
„Continuăm să sprijine economia și populația țării și în contextul pandemiei”. Rezultatele financiare Victoriabank în primul semestru din 2020
În semestrul I al anului 2020, Victoriabank a continuat să contribuie la sprijinul economiei Moldovei, a afacerilor dar și a cetățenilor țării, chiar și în contextul creat de pandemie. Ce acțiuni suplimentare a luat banca în contextul pandemiei și cum acestea s-au răsfrânt în rezultatele economice ale instituției.
・
„În cel de-al doilea trimestru al anului 2020, prioritățile noastre s-au axat pe siguranța și sănătatea atât a clienților cât și a angajaților Victoriabank. Toată echipa băncii s-a concentrat din primul moment pe asigurarea măsurilor de prevenire a răspândirii virusului, pe continuitatea operațiunilor din sediile băncii și canalele digitale și pe găsirea celor mai bune soluțiii prin care să putem ajuta clienții și comunitatea. De la eforturile pentru menținerea funcționalităților tuturor sistemelor Victoriabank în condițiile stării de urgență, la donații de peste 500.000 lei pentru echipamente medicale și de protecție, Victoriabank și „Oamenii de la bancă” și-au demonstrat rolul de cetățean responsabil al societății.”
Bogdan Pleșuvescu, Președintele Comitetului de Direcție Victoriabank
Autor:
Victoriabank a adoptat rapid măsurile naționale, dar a lansat și acțiuni suplimentare, special concepute pentru toți clienții băncii.
- Banca și-a continuat activitatea pe întreaga perioadă a pandemiei, menținând unitățile deschise și păstrând un program de lucru obișnuit.
- Pentru clienții cu credite personale și ipotecare care sunt temporar afectați de pandemia COVID-19 și care au solicitat direct măsuri de sprijin, s-a amânat plata ratelor la credite cu până la 3 luni. Pentru clienții cu credit acordat la card și care au solicitat direct măsuri de sprijin, plata ratelor de credit, a dobânzii și a comisioanelor aferente creditului s-a amânat. Suma dobânzii și comisioanelor aferente împrumutului calculată și amânată va fi distribuită și plătită în lunile următoare ale anului 2020.
- A fost lansat produsul „Linia de Credit Rapidă IMM, pentru relansarea activității” pentru a ajuta companiile să iasă din această perioadă dificilă și pentru a-i ajuta să revină la potențialul lor pre-pandemic. De asemenea, a fost amânată aplicarea comisioanelor aferente prelungirii împrumuturilor, s-a modificat graficul stabilit în contract și s-a amânat aplicarea dobânzii majorate pentru plata întârziată a creditului conform termenelor stabilite.
- În scopul asigurării unei conexiuni online cât mai rapide și mai protejate, a fost perfecționat serviciul VB24 care include facilități precum: aplicația VB24 Mobile și VB24 Web - platforma pentru computer. Ambele servicii sunt destinate plăților online, cum ar fi plata pentru utilități și alți furnizori, transferuri între carduri și conturi proprii, dar și la alte conturi.
- A fost lansată o serie de dialoguri online cu antreprenorii pentru a le permite să treacă prin această perioadă provocatoare. Migrarea masivă la mediul online s-a făcut și cu reducerea tarifelor pentru procesarea ordinelor de plată electronice în MDL. De asemenea, a fost lansat serviciul VB24 BUSINESS lunar gratuit cu acces tranzacțional pentru clienți noi sau abonați noi pentru lunile aprilie-septembrie 2020 (6 luni)