Serviciile tv contra plată, tot mai solicitate: Vânzările au crescut cu 11%, iar numărul abonaților cu 3,5%

Serviciile tv contra plată, tot mai solicitate: Vânzările au crescut cu 11%, iar numărul abonaților cu 3,5%

Pe piața serviciilor de televiziune, furnizate contra plată, în trimestrul II al anului 2020, s-a înregistrat o creștere a volumului total al vânzărilor comparativ cu perioada similară din 2019, dar și al abonaților acestor servicii. Mai exact, volumul vânzărilor a crescut cu 4,4 milioane de lei, sau 10,8% și a însumat 45,5 milioane de lei, informează Agenția Națională pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologia Informației (ANRCETI).

Datele demonstrează că și numărul total de abonați s-a majorat, față de sfârșitul anului 2019, cu 11,7 mii, ceea ce constituie cu 3,5% mai mulți. Iar suma totală a alcătuit 347,2 mii.

Creșterea veniturilor provenite din vânzarea serviciilor TV contra plată a fost determinată de sporirea vânzărilor realizate de furnizorii care operează rețele IPTV. Volumul acestor vânzări a crescut, comparativ cu aceiași perioadă a anului 2019, cu 46,2% și a însumat 31,8 milioane de lei.

Totodată, vânzările realizate de furnizorii rețelelor de cablu au scăzut cu 29% și au totalizat 13,7 milioane de lei. Urmare a acestei evoluții, venitul mediu lunar per abonat la serviciile TV contra plată a crescut cu 7,3% și a constituit 43,8 lei.

Majorarea numărului total de abonați a fost determinată de creșterea bazei de abonați a operatorilor rețelelor IPTV, care s-a extins cu 11,4% și a totalizat peste 201,1 mii. În același timp, baza de abonați la rețele prin cablu a scăzut cu 5,7% și a alcătuit puțin peste 146 mii.

Potrivit datelor prezentate ANRCETI de către 43 furnizori activi, la 30 iunie 2020, 57,9% din numărul total de abonați utilizau rețele IPTV, iar 42,1% - rețele TV prin cablu. Aceleași date arată că ponderea abonaților care recepționau semnalul TV în format digital a ajuns la 77,7%, iar ponderea celor care recepționau semnalul în format analogic a scăzut, alcătuind 22,3%.

Potrivit estimărilor ANRCETI, în perioada de raportare, cotele de piață ale furnizorilor de servicii TV contra plată, în funcție de cifra de afaceri s-au repartizat după cum urmează: Moldtelecom - 34%, TV BOX – 33%, Orange Moldova – 5%, cota cumulativă a celorlalți furnizori– a alcătuit 28%.

Reacții la acest articol
Spațiu rezervat vizitatorilor Agora.
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.