
Cum menții afacerea în turism pe linie de plutire în vreme de COVID? Experții recomandă digitalizarea
Pentru ca industria turismului să poată supraviețui și în perioada post-pandemică trebuie să fie supusă procesului de digitalizarea, un instrument de stimulare a dezvoltării businessurilor din turism. Despre aceasta a vorbit specialista în Marketing Digital, Montserrat Penarroya, în cadrul Forumului ANTRIM pentru Turism Receptor și Domestic 2020.
・

„Acum avem o activitate cheie care exista și înainte, dar oamenii nu o luau în serios. Este vorba despre marketing-ul digital, iar site-urile sunt o activitate cheie”.
Montserrat Penarroya, specialistă în Marketing Digital
Autor:
Specialista în Marketing Digital a împărțit abilitățile în trei categorii separate:
- Abilitățile de marketing digital;
- Abilități de business digital;
- Abilități și instrumente de productivitate,
Printre abilitățile de marketing social, Montserrat Penarroya recomandă optimizarea motoarelor de căutare pentru asigurarea că tot ce ține de conținutul dorit apare în motorul de căutare.
„Oamenii găsesc conținutul în funcție de cuvintele cheie, de aceea trebuie să le cunoaștem pe ele și motoarele de căutare pentru a alcătui o strategie în acest sens”.
Montserrat Penarroya, specialistă în Marketing Digital
Autor:

„Oamenii până la 40 de ani nu dau click pe publicitate, cei după 40 de ani sunt cei mai interesați. Facebook-ul este o modalitate de publicitate pentru publicul după 40 de ani, iar cei până la 30 de ani sunt activi pe Instagram. Datorită creativității în publicitate, pagină principală a businessului va asigura transformarea unui click într-un client. ”.
Montserrat Penarroya, specialistă în Marketing Digital
Autor:
În ceea ce ține de abilități de business digital, acest aspect este important pentru a ști despre cum se gestionează compania.
„Analiza datelor ajută la cunoașterea momentului când e cel mai bine să publici în funcție de oră și zi, iar cunoașterea modelelor de business permite întreprinderilor să cunoască piața și partenerii cheie”, a adăugat Montserrat Penarroya.
Abilități și instrumente de productivitate reprezintă un prim pas în procesul de digitalizare. Specialista recomandă munca colectivă în programe precum pe Google Drive, Cloud pentru a transfera documentele de pe calculator acolo unde pot fi folosite de colegi.
„Versiunile documentelor sunt demodate. După a patra versiune nu se mai știe care a fost cea inițială”.
Montserrat Penarroya, specialistă în Marketing Digital
Autor:
Totodată, pentru a economisi timp și a evita deplasările, Penarroya recomandă întâlnirile virtuale prin Zoom, Google Meets, Webex.
„Dacă veți cunoaște aceste detalii, veți deveni super-eroi în marketing-ul digital”, a încheiat specialista.
Ediția a-4-a a Forumului pentru Turism Receptor și Domestic este organizat de Asociatia Nationala pentru Turism Receptor cu susținerea Proiectului de Competitivitate din Moldova finanțat de USAID, Guvernul Suediei și UK Aid și Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare și inițiativa EU4Business a Uniunii Europene