Povestea „Olsa Shoes”, cel mai colorat brand de încălțăminte pe piața din Republica Moldova (FOTO)

Povestea „Olsa Shoes”, cel mai colorat brand de încălțăminte pe piața din Republica Moldova (FOTO)


De mai bine de 25 de ani, Olsa Shoes încearcă să ne derâme stereotipurile legate de încălțăminte și să ne arate că viața, de fapt, se trăiește în culoare! Iată de ce atunci când zărim nuanțele intense în picioarele unei doamne grăbite ce cutreieră străzile capitalei – știm că e rezultatul misiunii „Olsa Shoes”. Povestea brandului cu 25 de ani vechime pe piața moldovenească a fost istorisit în detalii de Ecaterina Pașcenco pentru revista EA.md.

Sfârșiturile dau naștere începuturilor

Povestea Olsa Shoes își are înrădăcinat începutul în trecutul îndepărtat – debutul pe piața autohtonă îi este acolo unde s-a stins lumina Uniunii Sovietice. De mai bine de 25 de ani această poveste se tot scrie, iar fiecare an din viața companiei e ghidat cu grijă de femeia ce-și urma chemarea încă pe când nu se exclama cu tărie în stânga și dreapta – „Feminism!”– Ecaterina Pașcenco știa ce-i asta din instinct.

Ecaterina Pașcenco este femeia care, atunci când a simțit că afacerea de familie o ia într-o direcție sumbră, a zis că-i momentul ei de glorie – s-a implicat și a făcut-o să trăiască!

„Dacă e să-mi amintesc de începuturi… acestea se trag în trecut, cu mai bine de 25 de ani în urmă. Pe atunci începeam să cunoaștem procedura întreprinderilor private, soțul meu s-a încadrat în ceea ce se numea pe atunci cooperative. Au început să facă încălțăminte, făceau sandale numai pentru copii și toate erau exportate în Rusia.”

Ecaterina Pașcenco, OLSA Shoes

„Încetul cu încetul au început să facă încălțăminte pentru bărbați, dar mie nu-mi plăcea deloc ce le ieșea. Este adevărat că primii ani se vindea tot ce se producea, însă, cu trecerea timpului, cumpărătorul a început să fie tot mai selectiv, așa că nu am așteptat mult, după nașterea celui de-al doilea copil, am decis că e timpul să mă implic și eu. Așa am făcut: m-am implicat în afacerea soțului și am hotărât să facem încălțăminte pentru dame, diversitatea creștea. Totul a început să arate mult mai interesant”, recunoaște Ecaterina.

„Implicarea mea în afacere nu a însemnat excluderea soțului. Noi toată viața am lucrat și lucrăm împreună. Doar că avem responsabilități diferite: el se ocupă de achiziții și tehnologia de producere, eu –  de branding, de design, alegerea materialelor, etc. Avem ambii niște responsabilități foarte clar definite”, mai spune antreprenoarea.

Rezistă cei care știu a se reinventa

O reinventare bine gândită pentru o afacere este la fel ca o nouă răsuflare, cel puțin așa a fost în cazul companiei „Olsa Shoes”. Pe vremuri, când întreprinderile se vindeau de-a gata nu aveai răgaz să te gândești la denumiri sau strategii și planuri de vânzări. Cumpărai o afacere, iar cu ea venea și denumirea și contul bancar. Așa a fost cumpărată și întreprinderea care azi poartă cu mândrie denumirea de „Olsa Shoes”.

„Am trecut prin numeroase transformări”, spune Ecaterina – „Am activat sub mai multe denumiri, așa că pe piață am fost cunoscuți și ca „Norma”, „Acont”…,  dar cea mai esențială schimbare pe care a cunoscut-o afacerea noastră a avut loc în anul 2015. Ne-am hotărât să facem acest pas din mai multe considerente, apoi pentru noi era important ca denumirea acestei companii să ascundă o istorie”, povestește femeia.

Așa că în 2015 Compania a primit numele de „Olsa Shoes”, nu a fost o denumire aleasă aleatoriu și nici nu a fost gândită de mari specialiști în domeniu, însăși Ecaterina povestește că această denumire s-a născut acolo de unde provine – în sânul familiei și le poartă numele celor două fiice ale sale.

„Dat fiind faptul că activam sub o denumire care nu avea o semnificație oarecare pentru noi, nu ascundea nicio poveste, în anul 2015 am făcut un pas însemnant pentru companie, și am decis să facem un rebranding. Așa că în procesul de rebranding i-am dat denumirea de „Olsa Shoes”. „Olsa” este o denumire care înseamnă foarte mult pentru noi așa cum este inspirată de fiicele noastre care îmbină în sine prenumele lor – prima fiică este Olga, iar cea de a doua – Sanda. Această denumire nu ne-au creat-o anumiți specialiști, dar a apărut în urma unor discuții de familie”, își amintește femeia.

#OameniiOlsa

Este o plăcere să o asculți pe Ecaterina Pașcenco povestind despre angajații săi. Plină de emoție, admirație și căldură în suflet este gata să povestească despre oamenii alături de care a creat și creează zilnic Familia Olsa Shoes. Despre oamenii săi, femeia spune simplu – ei nu lucrează conform formulei „azi vine, mâine pleacă”. Cum se face una ca asta, află în cele ce urmează.

