Cum menții afacerea în turism pe linie de plutire în vreme de COVID? Experții recomandă digitalizarea

Cum menții afacerea în turism pe linie de plutire în vreme de COVID? Experții recomandă digitalizarea
Foto: thenextscoop.com

Pentru ca industria turismului să poată supraviețui și în perioada post-pandemică trebuie să  fie supusă procesului de digitalizarea, un instrument de stimulare a dezvoltării businessurilor din turism. Despre aceasta a vorbit specialista în Marketing Digital, Montserrat Penarroya, în cadrul Forumului ANTRIM pentru Turism Receptor și Domestic 2020.

Potrivit specialistei, piața turismului este perturbată de COVID-19 și trebuie să fie înfăptuită o adaptare a modelului de business, iar oferta s-a schimbat, oamenii dorind să fie siguri de asigurarea sănătății.

„Un alt lucru care s-a schimbat la moment este comunicarea cu clienții locali. Peste șase luni poate turismul va ieși la scară internațională, dar până atunci relația cu clienții este foarte digitalizată, fiind instituită o distanțare socială. Noi trebuie să ne adaptăm la acest schimbări”, susține Montserrat Penarroya.

Foto: captură foto, ANTRIM

„Acum avem o activitate cheie care exista și înainte, dar oamenii nu o luau în serios. Este vorba despre marketing-ul digital, iar site-urile sunt o activitate cheie”.

Montserrat Penarroya, specialistă în Marketing Digital

 Specialista în Marketing Digital a împărțit abilitățile în trei categorii separate:

  1. Abilitățile de marketing digital;
  2. Abilități de business digital;
  3. Abilități  și instrumente de productivitate,

Printre abilitățile de marketing social, Montserrat Penarroya recomandă optimizarea motoarelor de căutare pentru asigurarea că tot ce ține de conținutul dorit apare în motorul de căutare.

„Oamenii găsesc conținutul în funcție de cuvintele cheie, de aceea trebuie să le cunoaștem pe ele și motoarele de căutare pentru a alcătui o strategie în acest sens”.

Montserrat Penarroya, specialistă în Marketing Digital

Foto: captură foto, ANTRIM

O altă modalitate menționată a fost publicitatea și rețelele de socializare. Specialista susține că dacă plătești, ajungi în prima poziție, în dependență de ținta publicului. 

„Oamenii până la 40 de ani nu dau click pe publicitate, cei după 40 de ani sunt cei mai interesați. Facebook-ul este o modalitate de publicitate pentru publicul după 40 de ani, iar cei până la 30 de ani sunt activi pe Instagram. Datorită creativității în publicitate, pagină principală a businessului va asigura transformarea unui click într-un client. ”.

Montserrat Penarroya, specialistă în Marketing Digital

În ceea ce ține de abilități de business digital, acest aspect este important pentru a ști despre cum se gestionează compania.

„Analiza datelor ajută la cunoașterea momentului când e cel mai bine să publici în funcție de oră și zi, iar cunoașterea modelelor de business permite întreprinderilor să cunoască piața și partenerii cheie”, a adăugat Montserrat Penarroya.

Abilități  și instrumente de productivitate reprezintă un prim pas în procesul de digitalizare. Specialista recomandă munca colectivă în programe precum pe Google Drive, Cloud pentru a transfera documentele de pe calculator acolo unde pot fi  folosite de colegi.

„Versiunile documentelor sunt demodate. După a patra versiune nu se mai știe care a fost cea inițială”.

Montserrat Penarroya, specialistă în Marketing Digital

Totodată, pentru a economisi timp și a evita deplasările, Penarroya recomandă întâlnirile virtuale prin Zoom, Google Meets, Webex. 

„Dacă veți cunoaște aceste detalii, veți deveni super-eroi în marketing-ul digital”, a încheiat specialista.

Ediția a-4-a a Forumului pentru Turism Receptor și Domestic este  organizat de Asociatia Nationala pentru Turism Receptor cu susținerea Proiectului de Competitivitate din Moldova finanțat de USAID, Guvernul Suediei și UK Aid și Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare și inițiativa EU4Business a Uniunii Europene

Sprijină redacția Agora cu 160 de lei pe lună, iar noi te răsplătim cu un coș de produse locale de la From the Heart Shop.

Avem puterea să ne ajutăm unii pe ceilalți….

Dacă și tu crezi că ceea ce citești pe acest site sunt informații importante, atunci susține munca redacției AGORA cu un abonament digital ca să devină mai bună, să facă știri deosebite, interviuri mai interesante, articole și povești care să te facă să vrei să le recitești și să le distribui prietenilor tăi.

Mai mult, răsplătim fiecare abonat cu un set de produse locale, împachetate cu dragoste de echipa de la From the Heart Shop, astfel contribuim împreună la promovarea produselor de-acasă, din Moldova.

Devino de astăzi Susținător, Fan sau Ambasador AGORA

Vezi și aceste știri
Forumul ANTRIM pentru Turism Receptor și Domestic a ajuns la cea de-a patra ediție. Se va discuta despre orientarea industriei turismului, în contextul COVID-19

Forumul ANTRIM pentru Turism Receptor și Domestic a ajuns la cea de-a patra ediție. Se va discuta despre orientarea industriei turismului, în contextul COVID-19

„Digital Impact” - soluții pentru digitalizarea sectoarelor economiei naționale

„Digital Impact” - soluții pentru digitalizarea sectoarelor economiei naționale

De pensionare anticipată vor beneficia în jur de 5.000 de persoane anul viitor. Criticile aduse acestei facilități

De pensionare anticipată vor beneficia în jur de 5.000 de persoane anul viitor. Criticile aduse acestei facilități

Advertoriale
INTERVIU | E-semnătura, serviciile online și votul electronic. Despre digitalizare, cu vicepremierul Iurie Țurcanu (VIDEO)

INTERVIU | E-semnătura, serviciile online și votul electronic. Despre digitalizare, cu vicepremierul Iurie Țurcanu (VIDEO)

Spune stop îmbătrânirii: alege liftingul facial şi recapătă-ţi încrederea în tine

Spune stop îmbătrânirii: alege liftingul facial şi recapătă-ţi încrederea în tine

Câtă hârtie a economisit IuteCredit în două luni (VIDEO)

Câtă hârtie a economisit IuteCredit în două luni (VIDEO)

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Copiii știu mai bine: Soluții noi pentru probleme vechi sau ce ne facem cu rănile căpătate la terenul de joacă (VIDEO)
    Copiii știu mai bine: Soluții noi pentru probleme vechi sau ce ne facem cu rănile căpătate la terenul de joacă (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Gadgeturile noastre de toate zilele (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Viața de după căsătorie sau „iubirea asta nu ți-i trali-vali” (VIDEO)
  • Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
  • Oameni ca tine | Un cuplu de la Ialoveni a pus pe roate o afacere creativă: „În dragoste și în business toate căile sunt bune”
Cele mai populare
  • 1
    Maia Sandu, Igor Dodon și Ilan Șor, în topul celor mai de încredere politicieni. Andrei Spînu, la același nivel de activitate cu Ion Ceban
  • 2
    Anchetă internă la Moldovagaz. Distribuitorii au inclus în facturi mii de metri cubi de gaz care nu au fost consumați
  • 3
    O nouă solicitare a lui Robu, amânată. CSM nu a eliberat acordul pentru urmărirea penală în privința unui judecător
  • 4
    Explicația Maiei Sandu pentru creșterea bugetului pentru președinție (VIDEO)
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.