
Evidența persoanelor incluse în câmpul muncii va fi automatizată. Conceptul „Registrului electronic al angajaților”, aprobat de miniștri
Conceptul Sistemului informațional automatizat „Registrul electronic al angajaților” a fost aprobat de Cabinetul de miniștri în cadrul ședinței din 10 septembrie. Acesta va permite automatizarea proceselor de evidență a persoanelor încadrate în câmpul muncii și va fi aplicat treptat inclusiv în sectorul privat.
・
„Sistemul va asigura păstrarea istoricului aferent raporturilor de muncă și va facilita accesul la date în timp real, fapt ce va contribui la combaterea fenomenelor salariului „în plic” și a muncii nedeclarate”, a declarat secretarul de stat al Ministerului Finanțelor, Tatiana Ivanicichina.
Utilizarea Sistemului informațional automatizat „Registrul electronic al angajaților” va fi obligatorie începând cu 1 ianuarie 2021 pentru Ministerul Finanțelor și instituțiile subordonate, Ministerul Sănătății, Muncii și Protecției Sociale, Casa Națională de Asigurări Sociale și Compania Națională de Asigurări în Medicină. Iar începând cu 1 iulie 2021 pentru toate autoritățile publice.
Sistemului informațional automatizat „Registrul electronic al angajaților” reprezintă un spațiu informațional unic, destinat evidenței persoanelor angajate pe teritoriul R. Moldova, care va oferi mecanisme automatizate și eficiente pentru gestionarea și monitorizarea on-line a informației despre angajați, precum și pentru analiza riscurilor nerespectării legislației.