Combustibilul de avion este atât de ieftin, încât este utilizat şi de nave maritime

Combustibilul de avion este atât de ieftin, încât este utilizat şi de nave maritime
poză simbol

Kerosenul utilizat de avioanele de pasageri este, în nod normal, unul dintre cele mai scumpe produse petroliere. Din cauza coronavirusului a devenit însă un component care este adăugat în combustibilul mai ieftin utilizat de navele maritime, transmite Bloomberg, citat de Agerpres.

Această modificare, care în urmă cu un an era de neconceput, reflectă dispariţia cererii de combustibil din partea industriei aeronautice, ca urmare a pandemiei de COVID-19. Şi având în vedere estimările Asociaţiei Internaţionale de Transportat Aerian (IATA), conform cărora călătoriile cu avionul nu vor reveni la nivelul de dinaintea crizei până în 2024, ar putea deveni o caracteristică normală a pieţei de combustibili pentru o anumită perioadă de timp.

„Numai într-o situaţie în care economia este într-o gravă criză vedem cum componente mai scumpe se îndreaptă direct spre combustibilul cu nivel scăzut de sulf (VLSFO)”, subliniază Eugene Lindell, analist şef la firma de consultanţă JBC Energy GmbH.

Datele colectate de Bloomberg arată că pe piaţa din Singapore preţul combustibilului de avion a scăzut, de la peste 70 de dolari per baril, în ianuarie, la aproape 20 de dolari în mai, pentru ca în prezent să îşi revină la aproximativ 41 de dolari. În paralel, preţurile bunker la VLSFO sunt în prezent cu 54% mai mici decât erau la finele anului trecut.

Declinul cererii pentru combustibili destinaţi aviaţiei şi transportului rutier generează o ofertă mai mare de componente care pot fi amestecate în combustibilul pentru shipping, declara săptămâna trecută directorul International Bunker Industry Association, Unni Einemo.

Însă chiar dacă utilizarea de kerosen poate scădea preţurile pentru industria de shipping, adăugarea acestuia în combustibilul utilizat de nave poate crea unele probleme. Utilizarea unei cantităţi prea mari de kerosen poate coborî temperatura la care combustibilul utilizat de nave se aprinde, ceea ce reprezintă un risc serios pentru nave.

Dragă cititor,

Mii de oameni ne citesc în aceste zile în căutarea informațiilor, răspunsurilor și a unui fir de speranță. Iar noi lucrăm ca să asigurăm un jurnalism responsabil care să ne ajute pe fiecare dintre noi să înțelegem mai bine tot ce se întâmplă în jurul nostru și să ne unească în aceste timpuri complicate.

Ce putem face noi acum, este să te informăm corect, din surse verificate. Când nu știi pe cine să crezi, vezi ce scrie AGORA.
Fiecare contribuție din partea cititorilor este valoroasă pentru activitatea redacției. Susține-ne cu un abonament de membru. Mulțumim

Vezi și aceste știri
Orașul european care încearcă să-și atragă din nou turiștii oferindu-le bani de buzunar. Autoritățile pun, însă, și o condiție

Orașul european care încearcă să-și atragă din nou turiștii oferindu-le bani de buzunar. Autoritățile pun, însă, și o condiție

Zboruri anulate: ce propun companiile aeriene și care, de fapt, sunt drepturile pasagerilor (INFOGRAFIC)

Zboruri anulate: ce propun companiile aeriene și care, de fapt, sunt drepturile pasagerilor (INFOGRAFIC)

Companiile aeriene se îndreaptă spre pierderi nete de 84 de miliarde de dolari în 2020

Companiile aeriene se îndreaptă spre pierderi nete de 84 de miliarde de dolari în 2020

Advertoriale
Ești în căutarea unei universități din țară pentru a-ți continua studiile? Află care sunt motivele de a aplica la USC, de la absolvenții de succes ai universității

Ești în căutarea unei universități din țară pentru a-ți continua studiile? Află care sunt motivele de a aplica la USC, de la absolvenții de succes ai universității

Depozitul DINAMICO+ 11% dobândă fixă la EXIMBANK

Depozitul DINAMICO+ 11% dobândă fixă la EXIMBANK

Brandul autohton Linella explorează simțurile gustative și tactile în noua campanie ASMR (VIDEO)

Brandul autohton Linella explorează simțurile gustative și tactile în noua campanie ASMR (VIDEO)

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Moldova, I am back! | Diana Adamciuc: „Diferența dintre Cluj și Chișinău este că, cel puțin în această țară, eu am sentimentul de «acasă»”
    Moldova, I am back! | Diana Adamciuc: „Diferența dintre Cluj și Chișinău este că, cel puțin în această țară, eu am sentimentul de «acasă»”
  • Copiii știu mai bine: Costum de baie „tigrovîi” și bani destui. De ce avem nevoie pentru o vacanță perfectă (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: „Scump, dom'le, scump!” (VIDEO)
  • Moldova, I am back! | Leo Zbancă: Mie îmi place cel mai mult acasă pentru că avem ce construi, avem la ce visa, avem unde ne porni și avem tare mult lucru (VIDEO)
  • Moldova, I am back! | Gheorghe și Tatiana Cîvîrjic au revenit după 20 de ani acasă și au pus bazele unei afaceri cu aur lichid (VIDEO)
Cele mai populare
  • 1
    Doliu în Parlament. S-a stins din viață deputata PCRM Elena Bodnarenco
  • 2
    De la 0, până la 34 de mii de lei. Cât a cheltuit Maia Sandu pentru deplasările în străinătate în prima jumătate a acestui an (DOC)
  • 3
    Cum se va reorganiza Blocul Comuniștilor și Socialiștilor în Parlament, după decesul Elenei Bodnarenco (FOTO)
  • 4
    Lumea-n palmă | Finlanda și Suedia în NATO la prețul unor compromisuri, sănătatea planetei sub semnul întrebării și starea democrației din România
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.