Vecinii beau tot mai activ vinul moldovenesc, iar rușii - mai puțin. Unde a exportat R. Moldova cea mai multă licoare a lui Bachus, în 2020

Vecinii beau tot mai activ vinul moldovenesc, iar rușii - mai puțin. Unde a exportat R. Moldova cea mai multă licoare a lui Bachus, în 2020

În pofida pandemiei de COVID-19, Republica Moldova continuă să exporte vinuri către piețele externe de desfacere. În primele șase luni ale anului, producția vitivinicolă a fost exportată în 56 de țări ale lumii, înregistrând o creștere a cererii în România, Ucraina și Cehia și o descreștere în Federația Rusă și Belarus. 

Oscilația a avut loc din cauza situației pandemice la nivel mondial și stopării temporare a exporturilor fizice.

Datele statistice ale Oficiului Național al Viei și Vinului (ONVV) arată că în primul semestru, exportul total a constituit 69,5 mln de litri, în scădere cu 3,4% (sau cu 2,4 mln de litri) în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut. Din volumul total de exporturi, vinurile liniștite dețin o cotă de 94%, vinurile fortificate – 2,6%, divinurile și distilatele – 2,2%, iar spumantele – aproape 1%.

În cele 56 de țări ale lumii, viticultorii din țară au exportat vinuri în sumă de 1.247,8 mln de lei, în scădere cu 5,7% ( sau cu 74,7 mln) decât în primele șase luni din 2019. Din totalul veniturilor, vinurile liniștite au generat 80,2%, divinurile și distilatele – 14,5%, vinurile fortificate – 3,3%, iar spumantele – aproape 2%.

O scădere a fost consemnată în lunile martie – mai, din cauza pandemiei de COVID-19, China fiind printre piețele în care a fost cea mai simțită această descreștere. Din luna iunie, exporturile de vinuri și-au revenit, înregistrând o evoluție semnificativă de 0,6% la volum și 1,5% la valoare, față de iunie 2019.

Autor:

...

Pentru a stimula exporturile de vinuri în cea de-a doua jumătate a anului 2020 și la începutul anului 2021, Oficiul Național al Viei și Vinului (ONVV) este în proces de pregătire a unui plan de intensificare a eforturilor de promovare a sectorului vitivinicol la nivel local și internațional. Principalul obiectiv va fi orientat spre mediul digital, extinderea prezenței în comerțul electronic pe toate piețele strategice, dar și comunicarea pe segmentele internaționale.

Reacții la acest articol
Spațiu rezervat vizitatorilor Agora.
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.