Ministerul Educației propune șapte modele pentru reluarea învățământului. Elevii revin la școală din septembrie

Ministerul Educației propune șapte modele pentru reluarea învățământului. Elevii revin la școală din septembrie

Ministerul Educației propune șapte modele pentru reluarea învățământului școlar din luna septembrie. În urma discuțiilor la nivel local, între directorii instituțiilor de învățământ, profesori, părinți și elevi, fiecare instituției își va alege și adapta propriu model de activitate. „Decizia cu privire la redeschiderea instituției de învățământ în 2020-2021 aparține APL de nivelul doi”, a precizat într-o conferință de presă, ministrul Educație, Igor Șarov.

„Planul de redeschidere a școlilor este un rezumat al propunerilor primite în ultimele săptămâni de la managerii în educației, părinți și elevi. Măsuri care sunt bune într-o zonă aglomerată din Chișinău, nu sunt neapărat de urmat într-o localitate cu puțini copii”, a spus Șarov.

Astfel, Ministerul Educației propune pentru consultări publice șapte modele pentru începutul anului școlar 2020-2021. Directorii urmează să discute cu comunitatea școlară, părinții, profesorii și elevii, iar ulterior vor aproba și adapta modelul cel mai potrivit:

1.     Prezența fizică 100% la școală

Acest model este aplicabil în cazul școlilor, al claselor cu un număr rațional de elevi în corespundere cu normativele sanitaro-epidemiologice de stat. Prioritar este respectarea distanței fizice dintre elevi. În țară sunt 1250 de școli. Din analiza realizată de ministerul Educației, acest model poate fi aplicat până la 74% dintre școli, cele care au până la 300 de copii. La necesitate se pot organiza lecții a câte 30 de minute. Pauzele ar putea fi mai mari, cu aerisirea încăperilor.

2.     Învățarea în două schimburi

Celelalte modele pot fi preluate de 162 de școlii cu copii în număr de 300-500 de copii. Modelul doi prevede că organizarea învățământului se poate realiza în două schimburi. Clasele  primare și gimnaziale au prioritate pentru primul schimb. Lecțiile pot fi de 30 de minute pentru a permite schimbului doi să înceapă lecțiile mai devreme.

3.     Învățarea combinată

 Împărțirea școlii în zile de prezență și în zile de comunicare la distanță. Pe rând, o zi se vine la școală, o zi se comunică inclusiv online. Astfel, pe parcursul zilei, fizic în școli se vor afla jumătate din numărul elevilor. Sălile de clasă vor fi folosite rațional ca să nu fie admise aglomerări. În zile de prezență vor fi abordate subiecte noi și evaluările, în zile de comunicare la distanță - menținerea unei comunicări prin intermediul platformelor disponibile.

4.     Învățarea de tip hibrid, pe grupe, zilnic

Se propune ca 50% din totalul de elevi să meargă la școală și 50% - online. Aceasta înseamnă împărțirea clasei în două grupe și pe rând o zi se vine la școală, altă zi se fac lecții online. Pe parcursul zilei, în instituției fizic se vor afla jumătate din numărul elevilor. În zilele când se lucrează online pot avea loc disciplinele  ca educație fizică, educație plastică, educație tehnologică. Modelul este valabil în context pandemic, stare de alertă și cazuri depistate la nivel național.

5.     Învățarea alternantă săptămânal

Modelul presupune ca 50% din elevi să fie la școală și 50% online. Clasa se împarte în două schimburi care pe rând, o săptămână vine la școală, altă săptămână se fac lecții online.

6.     Învățarea la distanță, inclusiv online

Se aplică în cazuri punctuale de forță majoră la nivel local, multe cazuri de COVID-19 pozitiv într-o clasă, școală, localitate, cu respectarea izolării. La ameliorarea situației extraordinare se revine la unul dintre modelele mai sus descrise.

7.     Învățarea mixtă.

Îmbinarea a două și mai multe modele descrise mai sus. 

Fiecare model urmează să fie analizat și adaptat în funcție de necesitățile comunității și coordonate cu organele locale de specialitate în domeniul învățământului. Responsabilitatea aprobării aparține consiliului de administrație și cel profesoral al instituției. Directorii vor discuta cu părinții, elevii și profesorii, vor aproba modelul cel mai potrivit. Decizia cu privire la redeschiderea instituției de învățământ în 2020-2021 aparține APL de nivelul doi.

