Cum menții afacerea în turism pe linie de plutire în vreme de COVID? Experții recomandă digitalizarea

Cum menții afacerea în turism pe linie de plutire în vreme de COVID? Experții recomandă digitalizarea
Foto: thenextscoop.com

Pentru ca industria turismului să poată supraviețui și în perioada post-pandemică trebuie să  fie supusă procesului de digitalizarea, un instrument de stimulare a dezvoltării businessurilor din turism. Despre aceasta a vorbit specialista în Marketing Digital, Montserrat Penarroya, în cadrul Forumului ANTRIM pentru Turism Receptor și Domestic 2020.

Potrivit specialistei, piața turismului este perturbată de COVID-19 și trebuie să fie înfăptuită o adaptare a modelului de business, iar oferta s-a schimbat, oamenii dorind să fie siguri de asigurarea sănătății.

„Un alt lucru care s-a schimbat la moment este comunicarea cu clienții locali. Peste șase luni poate turismul va ieși la scară internațională, dar până atunci relația cu clienții este foarte digitalizată, fiind instituită o distanțare socială. Noi trebuie să ne adaptăm la acest schimbări”, susține Montserrat Penarroya.

Foto: captură foto, ANTRIM

„Acum avem o activitate cheie care exista și înainte, dar oamenii nu o luau în serios. Este vorba despre marketing-ul digital, iar site-urile sunt o activitate cheie”.

Montserrat Penarroya, specialistă în Marketing Digital

 Specialista în Marketing Digital a împărțit abilitățile în trei categorii separate:

  1. Abilitățile de marketing digital;
  2. Abilități de business digital;
  3. Abilități  și instrumente de productivitate,

Printre abilitățile de marketing social, Montserrat Penarroya recomandă optimizarea motoarelor de căutare pentru asigurarea că tot ce ține de conținutul dorit apare în motorul de căutare.

„Oamenii găsesc conținutul în funcție de cuvintele cheie, de aceea trebuie să le cunoaștem pe ele și motoarele de căutare pentru a alcătui o strategie în acest sens”.

Montserrat Penarroya, specialistă în Marketing Digital

Foto: captură foto, ANTRIM

O altă modalitate menționată a fost publicitatea și rețelele de socializare. Specialista susține că dacă plătești, ajungi în prima poziție, în dependență de ținta publicului. 

„Oamenii până la 40 de ani nu dau click pe publicitate, cei după 40 de ani sunt cei mai interesați. Facebook-ul este o modalitate de publicitate pentru publicul după 40 de ani, iar cei până la 30 de ani sunt activi pe Instagram. Datorită creativității în publicitate, pagină principală a businessului va asigura transformarea unui click într-un client. ”.

Montserrat Penarroya, specialistă în Marketing Digital

În ceea ce ține de abilități de business digital, acest aspect este important pentru a ști despre cum se gestionează compania.

„Analiza datelor ajută la cunoașterea momentului când e cel mai bine să publici în funcție de oră și zi, iar cunoașterea modelelor de business permite întreprinderilor să cunoască piața și partenerii cheie”, a adăugat Montserrat Penarroya.

Abilități  și instrumente de productivitate reprezintă un prim pas în procesul de digitalizare. Specialista recomandă munca colectivă în programe precum pe Google Drive, Cloud pentru a transfera documentele de pe calculator acolo unde pot fi  folosite de colegi.

„Versiunile documentelor sunt demodate. După a patra versiune nu se mai știe care a fost cea inițială”.

Montserrat Penarroya, specialistă în Marketing Digital

Totodată, pentru a economisi timp și a evita deplasările, Penarroya recomandă întâlnirile virtuale prin Zoom, Google Meets, Webex. 

„Dacă veți cunoaște aceste detalii, veți deveni super-eroi în marketing-ul digital”, a încheiat specialista.

