NASA trimite în spațiu un balon de dimensiunea unui teren de fotbal. Acesta va studia formarea stelelor

foto: techdaily

NASA va trimite în spațiu un balon imens, de dimensiunea unui teren de fotbal, pentru a studia formarea stelelor și a planetelor. Misiunea ASTHROS va fi lansată în decembrie 2023, iar dispozitivul va rămâne trei săptămâni în stratosferă.

Componentele sale includ un balon de dimensiunea unui teren de fotbal și un telescop cu infraroșu, conceput pentru a surprinde lumina pe care ochiul uman nu o poate detecta. Testele vor începe săptămâna viitoare, scrie digi24.ro

„Vom lansa ASTHROS la marginea spațiului din cea mai îndepărtată regiune a planetei noastre - Antarctica”, a declarat Jose Siles, managerul proiectului.

„Dacă te gândești la asta, este într-adevăr o provocare, ceea ce face acest demers atât de interesant”, a adăugat Siles.

Balonul va monitoriza două regiuni din Calea Lactee și va realiza prima hartă 3D a gazelor din acele puncte.

Alte „ținte” ale dispozitivului sunt Messier 83, o galaxie aflată la aproximativ 15 milioane de ani lumină de Pământ și una dintre cele mai strălucitoare galaxii, și TW Hydrae, o stea cu un disc protoplanetar, format din praf și gaze, în care se pot forma corpuri cerești.

Dacă tot ai ajuns aici...

...înseamnă că ți-a plăcut articolul sau te preocupă subiectul. Noi vrem să venim cu cât mai multe articole pe care să le citești până la final. Acum le poți spune direct jurnaliștilor din redacție ce vrei să citești și în ce format.

Noi păstrăm jurnalismul AGORA deschis tuturor. Nu avem în spate oligarhi sau politicieni și nimeni nu-i dictează editorului cum să scrie despre un subiect sau altul. Sprijinul tău ne va ajuta să ne păstrăm această independență. Orice contribuție, oricât de mare sau mică, este extrem de valoroasă pentru noi.

Sprijină AGORA astăzi cu doar 98 de lei. Mulțumim.

NASA publică cele mai detaliate imagini ale Soarelui, realizate până acum (VIDEO)