Totodată,  Igor Șarov a accentuat importanța aspectelor ce țin de spațiile de învățare. Potrivit ministrului, pentru a evita cazurile de îmbolnăvire, în instituții trebuie respectată distanța fizică, astfel, spațiile urmează să fie reamenajate. „Soluțiile sunt diferite în fiecare școală, de aceea fiecare instituție va lua decizii în conformitate cu realitățile sale, nu venim cu măsuri identice pentru probleme diferite”, spune Igor Șarov.

Alte aspecte la care lucrează Ministerul Educației pentru adaptarea la noul an școlar țin de punerea în practică a curriculei ediției 2018-19,  calitatea formării profesorilor, calitatea programei școlare, dar și a conținuturilor manualelor și a celor online.

Vezi și aceste știri
ULTIMĂ ORĂ! Grădinițele private își reiau activitatea din 17 august (DOC)

ULTIMĂ ORĂ! Grădinițele private își reiau activitatea din 17 august (DOC)

Incendiu la Hotelul Național: Flăcările au izbucnit la etajele superioare ale clădirii

Incendiu la Hotelul Național: Flăcările au izbucnit la etajele superioare ale clădirii

Chicu, despre discuția cu agricultorii: Am găsit un numitor comun (VIDEO)

Chicu, despre discuția cu agricultorii: Am găsit un numitor comun (VIDEO)

Advertoriale
De ce copacii pot electrocuta și cum putem preveni accidentele de acest fel (VIDEO)

De ce copacii pot electrocuta și cum putem preveni accidentele de acest fel (VIDEO)

Digitally Responsible: Moldcell lansează o strategie comună de responsabilitate socială digitală

Digitally Responsible: Moldcell lansează o strategie comună de responsabilitate socială digitală

Dorești să cumperi metal, rapid și fără a sta la coadă? Acum e posibil cu BPM Сhat Bot

Dorești să cumperi metal, rapid și fără a sta la coadă? Acum e posibil cu BPM Сhat Bot

DONEAZĂ
Descarcă aplicația AGORA
EMISIUNI
  • Oameni ca tine: Victor Nistorică a schimbat zeci de bilete de avion, cumpărate anual, pentru o afacere în sat, la doar zece kilometri de casă (VIDEO)
    Oameni ca tine: Victor Nistorică a schimbat zeci de bilete de avion, cumpărate anual, pentru o afacere în sat, la doar zece kilometri de casă (VIDEO)
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Putin a schimbat Legea Supremă? Hai și noi! Cum a apărut ideea reformei constituționale (AUDIO)
  • Oameni ca tine: Adelina Dodon - femeia care își îndulcește cariera academică cu deserturi cu gust de copilărie (VIDEO, FOTO)
  • Sergiu Litra, despre cum să îți crești afacerea pe timp de COVID-19, să produci bere în R. Moldova, termen de valabilitate și furtul miliardului | Nota de Plată
  • Podcastul „Bilet în Parlament”. Un an fără Plahotniuc. Din coordonatorul țării în bau-bau-ul politicii moldovenești (AUDIO)
ȘTIRI DE PE EA.MD
  • Cristofor Aldea-Teodorovici a devenit tată! Artistul și-a numit copilul în cinstea mamei sale...
  • #ProfesoriCOOL Maria Puțuntică Stoian. În viața de pedagog totul e ca la...
Cele mai populare
  • 1
    Protestele în Belarus continuă. Mii de cetățeni au împărțit flori și îmbrățișări mascaților. Lukașenko: „Să stau și să aștept în timp ce Minsk este întors cu capul în jos? (FOTO)
  • 2
    Informațiile privind accesul moldovenilor pe teritoriul altor state au fost actualizate (DOC)
  • 3
    Vladimir Putin oferă americanilor vaccinul anti-COVID-19. SUA: „Nu este deschisă progreselor medicale făcute în Rusia”
  • 4
    Lukaşenko: „Trebuie să îl contactez pe Putin. Ameninţările nu mai vizează doar Belarusul”
Autentificare
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.