
Internetul a schimbat esențial viața noastră în ultimii 30 de ani, de la modul în care se fac multe afaceri, la procesul de învățământ. Trăim cu senzația că telefoanele mobile și oportunitățile deschise de acestea au fost mereu cu noi și ne-ar fi foarte greu să ne descurcăm fără ele. Cum au evoluat însă afacerile în această zonă ne întrebăm prea rar. Din acest motiv, primul din seria de interviuri „Afaceri cu față umană” l-am realizat cu Barkin Secen, director general Moldcell.O mențiune importantă, toți invitații acestei serii de interviuri vor fi membri ai Asociației Investitorilor Străini, care împlinește săptămâna aceasta 17 ani și cuprinde cele mai mari companii din țară. În total, cei 20 de membri ai FIA au peste 22 de mii de angajați și investiții de peste un miliard și 150 de milioane de dolari.
Dle Secen, în anul curent se împlinesc 20 de ani de când avem Moldcell pe piața noastră. Cum au fost acești 20 de ani? Ce evenimente vi s-au întipărit în memorie cel mai mult?
Barkin Secen: Au fost multe evenimente importante. În primul rând, faptul că am venit pe o piață pe care activa în condiții de monopol o altă companie. Pentru noi aceasta a fost o provocare, însă pentru economia țării - o contribuție enormă la dezvoltare, iar pentru clienți - posibilitatea de a-și alege operatorul. Apoi au urmat desigur lansarea 3G și 4G, care în 2012 le-au oferit clienților acces la transferul de date cu viteză bună. Anul 2014, când a avut loc licitația pentru noua frecvență, a reprezentant o realizare importantă, a fost un nou început.
Poți face diferența
Dacă îți iei un abonament cu doar 48 lei pe lună, noi vom putea să-ți oferim în continuare jurnalism independent.