„Nu avem mulți angajați – sunt 20 la număr, dar la noi nu există formula azi vine și mâine pleacă, chiar și vânzătorii lucrează câte 15 ani și când trag cu ochiul la vecini observ cât de diferiți suntem din acest punct de vedere – acolo mereu observ fețe noi”, mărturisește Ecaterina.

„Mereu am făcut tot posibilul ca angajații mei să lucreze în confort și condiții bune. Ne-am dorit ca ei să se simtă bine la muncă și am făcut tot posibilul ca să le asigurăm un loc de muncă curat și decent. Bineînțeles că pe lângă aceste condiții, ne străduim să-i încurajăm și financiar, majorăm salariile, facem promovări și oferim premii bănești. Apoi am pus un mare accent pe dezvoltarea dialogului, oamenii Olsa sunt încurajați să comunicie despre problemele cu care se confruntă, ne străduim de fiecare dată să le rezolvăm avantajos.”

Ecaterina Pașcenco, OLSA Shoes

Cum s-au descurcat în pandemie, care sunt pilonii (cei trei de C) pe care se ține compania și care este prețul comodității unei perechi de pantofi, afli din materialul ce relatează Povestea Brandului OLSA Shoes, pe EA.md.

 

Dragă cititor, urmărim atent ce se întâmplă pe segmentul politic, verificăm datele și sursele, căutăm explicații, oferim contexte, îi invităm în studiou pe cei care trebuie să ne răspundă la întrebări.
Dacă îți place ceea ce citești pe acest site, ne poți susține print-un abonament de membru de doar 48 lei pe lună.

Dacă tot ai ajuns aici...

...înseamnă că ți-a plăcut articolul sau te preocupă subiectul. Noi vrem să venim cu cât mai multe articole pe care să le citești până la final. Acum le poți spune direct jurnaliștilor din redacție ce vrei să citești și în ce format.

Noi păstrăm jurnalismul AGORA deschis tuturor. Nu avem în spate oligarhi sau politicieni și nimeni nu-i dictează editorului cum să scrie despre un subiect sau altul. Sprijinul tău ne va ajuta să ne păstrăm această independență. Orice contribuție, oricât de mare sau mică, este extrem de valoroasă pentru noi.

Sprijină AGORA astăzi cu doar 98 de lei. Mulțumim.

Vezi și aceste știri
Cum arată luna lui „Cuptor” pe meleagurile moldovenești (GALERIE FOTO)

Cum arată luna lui „Cuptor” pe meleagurile moldovenești (GALERIE FOTO)

Peste 100 de branduri locale se aliniază campaniei „Port ce simt. Simt ce port” și oferă cumpărătorilor articole vestimentare sustenabile (VIDEO)

Peste 100 de branduri locale se aliniază campaniei „Port ce simt. Simt ce port” și oferă cumpărătorilor articole vestimentare sustenabile (VIDEO)

Pandemia i-a determinat să se reinventeze și să creeze legături mai puternice cu clienții. Povestea din spatele brandului Flavorya

Pandemia i-a determinat să se reinventeze și să creeze legături mai puternice cu clienții. Povestea din spatele brandului Flavorya

Advertoriale
MAIB - „Leader in Card Performance 2021”, potrivit Mastercard

MAIB - „Leader in Card Performance 2021”, potrivit Mastercard

Infrastructură modernă de cartier, grație unui parteneriat dintre Inamstro și Primăria Municipiului Iași

Infrastructură modernă de cartier, grație unui parteneriat dintre Inamstro și Primăria Municipiului Iași

Mastercard a acordat FinComBank S.A distincția „Leader in Moneysend: Clickpay.md” pentru leadership în domeniul transferurilor bănești

Mastercard a acordat FinComBank S.A distincția „Leader in Moneysend: Clickpay.md” pentru leadership în domeniul transferurilor bănești

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
    Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
  • Oameni ca tine | Un cuplu de la Ialoveni a pus pe roate o afacere creativă: „În dragoste și în business toate căile sunt bune”
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Tărț la PAS. Analizăm promisiunile noii majorități parlamentare și cât de reale sunt acestea (AUDIO)
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Viața de deputat, între glamour și birocrație. Discuție cu fostul parlamentar Vadim Pistrinciuc (AUDIO)
  • De la 11, cu Veaceslav Platon despre promisiunile electorale ale lui Veaceslav Valico
Cele mai populare
  • 1
    Decizie CtEDO: Alexander Litvinenko, spionul otrăvit cu poloniu, a fost asasinat de agenți ai Federației Ruse
  • 2
    Bancnote murdare, rupte sau fără colțuri? Iată ce poți face dacă ai acasă bani deteriorați (GRAFIC)
  • 3
    Top cele mai sigure orașe din lume în anul 2021
  • 4
    Rămâi fără WhatsApp, dacă nu ți-ai schimbat telefonul de mult timp. Ce presupun noile actualizări
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.