Ilegalități pe piața de publicitate? AAPM: „Panourile de publicitate vor fi de două ori mai multe decât erau la începutul acestui an”

Ilegalități pe piața de publicitate? AAPM: „Panourile de publicitate vor fi de două ori mai multe decât erau la începutul acestui an”

Panourile de publicitate vor fi de două ori mai multe decât erau la începutul acestui an. La fel, majoritatea vor aparține unei singure companii de publicitate din R. Moldova care ar fi obținut mai multe privilegii de la municipalitate și că ar avea un contract încheiat cu primăria. Declarațiile aparțin directoarei executive a Asociației Agențiilor de Publicitate din R. Moldova, Galina Zablovscaia. Aceasta solicită Consiliului Concurenței să analizeze situația de pe piața de publicitate, întrucât ar fi vorba de mai multe ilegalități. 

„Panourile de publicitate vor fi de două ori mai multe decât erau la începutul acestui an. Se oferă condiții foarte bune pentru un singur jucător în detrimentul tuturor agenților economici din acest domeniu. Primăria fără anumite motive nu dădea autorizații, iar acum e clar de ce a făcut asta. Agenții economici nu au primit compensații sau locuri alternative de amplasare a publicității. Panourile pur și simplu au fost scoase și respectiv au fost mari pierderi financiare, însă Epamedia SRL a primit condiții unice pe piața de publicitate.

În ultima versiune a regulamentului, care se discută astăzi la primărie, se menționează că pentru a obține un loc e necesară organizarea unei licitații. Așadar, toți agenții economici vor oferi cele mai bune condiții în cadrul unei licitații, însă Epamedia SRL va primi totul fără nicio condiție. Suntem foarte mirați de ce aceste lucruri nu atrag atenția Consiliului Concurenței, pentru că e vorba de o încălcare vizibilă pe piața de publicitate”, a declarat directoarea executivă a Asociației Agențiilor de Publicitate din R. Moldova, Galina Zablovscaia.

În acest context, Asociația Agențiilor de Publicitate din R. Moldova va expedia o scrisoare oficială către Consiliul Concurenței pentru a lua măsuri în acest sens.

Contactați de AGORA, reprezentanții companiei Epamedia au declarat că vor veni cu o reacție la acest subiect.

La fel, șefa Direcție Arhitectură, Urbanism și Relații Funciare a Primăriei Chișinău, Svetlana Dogotaru, încă nu ne-a răspuns la telefon pentru a confirma sau infirma declarațiile făcute de conducerea AAPM.

Precizăm că Epamedia SRL ar avea un contract de parteneriat cu Primăria Chișinău, încheiat în urmă cu mai mulți ani. Agentul economic ar fi investit 2,5 milioane de euro pentru reabilitare a 302 de stații de așteptare, ceea ce ar însemna aproximativ 8,300 euro pentru o stație, scria, în 2019, Ziarul de Gardă.

Tot în presă se menționa în 2018 că municipalitatea își propunea să dea în judecată compania Epamedia, întrucât nu își respecta condițiile contractuale. Compania se afla în faliment, iar stațiile de așteptare nu erau reparate. Atunci, șeful direcției Transport Chișinău, Vitalie Butucel, declara că la data de 19 ianurie 2017, contractul dintre primărie și Epamedia a expirat și a fost prelungit cu cinci ani.

Amintim că toți agenții economici au fost obligați să-și demonteze panourile de la începutul verii. În cazul în care se opun, primăria anunța că vor fi scoase în mod forțat.

Reacții la acest articol
Spațiu rezervat vizitatorilor Agora.
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.