidentele de acest fel (VIDEO)

De ce copacii pot electrocuta și cum putem preveni accidentele de acest fel (VIDEO)

Digitally Responsible: Moldcell lansează o strategie comună de responsabilitate socială digitală

Digitally Responsible: Moldcell lansează o strategie comună de responsabilitate socială digitală

Dorești să cumperi metal, rapid și fără a sta la coadă? Acum e posibil cu BPM Сhat Bot

Dorești să cumperi metal, rapid și fără a sta la coadă? Acum e posibil cu BPM Сhat Bot

DONEAZĂ
Descarcă aplicația AGORA
EMISIUNI
  • Oameni ca tine: Victor Nistorică a schimbat zeci de bilete de avion, cumpărate anual, pentru o afacere în sat, la doar zece kilometri de casă (VIDEO)
    Oameni ca tine: Victor Nistorică a schimbat zeci de bilete de avion, cumpărate anual, pentru o afacere în sat, la doar zece kilometri de casă (VIDEO)
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Putin a schimbat Legea Supremă? Hai și noi! Cum a apărut ideea reformei constituționale (AUDIO)
  • Oameni ca tine: Adelina Dodon - femeia care își îndulcește cariera academică cu deserturi cu gust de copilărie (VIDEO, FOTO)
  • Sergiu Litra, despre cum să îți crești afacerea pe timp de COVID-19, să produci bere în R. Moldova, termen de valabilitate și furtul miliardului | Nota de Plată
  • Podcastul „Bilet în Parlament”. Un an fără Plahotniuc. Din coordonatorul țării în bau-bau-ul politicii moldovenești (AUDIO)
ȘTIRI DE PE EA.MD
  • Cristofor Aldea-Teodorovici a devenit tată! Artistul și-a numit copilul în cinstea mamei sale...
  • #ProfesoriCOOL Maria Puțuntică Stoian. În viața de pedagog totul e ca la...
Cele mai populare
  • 1
    Protestele în Belarus continuă. Mii de cetățeni au împărțit flori și îmbrățișări mascaților. Lukașenko: „Să stau și să aștept în timp ce Minsk este întors cu capul în jos? (FOTO)
  • 2
    Informațiile privind accesul moldovenilor pe teritoriul altor state au fost actualizate (DOC)
  • 3
    Vladimir Putin oferă americanilor vaccinul anti-COVID-19. SUA: „Nu este deschisă progreselor medicale făcute în Rusia”
  • 4
    Lukaşenko: „Trebuie să îl contactez pe Putin. Ameninţările nu mai vizează doar Belarusul”
Autentificare
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.