Ediția a-4-a a Forumului pentru Turism Receptor și Domestic este  organizat de Asociatia Nationala pentru Turism Receptor cu susținerea Proiectului de Competitivitate din Moldova finanțat de USAID, Guvernul Suediei și UK Aid și Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare și inițiativa EU4Business a Uniunii Europene

Dragă cititor,

Mii de oameni ne citesc în aceste zile în căutarea informațiilor, răspunsurilor și a unui fir de speranță. Iar noi lucrăm ca să asigurăm un jurnalism responsabil care să ne ajute pe fiecare dintre noi să înțelegem mai bine tot ce se întâmplă în jurul nostru și să ne unească în aceste timpuri complicate.

Ce putem face noi acum, este să te informăm corect, din surse verificate. Când nu știi pe cine să crezi, vezi ce scrie AGORA.
Fiecare contribuție din partea cititorilor este valoroasă pentru activitatea redacției. Susține-ne cu un abonament de membru. Mulțumim

Vezi și aceste știri
Forumul ANTRIM pentru Turism Receptor și Domestic a ajuns la cea de-a patra ediție. Se va discuta despre orientarea industriei turismului, în contextul COVID-19

Forumul ANTRIM pentru Turism Receptor și Domestic a ajuns la cea de-a patra ediție. Se va discuta despre orientarea industriei turismului, în contextul COVID-19

„Digital Impact” - soluții pentru digitalizarea sectoarelor economiei naționale

„Digital Impact” - soluții pentru digitalizarea sectoarelor economiei naționale

Consiliul European va oferi asistență financiară în valoare de 40 de milioane de euro forțelor armate din Republica Moldova

Consiliul European va oferi asistență financiară în valoare de 40 de milioane de euro forțelor armate din Republica Moldova

Advertoriale
Victoriabank investește în inovații și își întărește statutul de bancă digitală. Rețeaua de bancomate, modernizată cu 100 de ATM-uri de ultimă generație

Victoriabank investește în inovații și își întărește statutul de bancă digitală. Rețeaua de bancomate, modernizată cu 100 de ATM-uri de ultimă generație

Ești în căutarea unei locuințe? Află cum poți cumpăra apartamentul perfect lângă parc, în câțiva pași simpli

Ești în căutarea unei locuințe? Află cum poți cumpăra apartamentul perfect lângă parc, în câțiva pași simpli

Apus, muzică live și atmosferă colorată: maib și agenții imobiliari au celebrat parteneriatele de succes

Apus, muzică live și atmosferă colorată: maib și agenții imobiliari au celebrat parteneriatele de succes

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Moldova, I am back! | Diana Adamciuc: „Diferența dintre Cluj și Chișinău este că, cel puțin în această țară, eu am sentimentul de «acasă»”
    Moldova, I am back! | Diana Adamciuc: „Diferența dintre Cluj și Chișinău este că, cel puțin în această țară, eu am sentimentul de «acasă»”
  • Copiii știu mai bine: Costum de baie „tigrovîi” și bani destui. De ce avem nevoie pentru o vacanță perfectă (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: „Scump, dom'le, scump!” (VIDEO)
  • Moldova, I am back! | Leo Zbancă: Mie îmi place cel mai mult acasă pentru că avem ce construi, avem la ce visa, avem unde ne porni și avem tare mult lucru (VIDEO)
  • Moldova, I am back! | Gheorghe și Tatiana Cîvîrjic au revenit după 20 de ani acasă și au pus bazele unei afaceri cu aur lichid (VIDEO)
Cele mai populare
  • 1
    Școala din Moldova, între paragină și elită. Exemplul a două școli din r. Orhei, unde unii elevi beneficiază de condiții de top, iar alții nu au nici măcar WC în bloc (VIDEO)
  • 2
    Armata rusă s-a retras de pe Insula Șerpilor. Ministerul Apărării de la Moscova: Gest de bunăvoință
  • 3
    Dumitru Robu crede că sunt șanse ca Ilan Șor să fie extrădat. Ce se întâmplă cu dosarele în care figurează Plahotniuc, Platon și Andronache
  • 4
    Andrei Spînu: Am semnat Acordul de liberalizare temporară a transportului de mărfuri cu Uniunea Europeană
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.