
Veronica Malcoci conduce compania de asigură GRAWE Carat de 16 ani, reușind să o urce și să o mențină în topul încrederii consumatorilor. Pentru că recent am urmărit din nou cum agricultorii cer despăgubiri, pentru că în pandemie a devenit o necesitate asigurarea împotriva COVID-19 și pentru că multe afaceri se mută online, am discutat cu dna Malcoci despre cum a evoluat cultura și piața de asigurări în Moldova, cum este echipa GRAWE Carat, dar și cât talent este nevoie în afaceri pentru a reuși.Amintim că invitații rubricii „Afaceri cu față umană” sunt membri ai Asociației Investitorilor Străini, care cuprinde cele mai mari companii din țară. În total, cei 20 de membri ai FIA au peste 22 de mii de angajați și investiții de peste 1,15 milarde de euro.
Care sunt clasele de asigurări cu cel mai mare potențial, cum s-au schimbat ele în ultimii 10 ani?
În general, piața locală de asigurări este la dimensiuni mult sub cele ale potențialului său real sau ale necesităților populației. Concret, acoperirea prin asigurare în Moldova este de 10 ori mai mică decât cea la nivel european. În termeni tehnici, gradul de penetrare - care exprimă raportul dintre totalul primelor brute subscrise și produsul intern brut (PIB) - este de 0,8% față de media de 8%.
Poți face diferența
Dacă îți iei un abonament cu doar 48 lei pe lună, noi vom putea să-ți oferim în continuare jurnalism independent.
Vezi și aceste știri

„Afaceri cu față umană” - noua serie de interviuri, realizate de contributorul AGORA, Vitalie Condrațchi

Barkin Secen, Moldcell: Pentru investitori este important nu doar să facă profit, ci și să contribuie la dezvoltarea țării și a societății (INTERVIU)
